Web Analytics Made Easy - Statcounter

«داوود سلطان زوی» سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در خصوص زمان احتمالی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگار مهر گفت: تیم دولت ساز بیش تر از همه خواهان شفافیت در روند انتخابات افغانستان است. اما فشار های موجود بر روی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان باعث خواهد شد تا این کمیسیون نتواند روند شمارش آرا را به درستی به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطان زوی در ارتباط با شفافیت در روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم این است که تیم های انتخاباتی به کمیسیون اعمال فشار نکنند. دیده شده که برخی از مسئولین کمیسیون های ولایتی را بعضی از تیم ها رد کرده اند.

سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف غنی همچنین مدعی شد که برخی از تیم های رقیب با توسل به زور تظاهرات اعتراضی را بر علیه تیم دولت ساز برپا کرده اند.

سلطان زوی گفت اگر درک درستی از روند فنی استفاده از فناوری بایومتریک در بین تیم های انتخاباتی وجود داشته باشد، کمیسیون انتخابات افغانستان می تواند کار خود را به درستی به پایان برساند.

سلطان زوی در واکنش به ادعاهایی که گویا کشورهای خارجی در امور کمیسیون انتخابات افغانستان نفوذ کرده و دخالت می کنند؛ گفت: روند انتخابات به گونه ای است که هیچگونه مداخله در نتیجه انتخابات نمی تواند تاثیر داشته باشد، چرا که در این برنامه رأی وجود دارد، ورقه رأی گیری وجود دارد، لیست رأی دهندگان وجود دارد، شواهد رأی گیری وجود دارد، صندوق ها وجود دارد، فقط و فقط اگر ما رای ها را حساب کنیم ناظرین وجود دارند و تمام پروسه در حضور تمام ناظرین انتخاباتی و نهاد ها صورت می گیرد پس به همین دلیل بازدید اعضای سفارت خانه ها و نمایندگان کشورهای مختلف در صورتی که کمیسیون به صورت مستقل کار خود را به پیش می برد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

سلطان زوی می گوید که خواسته تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی رئیس جمهور این کشور این است که تمام مسائل بر اساس اصول و قوانین انتخاباتی افغانستان به پیش رود.

سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی خاطرنشان ساخت که بهتر است همه تیم های انتخاباتی بگذارند تمام مسائل بر اساس قانون حل شود و در اخیر کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات را معرفی کند.

سلطان زوی در این ارتباط تصریح کرد: در حالت فعلی برای هر بخش پیش بینی وجود دارد و در قانون و طرز العمل های انتخاباتی افغانستان برای رفع هر چالش راه حل سنجیده شده است. بهتر است بگذاریم که قانون کار خود را انجام دهد و همه آرا تفکیک شود. خود کمیسیون اعلام می کند که کدام تیم تا چه اندازه رأی دارد.

سخنگوی تیم دولت ساز به رهبری اشرف غنی انجام تقلب در انتخابات افغانستان را به کلی رد نکرد؛ اما تصریح نمود: ما نمی گوییم که انتخابات چگونه بوده یا نبوده (تقلب صورت گرفته یا نگرفته) ما به عنوان یک تیم انتخاباتی می گوییم که انتخابات صورت گرفت، در تمام انتخاباتی که در جهان برگزاری می شود تخطی ها و کارهای غیر اصولی صورت می گیرد، آرای پاک و ناپاک وجود دارد، اما در تمام جهان باید آرایی که برای آن شواهد کافی وجود ندارد از آرای پاک تفکیک شود.

سلطان زوی گفت که تیم دولت ساز خواهان شفافیت در انتخابات است؛ وی در این مورد تصریح نمود: ما می خواهیم تا آرای پاک مردم افغانستان حساب شود و آرای ناپاک از آن جدا شود و یگانه راه این موضوع این است که پروسه انتخابات بر روی رأی ها تطبیق شود، در طرزالعمل انتخابات برای هر موضوعی یک روند قانونی وجود دارد و اگر مانع تطبیق این روند شویم نمی توانیم آرای پاک را از ناپاک جدا کنیم ما اول از همه می خواهیم که آرای پاک مردم جدا شود.

کد خبر 4793202

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان اشرف غني عبدالله عبدالله ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه ناتو روسیه فلسطین فرانسه ترکیه لبنان عربستان سعودی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • چهار محور در استان مسدود است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری