Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه« شاعر در آینه» امشب به زندگی و آثار «حسین پناهی» به عنوان شاعر و نویسنده می پردازد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «شاعر در آینه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که امشب دوشنبه ۱۸آذرماه به بررسی اندیشه و شعر حسین پناهی اختصاص یافته است.


«حسین پناهی» را که بیشتر با بازیهای منحصر بفردش و شعرهای خاص خودش می شناسیم در شهریور ۱۳۳۵ متولد شد و مرداد ماه ۱۳۸۳بود که رخت از این جهان بربست ؛ پناهی روستازاده‌ای بود که آمد و با سادگی و صفایش در دل‌ها ماندگار شد سالها از درگذشت سهرابِ «دزدان مادربزرگ» که ملتی را شیفته سادگی‌اش کرده بود می‌گذرد اما در تمام این سال‌ها یاد و نامش زنده مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین پناهی یک شاعر چیره دست بود، اولین مجموعه شعر او با نام« من و نازی» در سال ۱۳۷۶ منتشر شد و به شش زبان دنیا نیز ترجمه شده است.


«من و نازی»، «ستاره‌ها»، «چیزی شبیه زندگی»، «بی بی یون»، «سلام خدا حافظ»، «سالهاست که مرده ام»، «افلاطون کنار بخاری»، «نامه هایی به انا»، «من و نازی»، «دو مرغابی در مه»، «کابوس‌های روسی»، «به وقت گرینویچ» و «نمیدانم ها» کتاب های وی است علاوه بر اینها سه اثر «سلام خداحافظ» و «ستارها». و«راه با رفیق » با شعر و صدای حسین پناهی نیز منتشر شده‌است.


زنده یاد «حسین پناهی»یکی از ۲۵ بازیگری است که توانسته بیش از یک بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شوند.


«شاعر در آینه» به تهیه کنندگی مرتضی صداقت‌گو، گویندگی سکینه ارجمندی و با نویسندگی ضیاءالدین خالقی از ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس شورای اسلامی انتخابات انتخابات انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد شاعر در آینه حسین پناهی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این برنامه که روایتی مستند از چهره‌های هنری و فرهنگی کشورمان است امروز عبدالحمید قدیریان، نویسنده و طراح صحنه و لباس معرفی می‌شود.

عبدالحمید قدیریان سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد او بنا به علاقه خود به نقاشی، در سال ۱۳۵۷ وارد دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) شد. وی سال ۱۳۸۰ مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) خود را در رشته نقاشی از دانشکده هنر دریافت کرد و در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت ارشاد اسلامی‌ شد.

او از سال ۱۳۶۰ به عنوان نقاش فعالیت حرفه ای خویش را آغاز و بعد از آن در سال ۱۳۶۵ فعالیت سینمایی را با فیلم سینمایی گذرگاه به عنوان گریمور شروع کرد. قدیریان در سال ۱۳۶۶ با فیلم سینمایی هراس در عرصه طراحی صحنه و لباس مشغول به کار شد و آثار متعددی را تا به امروز طراحی کرده است.
قدیریان در طول فعالیت های خود موفق به اخذ جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف شده است.

«مستند فرهنگ» ساعت ۱۴ و ۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

دیگر خبرها

  • از گلستان من ببر ورقی
  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • نساجی - تراکتور؛ گزارش زنده
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند