Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:00:20 GMT

شرایط جاده و روستاهای برفگیر لرستان پایدار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۴۴۴

شرایط جاده و روستاهای برفگیر لرستان پایدار شد

به گزارش ایرنا طی ۲ روز گذشته تردد در جاده های کوهستانی استان با کندی انجام می شد و برخی روستاهای سلسله، الیگودرز و نورآباد علاوه بر قطع برق، راه دسترسی نداشتند و در محاصره برف بودند.

بارش سنگین برف در شرق و شمال لرستان، برخی مدارس را به تعطیلی کشاند و امروز نیز مدارس نوبت صبح سلسله، دلفان، الیگودرز و ازنا با یک ساعت تاخیر شروع بکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 راه ارتباطی ۲۵۰ روستای الیگودرز با جمعیت ۲۰ هزار نفری عشایر و روستاییان در زز و ماهرو و ذلقی الیگودرز، ۴۰۰ روستای دلفان،‌ ۲۳ روستای منطقه قلایی سلسه،‌ بر اثر بارش برف قطع و شبکه برق ۲۰۰ روستای سلسله و برخی مناطق شهری الشتر و فیروزآباد نیز به دلیل بارش برف و یخبندان از مدار خارج شد.

 بارش شدید برف و لغزنده بودن جاده ها، تردد در مسیرهای ارتباطی این استان راتنها با زنجیرچرخ امکان پذیر کرد و در محورهای جاده های زاغه، ازنا - الیگودرز، ازنا - شازند، سلسله، دلفان، گردنه گاماسیاب، گشور، گله بادوش، خمه و چمن سلطان الیگودرز موجب لغزنده شدن جاده ها شد.

بارش برف و لغزندگی جاده دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد را نیز دیروز یکشنبه ۱۷ آذرماه در بخش آموزشی و اداری تعطیل کرد.

با اقدامات انجام شده و بهبود شرایط جوی، کار امدارسانی، بازگشایی جاده ها و برقراری خدمات زیرساختی به سرعت انجام شده و هم اکنون تنها تردد در جاده پلدختر - خرم آباد بدلیل تخریب بخشی از مسیر بر اثر بارندگی، ممنوع  شده و با توجه به عرض کم این محور در منطقه تنگ تیر همچنان بسته است  اما سایر محورهای اصلی و فرعی در لرستان باز است و تردد در آن هاجریان دارد.

با آغاز بارش برف سنگین امدادگران پایگاه های گاماسیاب در جاده نورآباد به نهاوند و پایگاه گشور در جاده نورآباد به کرمانشاه تمام توان خود را برای کمک به خودروها و مسافران درراه مانده به کار گرفتند، ۴۳۶ نفر حادثه دیده را به پایگاه منتقل و یک مصدوم را به بیمارستان اعزام کردند.

همچنین ۱۵ خانوار گرفتارشده در جاده های ارتباطی شهرستان در پایگاه های این جمعیت اسکان داده شدند، با اقلام خوراکی خشک ازمسافران درراه مانده پذیرایی و مواد خوراکی و آب معدنی میان آنها توزیع شد.

با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق استان، مشکل خط انتقال برق پست ۶۳ کیلوولت سیاهپوش  رفع  شد و با بازگشت آن به مدار، قطعی برق حدود ۲۰۰ روستای شهرستان و مناطق شهری الشتر و فیروزآباد برطرف شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان نیز اعلام کرده  در پی بارش های اخیر در برخی نقاط استان، سوخت رسانی به مناطق سردسیر و سخت گذر استان از جمله ازنا و الیگودرز با تمام قوت ادامه دارد.

با توجه به فصل سرما برای رفاه حال چهار هزار و ۵۲۱ خانوار مصرف کننده نفت سفید تحت پوشش در استان، چهار مرحله سهمیه کالابرگ نفت سفید از ابتدای امسال اعلام و توزیع شده که مهلت اعتباراین کالابرگ های اعلامی تا پایان سالجاری است.
به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۱ میلی متر باران در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در رومشکان ۴۹ میلی متر، کوهدشت ۵۵.۴ ، نورآباد ۶۰.۲ ، سراب دوره ۷۰.۸  و الشتر ۶۵.۷ میلی متر باران باریده است.

برای خرم آباد ۶۴.۲ میلی متر بارش باران، در بروجرد ۵۴.۲ میلی متر، در دورود ۶۳.۶ میلی متر، در ازنا ۳۷.۶ میلی متر، در الیگودرز ۲۴.۲ میلی متر، در ایمان آباد ۵۵.۶ میلی متر، در سیلاخور ۶۲.۵ میلی متر، در سپیددشت ۶۷.۵ میلی متر و در شول آباد ۵۶.۷ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

مقدار بارندگی سال زراعی ۹۹_۹۸ خرم آباد تا امروز ۱۶۳ میلی متر است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

برچسب‌ها بارش برف ترافیک جاده ای قطع برق لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف ترافیک جاده ای قطع برق لرستان بارش برف ترافیک جاده ای قطع برق لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از بارش شدید برف بهاری در یک استان

بارش برف در محورهای الیگودرز، ازنا، بروجرد و نورآباد جریان دارد. تصاویری زیبا از بارش برف در الیگودرز لرستان را ببینید./ایرنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • برقراری برق پایدار در روستاهای بخش لوداب
  • آب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شد
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • برق روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • تصاویری زیبا از بارش شدید برف بهاری در یک استان
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر