Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمار کشته ها در اغتشاشات اخیر به تفکیک استان ها و شهرستان ها و علت اعلام خواهد شد، اظهار داشت: تاخیر در این زمینه به دلیل توصیه رهبری به شورای امنیت برای تفکیک ها بوده و اطلاعات در آینده با هماهنگی قوه قضائیه اعلام می شود.

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دلجویی رهبر انقلاب پس از حوادث تلخ روزهای اخیر راهگشا بود، اظهار داشت: این وقایع اما نیازمند بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم که در شرایط تحریم هستیم. اگرچه شاهد بودیم رسانه‌های خارجی می‌گفتند دیدید تحریم‌ها چه کرد اما وجدان‌های بیدار آمریکا هم می‌گفتند اگر به برجام پایبند بودیم این مردم به سختی نمی‌افتادند. ملت ایران همه این رویدادها را می‌بیند و می‌بیند در دوران رنج و سختی چه کسانی همراهشان هستند و چه کسانی عید خون می‌گیرند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت معتقد است اتفاقات رخ داده باید ریشه‌یابی شود و رئیس‌جمهور کمیته‌ای را سامان دادند و از طریق شورای عالی امنیت ملی گزارشی تقدیم رهبر انقلاب شد و اجرای تمام دستورات رهبری نیز به کمیته محول شد.

امیدوار بودیم چهره های سیاسی بیشتری ثبت نام کنند

وی با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان حضور در انتخابات مجلس عنوان کرد: همه می‌دانیم مسیر ثبات کشور از انتخابات می‌گذرد و تنها راه مواجهه برای ایجاد تغییرات بین نسلی همین انتخابات است.

ربیعی یادآور شد: امسال انتخابات مجلس را بیش رو داریم و نامزدها ثبت نام کردند هرچند امیدوار بودیم چهره‌های سیاسی بیشتری ثبت‌نام کنند. دولت به عنوان مجری انتخابات همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات و دفاع از رأی مردم را به کار خواهد گرفت.

وی افزود: در انتخابات امسال ١٦ هزار و ١٤٥ نفر ثبت نام کردند و سهم زنان ٣٠ درصد رشد یافته است. به ازای هر صندلی مجلس ۵٠ نفر ثبت نام کرده‌اند. ثبت نام برادران و خواهران اهل سنت ما افزایش یافته است. امیدواریم همه نهادهای ذی ربط بهترین تعامل را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات با دولت داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حمایت اخیر رییس جمهور آمریکا از ناآرامی ها و ارائه آمار هزار نفر کشته در اغتشاشات اخیر توسط وی و پاسخ دولت به ادعاهای ترامپ گفت: بدون تردید اظهارات این روزهای مقامات آمریکایی یک جنایت جنگی و یک جرم بین المللی محسوب می شود. بی پروا بیان می کنند ما چنین کاری کردیم که این جریان ها در ایران رخ دهد. 

ربیعی افزود: ایجاد فضای آرامش در کشور و گذار از این اتفاقات برای درک بهتر شرایط و رسیدن به آزادی بیشتر بهترین پاسخ به اینهاست. پاسخ دیگر ما از طریق مجامع بین المللی دنبال خواهد شد و ناکام ماندن آمریکا در آنچه از سقوط ایران به تصویر کشیده بود صورت گرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: عدد و رقم های آنها مثل همیشه غیر واقعی است و قطعا ما صادقانه به تفکیک استان ها و شهرها و به تفکیک علت و شرایط، آمار را با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان ابنکه آمار کشته های نیروی انتظامی به مراتب بیشتر است افزود: در این میان به عده ای ظلم شده و ما نمی توتنیم مثل آمریکایی ها آمار دروغ و غیر مستن بدهیم. تاخید در این زمینه به دلیل توصیه رهبرب به شورای امنیت برای تفکیک ها بوده است.

برنامه‌ای برای قطع اینترنت در آینده نداریم

وی همچنین در خصوص ادبیات رییس‌جمهور در روزهای گذشته شامل شناسایی معترضین و شبکه ملی اطلاعات و همچنین عدم اطلاع از گران شدن بنزین گفت: روز چهارشنبه برخی موارد را پاسخ دادم و حتی در مورد حالت چهره رئیس‌جمهور هم توضیح دادم. البته در مورد اعترافات تلویزیونی از ایشان سوال کردم که گفتند صحبتشان تایید بخش اعتراف نیست و لازم است دستور قضایی وجود داشته باشد؛ ایشان خواستند شاهد بگیرند.  رئیس‌جمهور گفت که پخش اعتراف خواست دولت نیست مگر اینکه با دستور قضایی صورت بگیرد.

ربیعی تاکید کرد: در مورد شبکه ملی اطلاعات در حاشیه جلسه دولت با آقای جهرمی و دیگر اعضای دولت صحبت کردم و فکر می‌کنم از این صحبت‌ها برداشت غلط صورت گرفت چرا که اینترنت هم بر روی شبکه ملی برقرار است. دولت نه الان و نه آینده برنامه‌ای برای قطع دسترسی مردم به اینترنت ندارد. شبکه ملی اطلاعات سلاح ما برای جلوگیری از قطع شبکه است. دولت به دنبال تقویت زیرساخت‌ها است.

خواست تهران تبادل همه زندانیان است

وی در رابطه با گفتمان تنش‌زدایی در سیاست خارجی و بحث تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: در خصوص تبادل؛ پیشنهاد مبادله از طرف ایران مطرح شد و دولت آمریکا از قبول آن خودداری کرد. دستگاه دیپلماسی تلاش برای آزادی دکتر سلیمانی را ادامه می‌داد و ما هم تصمیم گرفته بودیم با رویکرد انسان‌دوستانه و در پاسخ به درخواست یک مقام پیشین آمریکا یکی از زندانیان آمریکایی را در قبال بازگشت دکتر سلیمانی تبادل کنیم. آماده بازگرداندن همه ایرانیان زندانی هستیم. البته در این رابطه گفت‌وگویی بین دو کشور صورت نگرفت اما همچنان اعلام می‌کنیم این کشور می‌تواند با بازگشت به برجام به پای میز مذاکره ۵+١ برگردد.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت آمار کشته شدگان اغتشاشات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

 رئیس باشگاه پورتو اعلام کرد اگر در انتخابات ریاست باشگاه رای ‏بیاورد قرارداد سرژیو کونسیسائو، سرمربی این تیم، اتوماتیک تمدید ‏خواهد شد. ‏

به گزارش "ورزش سه"، مدتی است شایعاتی درباره آینده سرژیو ‏کونسیسائو، سرمربی پورتو، مطرح شده و گفته می‌شد او احتمالا در ‏پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. ‏

رئیس فعلی باشگاه پورتو، پینتو داکاستا، امروز حمایت کامل و بی‌ ‏قید و شرط خود را از کونسیسائو اعلام کرد و گفت اگر هفته آینده در ‏انتخابات ریاست باشگاه رای بیاورد قرارداد کونسیسائو به شکل ‏اتوماتیک تمدید خواهد کشد. ‏

رئیس پورتو در صحبتهایش گفت:" سرژیو کونسیسائو با من ادامه ‏خواهد داد. همین‌قدر صریح می‌گویم. آیا من با خودش هماهنگ ‏کرده‌ام و مطمئنم او هم موافق است؟ بله، اگر اینطور نبود الان این ‏حرف را نمی‌زدم". ‏

روزنامه آبولا در گزارشی اعلام کرد در واقع در قرارداد کونسیسائو با ‏باشگاه پورتو بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر فردی به غیر از ‏پینتو داکاستا به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شود قرارداد کونسیسائو ‏به صورت دوطرفه فسخ خواهد شد، بدون اینکه به دو طرف ضرر و ‏زیان مالی وارد شود. ‏

این روزنامه می‌گوید کونسیسائو از مدیران باشگاه خواهان اضافه ‏شدن این بند به قراردادش بوده چرا که نمی‌خواسته در صورت حضور ‏رئیسی جدید در باشگاه، حضور او باعث ایجاد تنش شده و مانع از ‏پیش‌رفت برنامه‌های هیئت مدیره جدید بشود. ‏

به این ترتیب اگر هفته آینده در انتخابات ریاست باشگاه پورتو یکی از ‏دو رقیب رئیس فعلی، یعنی آندره ویاش‌بواش یا نونو لوبو، در ‏رای‌گیری پیروز شوند قرارداد کونسیسائو به عنوان سرمربی به پایان ‏خواهد رسید و او پورتو را ترک خواهد کرد. ‏

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اولین گل مهدی طارمی در فصل جدید لیگ پرتغال (فیلم) درخشش مجدد مهدی طارمی در ترکیب پورتو (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • اطلاع‌نگاشت آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد