Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از واگذاری یک‌ هزار و 265 قطعه زمین به افراد واجد شرایط در روستاها خبر داد و گفت: برای یک‌ هزار و 529 واحد مسکن روستایی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگوی اختصاصی با خاورستان، ضمن اشاره به اقدامات انجام شده یک‌ساله اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: مهمترین رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به مردم روستایی جهت ساخت مسکن مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی 10 سال گذشته هر ساله در روستاهای خراسان‌جنوبی سالانه به طور میانگین 2 هزار واحد مسکونی جدید ساخته یا واحدهای غیر مقاوم تعمیر می‌شود.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی 10 سال گذشته جهت ساخت مسکن روستایی تسهیلات پنج میلیون تومانی با بلاعوض چهار تا هشت میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شد اما طی سال‌های اخیر سقف تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش یافته است.   آسمانی‌مقدم به طرح ساخت پنج هزار واحد مسکن برای محرومان اشاره کرد و گفت: در این طرح تسهیلات 40 میلیون تومانی و بلاعوض 25 میلیون تومانی برای افرادی که دارای سکونت دائم در روستا هستند پرداخت می‌شود.
  کمک‌های حساب 100 امام خمینی (ره) به ساخت خانه
  وی اظهار کرد: علاوه بر این موارد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در سال‌های گذشته از ناحیه حساب 100 امام خمینی (ره) جهت کمک به واحد‌های نیمه تمام به تعداد 1500 واحد کمک بلاعوض چهار تا هشت میلیون تومان داشته که تکمیل شده است.
واحدهای خسارت دیده از سیل
  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص واحدهای خسارت دیده از سیل در استان طی بارندگی‌های ابتدای سال، گفت: تعداد واحدهای روستایی خسارت دیده از سیل بیش از 170 واحد بود اما برخی از روستائیان تمایلی جهت دریافت تسهیلات جهت تعمیر واحدهای خسارت دیده نداشتند و فقط برای 169 واحد متقاضی پرونده تشکیل شد و مراحل جهت تعمیر واحدهای خسارت دیده یا ساخت واحد جدید در حال انجام است.   آسمانی‌مقدم در خصوص روستای شیرگ آقا که از سیل خسارت قابل توجهی دیده بود، گفت: در این روستا 48 واحد خسارت دید که نیاز به ساخت واحد جدید دارد.   وی ادامه داد: طی بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته 10 واحد قصد درجا سازی داشتند و برای 38 واحد دیگر باید در محل جدید خانه ساخته می‌شد که با فاصله دو کیلومتری از روستای شیرگ در مجاورت روستای باغستان زمینی به مساحت 29 هکتار تملک شد و 14 آبان‌ماه بر اساس قرعه‌کشی بین 38 خانواده قطعه‌های زمین واگذار شد.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده برای خسارات ناشی از سیل به متقاضیان 40 میلیون تومان با بازپرداخت 15 ساله و چهار درصد است. علاوه بر این 15 میلیون تومان بلاعوض به متقاضی پرداخت می‌شود و اگر کار به اتمام نرسد 15 تا 20 میلیون تومان تسهیلات مازاد به متقاضی پرداخت می‌کنیم.
  تفاهم‌نامه با بهزیستی
  آسمانی‌مقدم به تفاهم‌نامه با بهزیستی جهت ساخت برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند اشاره کرد و افزود: با پرداخت 18 میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و تسهیلات 40 میلیون تومانی از طرف بهزیستی تا کنون 154فقره واحد برای واجدین شرایط ساخته شده است.   اجرای طرح هادی روستایی
  وی در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی در استان، عنوان کرد: از آذر ماه سال گذشته تا کنون برای 22 روستا طرح هادی تهیه شده و 49 روستا بازنگری شده است.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 73 روستا نیمه‌تمام در اجرای طرح هادی داریم، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این تعداد بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است.   آسمانی‌مقدم گفت: همچنین طرح هادی 38 روستا اخیرا آغاز شده که اعتبار برآورد شده بیش از سه میلیارد تومان است.   وی از واگذاری یک‌هزار و 265 قطعه زمین به افراد واجد شرایط در روستاها خبر داد و گفت: برای یک‌هزار و 529 واحد مسکن روستایی سند مالکیت صادر شده و همچنین برای شهرهای زیر 25 هزار خانوار624 هزار سند مالکیت صادر شده است.   مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: برای مسکن روستائیان 125 هکتار زمین تملک شده و برای بعضی از روستاها که امکان تامین زمین وجود ندارد اگر در فاصله مناسب روستا زمین باشد تملک کرده و الحاق زمین به روستا انجام می‌شود.
  شرایط واگذاری زمین در روستاها
  آسمانی مقدم در خصوص شرایط واگذاری زمین در روستاها، گفت: افراد متقاضی جهت دریافت زمین ور روستا باید سکونت دائم در روستا یا قصد مهاجرت دائم به روستا داشته باشند. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شورای اسلامی روستا و دهیاری با بخشداری بخش فرد متقاضی به بنیاد مسکن جهت دریافت زمین معرفی می‌شود.   وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین در روستا از طریق بنیاد مسکن انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم مطلع باشند هر دستگاه دیگری به جز بنیاد مسکن بخواهد این کار را انجام دهد وجاهت قانونی ندارد.   همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انجمن خیرین مسکن‌ساز
  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از ساخت مسکن شهری برای اقشار متوسط و کم درآمد با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز خبر داد و گفت: در سال جاری برای بیش از 700 واحد اعضای انجمن خیرین مسکن‌ساز اقدام به ساخت واحدهایی در سطح شهرهای استان کردیم که بیش از 140 واحد به اتمام رسیده است.   آسمانی‌مقدم به طرح اقدام ملی جهت ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای این طرح می‌تواند در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت نیز اقدام به ساخت مسکن کند.
  کمک بنیاد برکت
  وی به مشارکت بنیاد برکت در خصوص کمک به ساخت واحدهای نیمه تمام در استان اشاره کرد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد به ازای 700 واحد نیمه تمام در استان بنیاد برکت به ازای تکمیل هر واحد سه میلیون و 500 هزار تومان کمک کند.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر مردم مشارکت حداکثری داشته باشند پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال تمامی مسکن‌های نامقاوم استان را مقاوم سازی کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد.

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد.

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد.

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6062969

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود