Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:04:28 GMT

رسالت امروز جامعه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۰۱۶

رسالت امروز جامعه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

سرهنگ پاسدار جواد داستانی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادواره شهدای شرق اصفهان، افزود: یادواره یک هزار شهید و سرداران شرق اصفهان با عنوان "لاله های شرق"، ۲۱آذر ماه با حضور سردار پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: حضور خادمین افتخاری امام  رضا (ع)،  اجرای گروه سرود،  اجرای میلاد هارونی از خوانندگان جوان  انقلابی و مداحی از برنامه های دیگر این یادواره است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داستانی با بیان اینکه برنامه های یادواره از روز سه شنبه ۱۹  تا پنجشنبه ۲۱ آذر ماه ادامه دارد،  اظهارداشت: برپایی نمایشگاهی با غرفه‌های از جمله فروشگاه کتاب دفاع مقدس، فضای مجازی، دشمن شناسی و شناخت دشمن پنهان، ادوات و تجهیزات نظامی، بازسازی عملیات محرم، شناخت فرق و نحله های عرفانی کاذب،  طب اسلامی، آشنایی با انرژی هسته ای، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، کودک اسلامی، مشاوره  خانواده، تیراندازی و عکاسی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام پذیرای آحاد مردم اصفهان است.
وی اضافه کرد: محل برگزاری یادواره و نمایشگاه مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره در بخش مرکزی دهستان برآن شمالی خواهد بود.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) گفت: مقدماتی با همکاری مسوولان شرق اصفهان جهت حضور و رفاه علاقه‌مندان شرکت در این برنامه ها در نظر گرفته شد و باهمکاری دهیاران و پایگاههای مقاومت بسیج وسیله ایاب و ذهاب برای آحاد مردم بخش های مختلف و خانواده شهدا تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: در همین راستا ستاد یادواره اصلی در فرمانداری و ستادهای فرعی در ۶  بخش شرق اصفهان تشکیل و پس از آن تیم هایی جهت سرکشی از خانواده های شهدا اعزام شده‌اند.
داستانی اضافه کرد: غبارروبی گلزارهای شهدا در هفته بسیج، برگزاری یادواره‌های شهدا در بخش‌ها، شهرها، روستاها، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی، اجرای سه برنامه شهید آبروی محله، برگزاری شب شعر در دهه بصیرت، برگزاری جشنواره سرود لاله‌های شرق، جام ورزشی ویژه خواهران و برادران، برگزاری مسابقه های بهترین عکس با شهدا و بهترین دلنوشته به شهدا، اکران فیلم‌های ارزشی با موضوع شهدا در مدارس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، تجلیل از فرزندان شاهد حائز رتبه از برنامه‌هایی است که قبل، حین و بعد از یادواره پیش بینی شده است.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) افزود: مردم شرق اصفهان همواره در دفاع از انقلاب و ارکان نظام اسلامی اعم از سالهای دفاع مقدس، دفاع از حرم و عرصه‌های اقتصاد مقاومتی ثابت قدم بوده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، جمع آوری، تبیین و تحلیل خاطرات و آثار شهدا و رزمندگان، ترویج فرهنگ ایثار، ارتقای روحیه جهاد و شهادت طلبی، تبیین وضعیت جهان اسلام و جایگاه انقلاب اسلامی، تکریم شهدای امنیت و مدافع حرم و تجلیل  از خانواده های معظم این شهیدان از جمله اهداف این یادواره است.
وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند؛ یادواره های شهدا یکی از راههای مقابله با جنگ جدید دشمن است و در جای دیگر می فرمایند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
داستانی یاداور شد: امنیت امروز ما مرهون شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت کشور و سایر شهدا هستیم.
وی افزود: شهدا با ایثارگری های خود حق بزرگی به گردن ما دارند و وظیفه ما است که این فرهنگ را با بهره گیری از ظرفیت جانبازان و پیشکسوتان جهاد و شهادت به دیگران منتقل کنیم.
بخش شرق اصفهان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ بخش و ۱۱ شهر است.
در دفاع مقدس ۶ هزار نفر از مردم این منطقه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و دارای جمعیت ایثارگری دست کم  یک هزار شهید، یک هزار ۲۰۰ جانباز و ۶۰ نفر آزاده است.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم اصفهان سازمان بسیج مستضعفین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم اصفهان سازمان بسیج مستضعفین شهدای مدافع حرم اصفهان سازمان بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود

اکبر پورات  در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه، تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز به روز رسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: این کنگره به جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.

وی افزود: برنامه‌های درنظرگرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب درشورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی جهت اجرا و برنامه ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند، چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود