Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو از تمدید صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: ایران یک سند همکاری سه ساله با عراق برای کمک به صنعت برق این کشور در ابعاد مختلف امضا کرده است. به گزارش گروه خبرگزاری دانشجو، رضا اردکانیان در حاشیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق با بیان اینکه ایران یک سند همکاری سه ساله با عراق برای کمک به صنعت برق این کشور در ابعاد مختلف امضا کرده است، اظهارداشت: صادرات برق موضوعی است که در انتهای آن سند قید شده و تا زمانی که آن‌ها به برق ایران نیاز دارند ما به این کشور برق صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: قراردادی که ایران با دولت عراق امضا کرده است مثل تمام قرارداد‌ها سالانه است، چون بودجه عراق نیز سالانه است.

وزیر نیرو از تمدید صادرات برق ایران خبر داد و گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده، سیستم برق عراق و ایران حدود یک ماه پیش سنکرون شده و در ارتباط با صنعت برق این دو کشور سیستم برق‌شان به هم پیوسته است.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بودجه ۹۹ با بودجه ۹۸ تفاوت معناداری از لحاظ منابع آب و برق ندارد، گفت:صنعت برق به میزان زیاد و صنعت آب هم همین‌طور به منابع داخلی متکی است یعنی به فروش آب و برق متکی هستند.

وی با بیان اینکه بخش برق ۲۳ هزار میلیارد تومان و بخش آب ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان فروش دارند، تصریح کرد: بنابراین قانون بودجه به ما کمک می‌کند، ولی بیش از آنکه منابع به ما کمک کند این سازوکار و راهکار‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند.

وزیر نیرو افزود: به عبارت دیگر راهکار‌های قانونی به ما امکان می‌دهد که مثلاً امسال مثل پارسال تبصره‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه از ما می‌خواهند کنتور‌های هوشمند را برای پرمصرف‌ها تدارک ببینیم. این یک سازوکار است و موجب می‌شود که مصرف کاهش یابد و باعث می‌شود که ما بدانیم در چه ساعاتی پرمصرف‌ها شامل چه تعرفه‌ای می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: مواردی که در مجلس تصویب می‌شود بیشتر در سازوکار‌های قانونی به ما کمک کند که بتوانیم صنعت آب و برق را به خوبی اداره کنیم.

اردکانیان گفت: بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۶، اعلام شد برای سال‌های آینده وزارت نیرو مجاز نیست که بیش از ۷ درصد قیمت آب و برق را برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردکانیان وزیر نیرو قرارداد صادرات برق به عراق الگوی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس

به گزارش  قدس آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله ۶ هفته تا پایان فصل بیست و سوم یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود و هواداران این تیم از عملکرد بازیکنان و کادر فنی در دیدارهای اخیر رضایت داشته‌اند.

«اوسمار ویه‌را»سرمربی برزیلی پرسپولیس که پس از جدایی یحیی گل محمدی به این سمت منصوب شد توانسته عملکرد خیلی خوبی را داشته باشد و تنها یک بازی برابر آلومینیوم اراک را واگذار کرده و در مابقی دیدارها با کسب امتیاز از زمین خارج شده است.

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تا پایان فصل است و هنوز مدیران این باشگاه قرارداد هیچ یک از اعضای کادر فنی را تمدید نکرده‌اند.

اوسمار در این خصوص اظهار کرد: صحبت‌هایی را با مدیریت انجام داده‌ام و دوست دارم در پرسپولیس بمانم اما در بازه زمانی کنونی تمرکز ما روی دیدار جام حذفی و لیگ برتر است و پس از پایان مسابقات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران