Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@05:25:27 GMT

اعتصابات گسترده فرانسوی‌ها ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۹۳۶

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتصابات در سومین اقتصاد بزرگ اروپا در شرایطی وارد پنجمین روز خود می شود که ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در سخنانی که خشم معترضین را برانگیخت گفت که دولت قصدی برای عقب‌نشینی از برنامه خود برای اصلاح نظام بازنشستگی ندارد. از سوی دیگر اتحادیه های کارگری نیز گفته اند مصمم به تداوم اعتصابات تا عقب‌نشینی دولت از تصمیمش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتصابات در فرانسه که بیش از هر چیزی حمل و نقل عمومی را در این کشور مختل کرده، موجب سرگردانی صدها هزار نفر از مسافرین و مردم و هم چنین گردشگران در شهرهای بزرگ خصوصا پاریس شده است. از سوی دیگر اعترضات خیابانی نیز در فرانسه شدت گرفته و بار دیگر جلیقه زردها به میدان بازگشته اند.

در نتیجه اعتصابات سراسری اکنون ۲۷ هزار فروشگاه در فرانسه تعطیل شده اند که باعث کاهش ۳۰ درصدی فروش آن ها و خانه نشینی ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان این فروشگاه ها شده است. تخمین زده می شود که کاهش فروش‌ها از طریق کاهش شدید رشد بخش خرده فروشی، باعث کاهش رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه پایانی سال شود.

بخش رستوران و هتلداری نیز دیگر بخشی است که از اعتصابات آسیب جدی دیده است. در بخش حمل و نقل نیز از ۱۶ خط فعال مترو تنها چهار خط آن هم به صورت محدود فعال هستند و جابجایی روزانه ۱۰ میلیون نفر با استفاده از شبکه ریلی دچار اخلالات جدی شده است.  هم‌چنین طبق گفته مسئول روابط عمومی اتحادیه ریلی فرانسه، دو سوم قطارها به مقاصد خارجی از شبکه خارج شده اند.

هر چند جزئیات طرح دولت فرانسه این هفته رونمایی می‌شود اما قرار است سن بازنشستگی افزایش یابد تا کسری بودجه دولت به میزان ۱۷ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۵ پوشش داده شود. پیش تر بانک مرکزی فرانسه اعراضات یک سال اخیر را یکی از دو عامل اصلی رشد اقتصادی پایین این کشور خوانده بود.

پیش تر شرکت ایرفرانس اعلام کرده بود ۳۰ درصد پروازهای داخلی و ۱۰ درصد پروازهای خارجی این شرکت در نتیجه اعتصابات از کار افتاده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات علیه نتانیاهو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌ها دعوت کرد در تظاهرات امشب در تل آویو علیه دولت و برای درخواست آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شرکت کنند.

لاپید اظهار داشت ۱۹۰ روز گذشت و دولت هنوز نتوانسته اسرای اسرائیلی را از غزه بازگرداند.

وی گفت ما باید برای بازگرداندن آن‌ها به خانه هر کاری که لازم است، انجام دهیم.

کد خبر 6076656 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • فرانسه مدعی «دفاع» از پایگاه‌های خود در زمان حمله ایران شد
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید
  • کابوس کینگزلی کومان ادامه دارد؛ مصدومیت وینگر فرانسوی مقابل کلن
  • لاپید خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات علیه نتانیاهو شد
  • نعیم قاسم: برای جنگ گسترده آماده‌ایم