Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع عراقی می‎گوید که دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت ده‎ها مقام این کشور را صادر کرده است. تاریخ انتشار: 13:23 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۲۷۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر پیشبرد امور عراق با انتشار بیانیه‌ای سالروز شکست گروه تروریستی «داعش» را در این کشور تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی امروز دوشنبه ضمن تبریک سالروز شکست گروه تروریستی داعش در عراق، فردا را تعطیل رسمی اعلام کرد.
بیانیه دفتر نخست وزیری عراق با تبریک این مناسبت مهم به مردم، بر نقش ویژه ارتش، پلیس، حشدالشعبی و پیشمرگه‌ها در دستیابی به این موفقیت تاکید کرده و آورده است قهرمانان عراقی حاضر در نیرو‌های مسلح و سرویس‌های امنیتی همچنان برای نابودی بقایای گروه تروریستی داعش و دفاع از کشور تلاش می‌کنند.  
       • بیشتر بخوانید:  بیش از ۲۶۰۰ بازداشتی ناارامی‌های عراق آزاد شدند عراق تجزیه شده؛ رویای دست نیافتنی آشوبگران   در همین حال منابع عراقی گزارش دادند که دستگاه قضایی این کشور دستور بازداشت تعدادی از مقامات سابق این کشور شامل ۹ وزیر، ۱۲ معاون و ۱۱ استاندار را صادر کرده است.   شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع عراقی مدعی شد که احزاب سیاسی این کشور ۴ نفر را برای تصدی سمت نخست وزیری در نظر گرفته‌اند که طی روز‌های آینده نام یکی از افراد به عنوان نخست وزیر اعلام خواهد شد.
عراق از بیش از دو ماه گذشته شاهد ناآرامی‌هایی بوده که با مداخله خارجی تشدید و منجر به استعفای عبدالمهدی از سمت نخست وزیری شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی تحولات عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی

سرویس اطلاعات خارجی روسیه از سفر رئیس این سازمان به کره شمالی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (اس.وی.آر) در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی ناریشکین» رئیس این نهاد در هفته جاری در بازه زمانی ۲۵-۲۷ مارس (۶-۸ فروردین) به کره شمالی سفر و با «ری چانگ دائه»، وزیر امنیت کشور دولت پیونگ یانگ دیدار کرده است.

در بیانیه این سرویس اطلاعاتی تصریح شده است: «سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بازه ۲۵-۲۷ مارس به کره شمالی سفر کرد. ناریشکین در جریان این سفر مذاکراتی مفصل را با ری چانگ دائه، وزیر امنیت کشور کره شمالی در شهر پیونگ یانگ برگزار کرد. در این مذاکرات مسائلی شامل تحولات وضعیت بین‌المللی، تضمین امنیت منطقه‌ای، تعمیق تعامل میان روسیه و کره شمالی در پس زمینه تلاش های عوامل خارجی برای افزایش فشارها مورد بحث قرار گرفتند.»

همچنین خبرگزاری کره شمالی نیز با اعلام انجام این سفر از سوی ناریشکین نوشت که او و وزیر امنیت کشور کره شمالی «درباره تقویت همکاری به منظور مقابله با اقدامات فزاینده نیروهای متخاصم برای جاسوسی و دسیسه چینی به بحث پرداختند.»

این در حالی است که روسیه و کره شمالی هر دو تحت تحریم‌های خارجی – پیونگ یانگ عمدتا به خاطر آزمایشات تسلیحات هسته‌ای و مسکو از بابت جنگ اوکراین – قرار دارند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی ماه سپتامبر گذشته در منطقه خاور دور روسیه دیدار کردند. در جریان این دیدار کیم جونگ اون تاکید کرد روابط با مسکو «اولویت شماره یک» کشور او است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش