Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@18:48:17 GMT

هشدار پلیس فتا به کاربران در آستانه شب یلدا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۱۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رامین پاشایی افزود: با نزدیک شدن به شب یلدا، ظرفیت فضای مجازی فرصت مناسبی است تا شهروندان با استفاده از این ظرفیت، خریدهای ویژه این شب را از این طریق انجام دهند، بر این اساس مجرمان سایبری از عدم آگاهی کاربران سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه استفاده از فروشگاه‌های مجازی برای خرید کالا افزایش چشمگیری داشته، برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاشایی ادامه داد: صفحاتی که به طور ناخواسته در هنگام خرید اینترنتی باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها به قیمت ارزان هستند، قابل اعتماد نبوده و ممکن است این صفحات جعلی باشند، از این رو کاربران به هیچ وجه از این سایت‌ها خرید نکرده و اطلاعات بانکی خود را در این صفحات وارد نکنند.

وی افزود: کاربران باید با حفظ هوشیاری، فریب تبلیغات دروغین فروش اقلام ارزان قیمت را به ویژه در شبکه‌های اجتماعی نخورده و به گروه یا کانال‌هایی که قیمت اجناس آنها زیر قیمت اصلی بازار است، مشکوک باشند، زیرا هر ارزانی بی دلیل نیست و سعی کنند در صورت امکان از شبکه‌های اجتماعی خرید نکرده و از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد: کاربران برای خرید اقلام خود برای شب یلدا به آدرس فروشگاه اینترنتی دقت داشته باشند و با کلیک بر روی نماد اعتماد، اعتبار آن را به صورت مشخص بررسی کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: هموطنان در زمان وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود از اصالت سایت مورد نظر، اطمینان حاصل کنند، زیرا کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها و طراحی صفحات جعلی یا همان فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات حساب می‌ کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس فتا شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه