Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:41:59 GMT

تامین سوخت استاندارد کشتی‌ها در مجتمع پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۶۹۹

تامین سوخت استاندارد کشتی‌ها در مجتمع پتروشیمی

تقی صانعی امروز (دوشنبه) در نشستی خبری با اشاره به طرح شیرین‌سازی برش سنگین برای تولید گازوییل یورو ۶  افزود: این پروژه در دست مناقصه است و تا پایان سال برنده مناقصه مشخص می‌شود و کار اجرایی را اوایل سال‌آینده شروع خواهیم کرد.

وی افزود: برش سنگین(هوی اند) با گوگرد ۱۰ تا ۵۰ پی پی ام تولید خواهد شد و از این تولیدات در تامین سوخت و یا تولید محصولات پایین دستی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صانعی تاکید کرد: برش‌های سنگین کم گوگرد، کمک‌شایانی به تسریع و افزایش قیمت محصولات این شرکت خواهد کرد، همچنین با توجه به اینکه از ژانویه ۲۰۲۰ کشتی‌ها نمی‌توانند سوخت با گوگرد بالا  مصرف کنند، این طرح می‌تواند کمک کننده باشد. 

به گفته صانعی، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح، ۱۲۰ میلیون دلار است.

وی یادآور شد: امروز در پتروشیمی‌نوری، زنجیره تولید حاکم است و ۵۰ درصد پارازایلین تولیدی به پتروشیمی تندگویان برای تولید پت تخصیص پیدا می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی‌نوری گفت: واحد «ار اند دی» در این پتروشیمی فعال است که دو پروژه نیز به این ترتیب اجرایی شده است، پروژه نخست را  واحد شیرین سازی هوی اند و پروژه دیگر اجرای طرح زیرو فلرینگ است که علاوه بر کاهش مصرف گاز، تولید ال پی جی افزایش پیدا کرده و فلر ( گاز مشعل ) صفر می‌شود.
صانعی با اشاره به عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت در بورس، گفت: این سهام در بورس، بازدهی خوبی داشته و رشد به دلیل توانمندی این شرکت است.
مدیرعامل پتروشیمی‌نوری تاکید کرد: کل پتروشیمی‌ها در سال‌های گذشته کمبود خوراک داشتند و با این حال برای تامین پایدار خوراک، در چند سال گذشته در پتروشیمی نوری، پروژه‌ای اجرا شد که هدف از آن اتصال مجتمع به تمام پالایشگاه های پارس جنوبی بود.

وی افزود: اکنون به همه فازهای پارس جنوبی متصل شده ایم و هیچ مشکلی در تامین خوراک وجود ندارد.

صانعی خوراک دریافتی پتروشیمی‌نوری را ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیان کرد و افزود: برنامه تولید این مجتمع در سال ۹۸، دستیابی به ظرفیت اسمی ۹۰ درصدی بود که ۹۱ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۱ درصد برنامه محقق شده است.

وی افزود: اکنون ۱۲۰ درصد برنامه تولید و ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی تولید انجام می‌شود و انتظار می رود رکورد خوبی برای تولید ثبت شود.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: دو پروژه برای افزایش تولید پارازایلن و بنزین تعریف شده که در مجموع ۲۰ درصد تولید پارازایلن و ۱۰ درصد تولید بنزن را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: عرضه ۹۰ درصد ارزهای صادراتی پتروشیمی نوری در سامانه نیما انجام می شود و افزود: ۱۰ درصد تولید نیز برای تامین قطعات، مواد اولیه و  تجهیزات استفاده شده است.

به گفته صانعی، ماهیانه در واحد «اچ اس ای» ارزیابی لازم انجام می شود و آمارها قابل قبول است، همچنین پروژه پیشگیری از حوادث در نواحی مختلف را اجرا خواهیم کرد که  ۲۱ المان دارد.
وی گفت: برنامه افزایش سرمایه از محل سود  انباشته تا ۱۰۰ درصد در دستور کار است.
مدیر عامل پتروشیمی نوری تاکید کرد: دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید محصول در این شرکت انجام می‌شود که از این میزان  ۶۰ درصد صادر و ۴۰ درصد در بورس کالا و مجتمع‌های پتروشیمی به فروش رفته است.
وی با اشاره به اینکه تخفیفی در دریافت خوراک نداریم، افزود: قیمت خوراک، ۹۵ درصد فوب خلیج فارس است.

برچسب‌ها پتروشیمی وزارت نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی وزارت نفت پتروشیمی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)

دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت.

در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافی زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

کدام کشور بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کند؟

به گزارش روزیاتو، تولید انرژی هسته‌ای در ایالات متحده بیش از دو برابر میزان تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) روی هم است. در مجموع، ایالات متحده نزدیک به ۳۰ درصد از تولید انرژی هسته ای جهان را به خود اختصاص داده است.

با این حال، انرژی هسته ای یک پنجم برق آمریکا را تامین می کند. برخلاف فرانسه که ۶۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تامین می کند.

نکته برجسته دیگر این است که چگونه چین در دهه گذشته به سرعت توانایی های انرژی هسته‌ای خود را افزایش داده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، چین سهم خود از تولید انرژی هسته‌ای جهانی را از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد افزایش داد و از فرانسه در رتبه دوم پیشی گرفت.

در نقطه مقابل، سهم بریتانیا در همان دوره زمانی به ۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، اوکراین برای تامین برق شبکه خود به شدت به انرژی هسته‌ای متکی است. در مارس ۲۰۲۲، پس از اینکه نیروهای روسی کنترل این تاسیسات را به دست گرفتند، دسترسی به نیروگاه هسته ای کلیدی خود در زاپوریژیا (Zaporizhzhia) را از دست داد.

این نیروگاه که با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های اروپا است، در حال حاضر هیچ چیز تولید نمی کند و محل حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)