Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:58:21 GMT

بیمه‌ها زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌رود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۵۴۵

بیمه‌ها زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌رود

به گزارش روز دوشنبه انجمن شنوایی شناسی ایران، علی رضی پور بیان اینکه بسیاری از افرادی که از سمعک استفاده می کنند از قشر ضعیف جامعه هستند، افزود: بیمه سلامت به بهانه اینکه خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی ستاره دار است زیر بار مسئولیت پرداخت هزینه نمی رود و فشار مالی به خانواده ها تحمیل می شود.

وی تاکید کرد: جامعه شنوایی شناسی ایران، تقاضا دارد با توجه به اینکه تعرفه های مندرج در کتاب ارزش نسبی برای سمعک ناقص شده است نسبت به حذف ستاره از خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادیولوژیست افزود: انجمن شنوایی شناسی ایران با کمک صاحبنظران دانشگاهی در حوزه سمعک تعرفه های معقولی را تحت عنوان بسته خدمات سمعک آماده کرده که هر سال برحسب پیشرفت تکنولوژی در عرصه سمعک قابل ویرایش بوده و با اطلاع وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در اختیار همکاران ادیولوژیست قرار گرفته تا زمان اضافه کردن خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی، از آن استفاده کنند.

رضی پور یکی دیگر از مشکلات جامعه شنوایی شناسی را قیمت گذاری عجولانه و غیرکارشناسی سمعک توسط اداره کل تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این قیمت گذاری بدون اخذ نظر از شرکت ها و صاحبنظران و انجمن های علمی و صنفی صورت گرفته که انجمن علمی شنوایی شناسی اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران ادامه داد: این قبیل تصمیم گیری های غیر کارشناسی، عواقب ناگواری برای جامعه رادیولوژی و بیماران به همراه دارد و تفاهمنامه ای با اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص ساماندهی سمعک منعقد شد که تا کنون هیچ اقدام مثبتی نسبت به عملیاتی نمودن تفاهمنامه انجام نشده است.

رضی پور گفت: پیشنهاد می شود در اسرع وقت نسبت به حذف فهرست قیمت از سایت اداره کل تجهیزات پزشکی اقدام و جلسه هم اندیشی با حضور صاحبنظران و انجمن های علمی و صنفی تشکیل و نسبت به دستیابی قیمت معقول و منطقی تر نسبت به سمعک بر حسب نوع و مدل آن اقدام شود.

برچسب‌ها إيران بهداشت و درمان سمعک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: إيران بهداشت و درمان سمعک إيران بهداشت و درمان سمعک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فصد و حجامت بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است