Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@20:00:05 GMT

بازار هدف صادراتی متانول تضمین شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۳۰۲

بازار هدف صادراتی متانول تضمین شده است

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس گفت: این طرح پتروشیمی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درسال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از نیپنا، جلیل قسامی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست خبری بازار صادرات اصلی متانول تولیدی این طرح را چین اعلام کرد و گفت: میزان مصرف متانول کشور چین سالانه ۷۰ میلیون تن است که از این میزان ۶۰ میلیون تن از زغال سنگ تولید می کند و ۱۰ میلیون تن نیز وارد می کند با توجه به قانون چین مبنی بر مقابله با آلودگی محیط زیست واحدهای تولید متانول از زغال سنگ باید تعطیل شوند بنابراین چین برای تامین خوراک واحدهای پایین دستی خود به بزرگترین وارد کننده متانول تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسامی تصریح کرد: گرید متانول تولیدی آپادانا خلیج فارس 2A، یعنی باکیفیت‌ترین گرید با ۹۹.۹ درصد خلوص است.

وی در ادامه به تکمیل زنجیره تولید از متانول در هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد و در مورد تامین کاتالیست مورد نیاز واحد متانول آپادانا گفت: تولید متانول در قالب دو ریفورمر است که فرآیند آن مشابه واحد آمونیاک است در ریفورمر اول از کاتالیست بومی سازی شده استفاده می شود و در ریفومر دوم کاتالیست تبدیل گاز سنتز به متانول که در داخل تولید نمی شود وارد خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا در مورد تامین یوتیلیتی این واحد پتروشیمی بیان کرد: آب DM ، کولینگ و آب دریا از طریق پتروشیمی دماوند تامین خواهد شد و نیتروژن، اکسیژن و هوا را در واحد آپادانا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان ظرفیت این طرح سالانه 1,650 هزار تن با لایسنس کازاله سوییس است که به سرمایه ۴۶۲ میلیون یورو بصورت EPC برای اجرای پروژه تخمین زده شده بود و ۲۵۰ میلیون یورو آن تاکنون صرف شده است و بسیاری از تجهیزات از ساخت داخل تامین شده است.

قسامی ادامه افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تکمیل زنجیره ارزش و وجود متانول در سبد محصولات خود این واحد را اجرا می کند و در نظر دارد زنجیره متانول را تا تکمیل محصولات پایین دستی نیز ایجاد کند.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار انگیزه عربستان برای کاهش تولید نفت عرضه سهام آرامکو در بورس است بازار هدف صادراتی متانول تضمین شده است دوره کمبود خوراک پتروشیمی‌ها پایان یافت خودكفايي درتوليد ملي از سه مسير با كاهش ارزبري بالا ​نيسان نقره داغ مي شود مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران در حوزه رنگ، رزین و چسب ​زيان 2.3 هزار ميليارد دلاري سهمیه ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ۲+۲ ماند بیمه سلامت زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی رود مدیرعامل "استقلال" استعفا کرد توزیع نامناسب سوخت یورو ۴ و افزایش آلودگی هوا حمایت از سرمایه گذاری در بنادر در بودجه ۹۹ افت میزان فروش خودرو در بازارهای جهانی سامانه هشدار زلزله به پالایشگاهها ساخته شد به بهترین نقد دانشجویی از خودم جایزه می دهم بازگشت «برنامه کودک» به کنداکتور شبکه یک سرمایه‌گذاری ژاپن در پتروشیمی ایران اکران «۲۳ نفر» و «تیغ و ترمه» از چهارشنبه ماجرای قهر چهره‌هایی که با تلویزیون مشهور شدند ثبات قیمت طلا در معاملات بازار جهانی پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پربیینده ترین ها پربحث ترین ها تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر مرغ در سراشیبی قیمت ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله

امتداد - تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند. طی دوره سه ماهه از شروع حراج شمش طلا، حدود ۲.۷ تن شمش طلا در قالب ۱۹ حراج به فروش رسید و اعضای مجوز دار اتحادیه طلا و جواهر کشور طلای مورد نیاز را از این بازار تامین کرده‌اند.


شاید در اولین حراج شمش طلا که در ۲۷ دی ماه با معامله ۱۰ کیلوگرم شمش طلا به پایان رسید و در حراج دوم فروش پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی ثبت شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معاملات بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا در هر حراج باشد و رونق معاملات شمش طلا از سوی این مرکز را می‌توان در افزایش تعداد متقاضیان در حراج‌های اخیر، مشاهده کرد. در این رابطه چند فعال بازار طلا دلایل این استقبال را عنوان کردند.

تامین مواد اولیه و رشد صنعت طلا در بستر مرکز مبادله ایران

نادر بذرافشان – رئیس اتحادیه طلا و جوهر استان تهران – با اشاره به فرایند مطلوب حراج شمش طلا که در تالار مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود، گفت: این مسئله باعث شده است که مشکلات عدم وجود مواد اولیه جهت ساخت مصنوعات طلا کاهش یابد و متعاقبا این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید شده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: تا پیش از راه اندازی این مرکز، تولید کنندگان طلا مجبور بودند شمش مصرفی مورد نیاز خود را از طریق بازار واسطه گری تهیه کنند که این امر خطرات مالی و حتی امنیتی فراوانی ایجاد می‌کرد.

این فعال بازار طلا در ادامه بیان کرد: عرضه شمش طلا در مرکز مبادله باعث شده است که علاوه بر حذف واسطه‌ها، شرایط بهتری در صنعت طلا فراهم شود و می‌توان گفت امروز دیگری فرقی بین طلای آب شده و شمش وجود ندارد.

همچنین سید رضا اخلاقی شریعت – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی – وجود شفافیت در حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران را زمینه ساز رشد روز افزون صنعت طلا و جواهرات در کشور دانست و گفت: یکی از مزیت‌های مهم مرکز مبادله ایران وجود شفافیت در معاملات آن است که این امر سبب می‌شود اعتماد فعالان اقتصادی و صنعتگران طلا به این مرکز جلب شود و آینده خوبی برای این صنعت پویا در کشور رقم بخورد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد