Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تشکیل هیئت های اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه لرستان با حواشی و اعتراضاتی روبه رو بوده است؛ در پلدختر جلسه ۳۰ نفر معتمد محلی به دعوت فرماندار پلدختر برای تشکیل هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بدون حضور دادستان پلدختر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض داوطلبان نمایندگی مردم به پلدختر به نحوه تشکیل هیئت اجرایی

رئیس شورای  شهر پلدختر که در جلسه فرماندار با معتمدان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشت در اعتراض به یکدست بودن چیدمان مهره های معتمدان محلی برای تعیین هیات اجرایی انتخابات و عدم حضور سلایق و جناح های سیاسی مختلف در لیست معتمدان، این جلسه را ترک کرد.

هشت نفر از داوطلبان ثبت نامی حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان نیز در اعتراض به اقدام فرماندار، با حضور در فرمانداری نسبت به نحوه دعوت از معتمدان محلی و انتخاب هیات اجرایی انتخابات این حوزه اعتراض شدید خود را اعلام کردند.

همچنین به دنبال این مسئله ۶ داوطلب دیگر حوزه پلدختر نیز که در محل حضور نداشتند در تماس های مکرر با خبرنگار مهر، اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام و خواستار تجدید نظر در دعوت معتمدان محلی و انتخاب هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

نحوه انتخاب معتمدان و هیات اجرایی از همین ابتدای انتخابات باعث پاشیدن بذر بی اعتمادی بین مردم و نخبگان می شود

داوطلبان معترض اعلام داشتند در صورت عملی نشدن خواسته خود، موضوع را به عنوان عدم رعایت اصل بی طرفی در انتخابات حوزه پلدختر و معمولان با حضور در استانداری لرستان پیگیر خواهند شد.

داوطلبان معترض در حالی این اقدام را یک جانبه و طرفداری از یک کاندیدای خاص به عنوان تخلف از رویه قانونی تشکیل هیات اجرایی انتخابات دانستند که با تهیه و تنظیم نامه ای، رونوشت آن را به شورای نگهبان، هیات مرکزی و هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان ارسال کردند.

یکی از داوطلبان معترض به نحوه دعوت از معتمدان محلی و انتخاب هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پلدختر گفت: نحوه انتخاب معتمدان و هیات اجرایی از همین ابتدای انتخابات باعث پاشیدن بذر بی اعتمادی بین مردم و نخبگان نسبت به چگونگی برگزاری انتخابات این دوره می شود.

وی اظهار داشت: اگر از عدالت و بی طرفی و سالم برگزار کردن انتخابات دم می زنیم باید این ادعا در عمل و رفتارمان نیز به طور کامل مشخص و نمایان باشد.

نوع چیدمان هیئت ها باعث سلب اطمینان و ایجاد شائبه در افکار عمومی می شود

این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در پلدختر افزود: در پی این اقدام و عدم دعوت از معتمدان از تمام گروه ها و احزاب مختلف در جلسه تشکیل هیات اجرایی انتخابات، مردم شهرستان پلدختر اعم از سیاسیون، خانواده معظم شهدا، بزرگان طوایف، نیروهای انقلابی و به ویژه کاندیداهای این حوزه درتماس های مکرر اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام داشتند.

وی گفت: بیشتر این افراد از این که اکثر معتمدان وابسته و همسو با یک کاندیدای خاص هستند و عدم اطمینان به رعایت قانون در انتخابات از همین ابتدای کار در این حوزه، به شدت ابراز نگرانی کردند؛ با این نوع چیدمان که باعث سلب اطمینان و ایجاد شائبه در افکار عمومی نسبت به عدم رعایت قانون انتخابات می شود به شدت مخالفت خود را اعلام و توصیه می کنم مجریان انتخابات مواظب باشند، در همین شروع انتخابات، بذر بی اعتمادی را در بین مردم و نخبگان و نیروهای انقلابی استارت نزنند و خداوند را ناظر اعمال خود در دنیا و آخرت بدانند و آن را به خاطر یک کاندیدا نابود نکنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان: معترضان به ما هم مراجعه کرده اند

رئیس ستاد انتخابات لرستان در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون اعتراض داوطلبان،  افکار عمومی و سیاسیون نسبت به یک دست بودن هیئت های اجرایی انتخابات در پلدختر،  رومشکان و... گفت: معترضان به ما هم مراجعه کرده اند و توضیحات کامل را ارائه داده ایم.

وی با بیان اینکه در مورد هیئت های اجرایی بر اساس ماده ۳۲ قانون، فرماندار باید با شورای اداری هیئت اجرایی یعنی فرماندار، رئیس ثبت احوال و دادستان که انتصابی هستند تشکیل جلسه دهد، تصریح کرد: در مورد ماده ۳۲ برداشت عزیزان در برخی حوزه های انتخابیه استان این بود که حتما باید نیروهای خود و پیشنهادات خودشان را هم داشته باشند، این مقداری مورد چالش بود در برخی شهرستان ها که خوشبختانه به تفاهم رسیدند.

۳۰ نفر معتمد را فرماندار پیشنهاد می دهد و هیئت نظارت باید بررسی و اعلام نظر کند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه اعضای هیئت اجرایی که انتخاب می شوند ۳۰ نفر معتمد هستند که فرماندار پیشنهاد می دهد و هیئت نظارت باید بررسی و نظرش را اعلام کند، گفت: هیئت نظارت شهرستان ها باید نظر بدهند و این بخش دست ما نیست، به هر تعدادی از ۳۰ نفر پس از اعلام نظر هیئت نظارت ممکن است کم شود،  که طبق قانون فرماندار و یا بخشدار باید دو برابر معتمدین مورد نیاز را به هیئت نظارت معرفی کند.

با حداقل ۲۰ نفر خروجی تایید شده توسط هیئت نظارت فرماندار می تواند از معتمدین دعوت و هیئت اجرایی را تشکیل دهد

ثمینی با بیان اینکه در برخی جاها با مشکل مواجه بودیم که هیئت نظارت تاکید کردند حتما ذیل آن اسامی معتمدین را دادستان ها و اعضای شورای اداری هیئت اجرایی باید امضا کنند،  که این مسئله برطرف شد، تصریح کرد: در مرحله بعد به هر شکلی که این ۳۰ نفر مورد چالش باشند با حداقل ۲۰ نفر خروجی تایید شده توسط هیئت نظارت فرماندار می تواند از معتمدین دعوت کند و هیئت اجرایی را با انتخاب معتمدین تشکیل دهند که شامل ۸ نفر می شوند.

توصیه کرده ایم اعضای علی البدل جایگزین دیگر افراد شوند

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مجریان انتخابات از خود مردم محسوب می شوند، ناظرین هم از بین اقشار مختلف انتخاب می شوند و به نوعی مردم هستند، لذا صفر تا صد این انتخابات ها از جنس مردم هستند، افزود: در برخی جاها فرآیند انتخاب معتمدین به گونه ای خروجی داشته که شائبه ایجاد شده، ما توصیه کرده ایم عزیزان با تدبیر هیئت نظارت و هیئت اجرایی و با توجه به اختیارات قانونی بتوانند با مذاکره با برخی آقایان جایگزین هایی که از اعضای علی البدل انجام دهند نگرانی را برطرف کنند.

اعضای اصلی هیئت اجرایی اگر به نفع نماینده ای تبلیغ کنند عزل می شوند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه ما به دوستانی که آمده اند یا در فضای مجازی مطالبی را مطرح کرده اند اعلام کرده ایم که سایر اهرم های نظارتی را در اختیار داریم و به فرمانداران تاکید کرده ایم نمایندگان خود را در شعبه های اخذ رای از افراد توانمند و در عین حال بی طرف بگذارند. بدون وابستگی به سلایق مختلف و با وجدان کاری باشند، ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که کسانی که پس از انتخاب در هیئت اجرایی احیانا تبلیغی به نفع نماینده ای انجام دادند برابر با قانون با آن ها برخورد می شود، اگر عضو اصلی باشد حتما عزل می شوند و علی البدل جایگزین می شود.

ثمینی یادآور شد: بررسی های ما ادامه دارد و اگر این اخبار را در آینده شنیدید بر این اساس اتفاق افتاده است که احتمالا طرفداری از کاندیدای خاصی انجام داده اند.

کد خبر 4792897

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی پلدختر فرمانداری پلدختر انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رضا اکبری در بازدید از محور پلدختر به خرم آباد گفت: با مطالعاتی که در دو سال اخیر انجام شده، این محور با احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در برابر سیلاب‌های متوسط، شدید و نسبتاً شدید مصون می شود.

وی اظهارداشت: به علت محدودیت اعتبارات، امسال ساخت چهار کیلومتر از این دیواره آغاز خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تلاش می‌کنیم با یک تفاهم سه جانبه، هزینه اجرای این طرح را به صورت یک سوم از طرف سازمان مدیریت بحران کشور، یک سوم سازمان راهداری و یک سوم از طریق منابع استانی تامین کنیم تا یک یا دو سال آینده ساخت آن را به اتمام برسانیم.

آقای اکبری به فعالیت سامانه بارشی اخیر در لرستان اشاره کرد و افزود: عمده آسیب‌ها در این محور به صورت آبشستگی و تخلیه پاشنه راه، جاری شدن سیلاب و گل و لای روی محور و ریزش کوه بوده است که انسداد مسیر را به دنبال داشت.

وی گفت: تیم‌ها و ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد در تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: هم اکنون این مسیر به اندازه تردد یک خودرو بازگشایی شده که تا فردا به اندازه تردد دو خودرو خواهد بود.

سامانه بارشی اخیر از عصر یک شنبه ۵ فروردین وارد لرستان شد که مخاطراتی را در برخی شهرستان های استان به همراه داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حواشی یک سکانس سانسور نشده؛ ملاقات شرعی با طعم سیاست و نفرت!
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!