Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@16:06:53 GMT

جزئیات بودجه رفاهی دانشگاهها

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۱۵۸

در لایحه بودجه سال ۹۹ علاوه بر امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه های متاهلی، اعتبارات کمکی برای صندوق های رفاه دانشجویان و وام شهریه درنظر گرفته شد.

به گزارش تابناک، بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ دانشگاه ها اجازه دارند با استفاده از تسهیلات بانکی به ساخت خوابگاه های متاهلی بپردازند.

همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی به صندوق های رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ از بخش مصارف هدفمندی یارانه ها به مبلغ ۴ هزار میلیون ریال به موضوع «تغذیه و امور رفاهی دانشجویان» اختصاص می یابد.

در عین حال ۴۷۵ هزار میلیون ریال نیز برای وام شهریه جهت ارائه از سوی صندوق های رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت درنظر گرفته شده است.

بر اساس تبصره ۹ بند الف: «به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری اجازه داده می شود با تصویب هیئت های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ١٣٩٨ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود و با اولویت احداث خوابگاه های متأهلین موضوع بند «پ» ماده ١٠٣ قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

صندوق های رفاه دانشجویان مکلفند نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد با اولویت احداث خوابگاه های متأهلین اقدام کنند.

دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری اعم از دولتی و غیر دولتی نیز می توانند با رعایت مفاد این بند، از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات صرفا تخصصی و به روزرسانی آزمایشگاه ها و کارگاه های خود استفاده کنند.

کمک ۸۰۰ میلیارد ریالی به صندوق های رفاه دانشجویی

بر اساس تبصره ۹ بند ب: «۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ تا سقف هشتصد میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز می شود.

وجوه مذکور به صندوق های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور اختصاص می یابد تا براساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخ تهای رفاهی دانشجویی شود.

همچنین بر اساس تبصره ۹ بند ج: «مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می گیرد. اقساط وام های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام هستند.

اعتبار ۴۷۵ هزار میلیون ریال برای اعتبار وام شهریه

در جدول شماره ۹ برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نیز اعتبار ۴۷۵ هزار میلیون ریال برای اعتبار وام شهریه درنظر گرفته شده است.

بر این اساس اعتبار موضوع وجوه اداره شده برای اعطای وام قرض الحسنه با حداقل کارمزد و ارایه حمایت های مالی به دانشجویان از طریق صندوق های رفاه وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی به نسبت تعداد دانشجویان و باز پرداخت پس از فراغت از تحصیل دانشجویان و مبلغ شهریه و بازپرداخت مبلغ شهریه اختصاص می یابد.

اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی تغذیه و رفاه دانشجویان از هدفمندی یارانه ها

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ نیز در بند الف آمده است که در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تمامی دریافتی ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می شود. در این جدول در بخش مصارف هدفمندی اعتباری معادل ۴ هزار میلیارد ریال برای موضوع «تغذیه و امور رفاهی دانشجویان» در نظر گرفته شده است.

همچنین در بندهای دیگر و جداول بودجه وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز در بندهای ارائه خدمات رفاهی و خدمات مالی به دانشجویان اعتباراتی برآورد شده است. این اعتبارات نسبت به مصوب سال ۱۳۹۸ رشد را نشان می دهد.

موضوع مصوب سال ۱۳۹۸ برآورد سال ۱۳۹۹ وزارت علوم: برنامه ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی به دانشجویان ۱۲,۴۹۸,۰۰۴ (میلیون ریال) ۲۳,۱۴۷,۷۵۶ (میلیون ریال) وزارت علوم: برنامه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان ۸۴۵,۰۰۰ (میلیون ریال) ۱,۸۱۵,۰۰۰ (میلیون ریال) وزارت علوم: برنامه ارائه تسهیلات مالی به دانشجویان ۱,۷۵۴,۰۰۰ (میلیون ریال) ۶,۲۸۳,۰۰۰ (میلیون ریال) وزارت علوم: برنامه ارائه توسعه امور رفاهی به دانشجویان ۲۱۰,۴۰۰ (میلیون ریال) ۱,۳۳۹,۱۵۷ (میلیون ریال) وزارت بهداشت: برنامه ارائه توسعه امور رفاهی به دانشجویان ۸۲,۵۰۰ (میلیون ریال) ۳۳۱,۹۵۵ (میلیون ریال) وزارت بهداشت: برنامه ارائه تسهیلات مالی به دانشجویان ۳۴۴,۴۴۳ (میلیون ریال) ۱,۳۸۱,۳۴۵ (میلیون ریال) وزارت بهداشت: برنامه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی ۴,۲۰۰,۶۸۵ (میلیون ریال) ۷,۹۳۳,۲۵۱ (میلیون ریال) وزارت بهداشت: برنامه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان ۴۱,۰۰۰ (میلیون ریال) ۱۳۰,۰۰۰ (میلیون ریال)   منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 سامانه کارمند گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی جزئیات بودجه رفاهی دانشگاهها انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 سامانه کارمند گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به مددجویان هلال‌احمر مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ معاون امور داوطلبان هلال‌احمر مازندران؛ با اشاره به اینکه خدمات داوطلبانه محور اصلی فعالیت این نهاد است گفت: پارسال ۴۰ میلیارد ریال خدمات دارویی و درمانی به ۱۸۹۷ مددجوی هلال‌احمر استان ارائه شد.

 معین مهدی لموکی نقش برجسته و ارزشمند داوطلبان در ارائه خدمات هلال‌احمر اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال همچنین بیش از ۳ هزار بسته معیشتی در قالب طرح‌هایی نظیر هلال رحمت، ارمغان مهر و یلدا به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

 معاون امور داوطلبان هلال‌احمر مازندران تصریح کرد؛ اهدای دو میلیون سی سی خون، جمع آوری ۴۵۰ میلیون ریال در قالب پویش مهربانی زندان جای مادران نیست، جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای زلزله زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین و غزه از دیگر خدمات داوطلبان هلال‌احمر مازندران بوده است.

  لموکی همچنین افزود: پارسال ۷۲۰۰ نفر به عنوان داوطلب ، عضو هلال‌احمر مازندران شدند.

 

دیگر خبرها

  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • ارائه خدمات درمانی به مددجویان هلال‌احمر مازندران
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها