Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ های صحرایی از هند و پاکستان وارد کشور شده اند و در یک ماه گذشته در حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشور با این آفت مبارزه شده است. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد سرافرازی اظهار کرد: در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برای مبارزه با این آفت آماده باش کامل وجود دارد و کار مبارزه نیز به خوبی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه در 2 هزار هکتار از اراضی برای مبارزه با این آفت سمپاشی صورت گرفته است تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده ورود ملخ های صحرایی به کشور ادامه یابد و مبارزه نیز در سطح 700 هزار هکتار از اراضی صورت پذیرد. احتمال هجوم مجدد ملخ‌های صحرایی به بوشهر / هواپیمای سم‌پاش در منطقه مستقر شدعملیات ردیابی و مبارزه با هجوم ملخ ها در هرمزگان آغاز شدشرایط سخت مبارزه با ملخ‌ها در کرمان؛ از افزایش 3 برابری هجوم ملخ‌ها تا کاهش اعتباراتهشدار فائو درباره هجوم دوباره ملخ ها از جنوب ایرانموج جدید هجوم ملخ ها به هرمزگان رسید
 

سرافرازی خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ آسیبی به محصولات کشاروزی از جانب ملخ ها نرسیده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ دغدغه ای در این جهت برای کشاورزان وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان

سردارعلی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:  در پی مراجعه و اعلام شکایت نماینده یک شرکت فعال در زمینه تخلیه و بارگیری شمش‌های فولادی در یکی از اسلکه‌های تجاری مبنی بر این که از طریق تعدادی کامیون و تریلر انواع شمش‌های فولادی جهت بارگیری و صادرات به محوطه اسکله انتقال می‌دادند که محموله چند کامیون تریلی در مسیر بارگیری و تخلیه سرقت شده، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با تشکیل تیمی تخصصی با حضور در محل و در بررسی‌های دقیق میدانی و اسنادی صورت گرفته مشخص شد در آخرین بارگیری و تخلیه انجام شده به کشتی صادراتی، مجموعا ۱۷۰ تن از محموله دچار کسری بار شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص گردید که یکی از رانندگان تریلر‌ها در تاریخ‌هایی که در آن شرکت مشغول به فعالیت بوده تعداد ۸ رسید تحویل کالا را به صورت صوری و با رسید‌های تقلبی جاگذاری کرده و عملا هیچگونه بار یا محموله‌ای در محوطه اسکله تخلیه نشده است که با هماهنگی قضائی راننده مورد نظر شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

 سردار جاویدان افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات بعمل آمده به سرقت محموله‌های بارگیری شده در مسیر شرکت به اسکله و تهیه اسناد و رسید‌های جعلی جهت ارائه به شرکت مذکور اعتراف کرده و صراحتا به سرقت تعداد ۸ سرویس محموله بارگیری شده جمعا به وزن ۱۷۰ تن شمش فولاد با مشارکت و همدستی افراد دیگری به نام‌های معلوم و تخلیه آنها در یک محوطه چهاردیواری واقع در روستای خانسرخ و دریافت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بابت هر محموله اقرار کرد.

وی گفت: با تلاش همه جانبه صورت گرفته جمعا تعداد ۱۴ نفر سارق و خریداران شمش‌های فولاد سرقتی که برخی از آنان تبعه غیرمجاز بودند و در امر حمل و بارگیری محموله‌های سرقتی نقش و دخالت داشتند شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است