Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:59:49 GMT

دانش‌آموزان باید مسئله‌محور و مطالبه‌گر باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۹۸۰

دانش‌آموزان باید مسئله‌محور و مطالبه‌گر باشند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزانی مسئله‌محور و مطالبه‌گر است، گفت: جامعه امروز نیازمند افرادی است که تک تک آن‌ها توانایی تبدیل مشکل به مسئله و سپس حل آن را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرحناز قائدامینی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ پژوهش در مدرسه دخترانه سپیده شهرکرد ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: با تقویت ارتباط آموزش و پرورش با دانشگاه سعی کرده‌ایم در مدارس از حافظه‌محوری به پژوهش‌محوری چرخش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش‌محوری مدارس، روحیه همکاری دانش‌آموزان را بالا می‌برد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تأکید بر مدیریت مدارس با محوریت پژوهش خاطرنشان کرد: بر آنیم تا در راستای سند تحول بنیادین پژوهش را در مدارس نهادینه کنیم و از این طریق ابتکار و روحیه همکاری میان دانش‌آموزان را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: ما به دنبال تربیت دانش‌آموزانی هستیم که با توانمندی‌های خود و مسؤولیتی که در قبال نعمت‌های خدادادی دارند زندگی‌شان را سامان دهند.

قائدامینی هفته پژوهش را فرصتی برای یادآوری داشته‌ها و توانایی‌ها عنوان کرد و افزود: باید قشر نوجوان را به اندیشیدن وادار کنیم تا از حفظ کردن اندیشه‌ها فاصله بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این تغییر نگرش در مجموعه معلمان نیز ضروری است، گفت: پژوهش معلمان باید به این سمت برود که چگونه مجموعه تحت تعلیم و آینده‌سازانی که منابع اصلی توسعه کشورند را تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ما توانمندی‌های بسیاری دارند، اظهار کرد: چون نتوانسته‌ایم آنطور که باید به ارتقای این استعدادها بپردازیم جایگاه واقعی‌مان را در جهان پیدا نکرده‌ایم.

هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان مطالبه‌گر و مسئله‌محور است

قائدامینی هدف اصلی آموزش و پرورش را تربیت دانش‌آموزانی خلاق، اهل تفکر، مسئله‌محور، مطالبه‌گر و با مسؤولیت دانست و تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند افرادی است که تک تک آن‌ها توانایی تبدیل مشکل به مسئله و سپس حل آن را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هرکس در هر جایگاهی می‌تواند در حل مشکلات کشور ایفای نقش کند و برای این مهم علم و آگاهی لازم است نه اختیارات، عنوان کرد: امام خمینی(ره) مصداق بارز این ادعا هستند، ایشان با اختیارات مسئله کشور را حل نکردند بلکه با علم و آکاهی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش مسئله محوری دانش آموز پژوهش قائدامینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟