Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتماد سعید گفت: حوادث ترافیکی در ایران سالانه دو هزار میلیارد تومان خسارت را برای کشور به جا می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «صدیقه اعتماد سعید» در آیین آغاز به کار سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث (پویش ملی 60-30) که با حضور پیرحسین کولیوند- رییس سازمان اورژانس کشور، سرهنگ عین الله جهانی- معاون اجتماعی راهنمایی و رانندگی و شاه آبادی معاونت صدای جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: طی دو دهه گذشته 13 سال سن امید به زندگی در بین ایرانیان افزایش پیدا کرده است ولی با این حال سن امید به زندگی ایرانیان یازده سال کمتر از ژاپنی ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر سومین جشنواره کشوری پیشگیری از حوادث گفت: عوامل موثری بر طول عمر تاثیرگذار هستند و اگر بخواهیم به توسعه پایدار کشور اهمیت دهیم، باید توجه داشته باشیم یک سری شاخص ها وجود دارد که مشخص می کند کشور در مسیر توسعه قرار دارد.

 

وی افزود: ایران هم اکنون در رتبه 69 توسعه قرار دارد که نسبت به آمار قبلی رشد بسیار خوبی داشته و ما در هفت شاخص بهترین عملکرد را داشته ایم. در هفت شاخص وضعیت کشور ما خوب است و در شش شاخص عملکرد ضعیفی داشته ایم ولی در سه شاخص که مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای یکی از آنهاست، در وضعیت هشداردهنده قرار داریم.

 

مدیر شبکه رادیویی سلامت افزود: حوادث ترافیکی خسارتی دو هزار میلیارد تومانی را سالانه به کشور وارد می کند و هر مجروح تصادفات که به بیمارستان می رود، حدود 250 میلیون تومان هزینه برای ما دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از نصف افراد فوت شده ناشی از تصادفات در رده سنی 17 تا 49 سال قرار دارند، گفت: این به معنای این است که اکثر فوت شدگان در سنین جوانی می باشند.

 

وی افزود: امسال مدیریت کنترل سرعت در رانندگی یکی از اهداف ماست و شعار جشنواره خط، نشان و سرعت می باشد که بیانگر مطالبه گری می باشد و ما نیازمند این هستیم تا رانندگان از سرعت غیر مجاز خود آگاه شوند.

 

اعتماد سعید افزود: سرعت در 30 کیلومتری شهرها برای ما بسیار حایز اهمیت می باشد و بر اساس آمار به ازای هر یک درصد افزایش سرعت شاهد چهار درصد تصادفات مرگبار هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سرعت بالا مکانیسم عکس العمل بهنگام را در رانندگی کاهش می دهد و باید جامعه آگاه باشد که سرعت چقدر ما را به مقصد نزدیک می کند و اگر راننده ای با سرعت 140 کیلومتر در ساعت رانندگی کند، مسافتی را که در طول یک ساعت طی می کند، تفاوت هشت دقیقه ای خواهد داشت با آن شخص در حالی که با سرعت 120 کیلومتر رانندگی کند.

 

وی با بیان اینکه سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث دارای بخش های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی می باشد، گفت: امسال از پایان نامه هایی که در موضوع جشنواره هستند نیز تقدیر خواهد شد.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انتخابات مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان حوادث رانندگی کاهش تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم از مرگ چهار گردشگر در این شهرستان بر اثر حوادث رانندگی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدرضا اسلامی امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شمار فوتی در بازه زمانی 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه امسال ثبت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله با وجود تاکیدهای فراوان مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به ویژه به هشدارهای هواشناسی، شاهد مرگ شماری از هموطنان‌مان هستیم.

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم، تصریح کرد: روز گذشته به دلیل بی‌توجهی یکی از گردشگران به هشدارها نسبت به طوفانی بودن دریا و شنا در دریای مواج، شاهد مرگ یک هموطن بودیم.

اسلامی از گردشگران و قشموندان خواست تا به منظور پیشگیری از بروز حوادث رانندگی و غرق شدگی نسبت به هشدارهای صادر شده توجه خاصی داشته باشند تا تعطیلات با آرامش و خوشی برایشان سپری شود.

به گزارش تسنیم، شهرستان قشم در جنوب ایران یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور است که همه ساله در ایام پایانی سال شاهد حضور شمار خیل عظیم مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور در این منطقه هستیم.

جنگل‌های زیبای حرا، جزیره رنگین کمانی هرمز، مراکز تجاری و بازارهای پررونق، دره ستارگان از جمله نقاط گردشگری جزیره زیبای قشم است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • افزایش ۵ برابری جرایم رانندگی؛ سرعت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان
  • چهارمحالی‌ها در سال ۱۴۰۲ تخلفات رانندگی بیشتری را انجام دادند
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • ۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند
  • ۵ فوتی در تصادفات ترافیکی سفرهای نیمه اول تعطیلات نوروزی استان همدان
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی