Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور گفت: تنظیم بازار محدود به کشور ما نیست و اکثر کشورهای دنیا به عنوان یک برنامه حمایتی از اقشار مختلف جامعه، این شکل از سیاست‌گذاری را در سطح بازار انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین مدرس خیابانی در شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور گفت: تنظیم بازار محدود به کشور ما نیست و اکثر کشورهای دنیا به عنوان یک برنامه حمایتی از اقشار مختلف جامعه، این شکل از سیاست‌گذاری را در سطح بازار انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند کنترلی بازار بعد از طرح اصلاح قیمت بنزین قابل قبول بوده و خوشبختانه با همکاری دستگاهها و تشکل‌های مرتبط، جو روانی بازار به خوبی کنترل شده و قیمت ها از ثبات لازم تا حدود بسیاری برخوردار هستند و باید تداوم یابد.

افزایش 70 درصدی تعداد بازرسی‌ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی  ادامه داد: بازرسان سازمان حمایت، سازمانهای صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین اتحادیه های تحت پوشش در 21 روز نخست از اجرای طرح تشدید بازرسی بعد از اصلاح قیمت بنزین، بالغ بر ۵۱۶ هزار و ۲۹۰ مورد بازرسی انجام داده اند و برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ متخلف صنفی برگه گزارش بازرسی به ارزش بیش از یک هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال صادر و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: تعداد بازرسی سازمان حمایت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در این ۲۱ روز بالغ بر ۲۹۸ هزار و ۷۶۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه خود بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: تعداد پرونده‌های متشکله در این مدت ۲۵ هزار و ۴۱۶ فقره بوده که با افزایش ۱۱۰ درصدی را نشان می دهد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با ۱۸۵ درصد افزایش، بیش از ۱۶۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال برآورد می شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه ۱۲۴ و اپلیکیشن آپ که شکایت مردمی را در سطح عرضه وصول می‌کند، در این ۲۱ روز بیش از ۲۵ هزار و ۱۲۵ مورد شکایت دریافت و مورد رسیدگی قرارگرفته است.

این مسئول گفت: بازرسی اصناف نیز در این مدت بالغ بر ۲۱۷ هزار بازرسی در سطح خرده فروشی و عمده فروشی ها انجام داده و برای بیش از ۱۱ هزار متخلف صنفی پرونده تخلف تشکیل و مراتب را به تعزیرات حکومتی استانها ارجاع داده است.

استقرار پایگاه های بازرسی اصناف در مراکز بزرگ تجاری استان ها

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با محوریت اتاق اصناف در سطح استان ها و شهرستان ها و در مراکز بزرگ تجاری و بازار های مرکزی شهرها، پایگاه‌های دائمی بازرسی مستقر می شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۱۷ استان پایگاه های بازرسی دایر شده و ۶۱ پایگاه فعال وجود دارد که با دریافت شکایات شهروندان در مراکز تجاری در همان محل به تخلفات گزارش شده رسیدگی می کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی مسجد وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد