Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@06:47:54 GMT

فوت ۱ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۳۳۷

فوت ۱ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در آستارا

رستم زاد با بیان اینکه بیماری آنفولانزا باید جدی گرفته شود،گفت: فقط یک بیمار مبتلا به این ویروس که غیربومی نیز بود و بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بود، فوت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«حسن رستم زاد» در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از آنفولانزا که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و دهیاران این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: بیماری آنفولانزا باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندر آستارا افزود: شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه ها، مدارس، دهیاری‌ها و شبکه دامپزشکی با تمام توان برای مقابله با بیماری آنفولانزا همکاری کنند.

 

وی از رسانه‌ها خواست خطرات بیماری آنفولانزا، علائم و راه‌های پیشگری از آن را به اطلاع مردم برسانند.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه خوشبختانه با همکاری خوب شهروندان آستارایی نگرانی خاصی در رابطه با این بیماری در شهرستان نداریم، خاطرنشان کرد: فقط یک بیمار مبتلا به این ویروس که غیربومی نیز بود و بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بود، فوت کرده است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا به واردات گوشت و دام اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع، قرنطینه دام توسط شبکه دامپزشکی شهرستان جدی گرفته شود.

 

وی از اداره محیط زیست خواست در رابطه با فصل مهاجرت پرندگان و ممنوعیت شکار، تمهیدات لازم را انجام دهد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دهیاران موارد مشکوک به آنفولانزا در انسان و دام و طیور را سریع به مراکز درمانی و شبکه‌‌های بهداشت و درمان و دامپزشکی گزارش دهند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری، دهیاران با دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

 

رستم زاد با بیان اینکه منکر بعضی نواقص در بیمارستان بندر آستارا نیستیم، خاطرنشان کرد: انتقادهای بی‌پایه و اساس و از روی احساس در شبکه‌های مجازی کار درستی نیست چرا که در بیمارستان علی‌رغم نواقصات به شهروندان در حد توان خدمات‌رسانی می‌شود.

 

فرماندار بندر آستارا از فعالان شبکه های اجتماعی خواست به جای ایجاد فضای ناامیدی، به هم افزایی و همکاری برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم کمک کنند.

 

«نظام عباسی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: آنفولانزا معمولا ناگهانی اتفاق می‌افتد که با علائمی همچون تب و لرز، سرفه، آبریزش بینی، درد بدن یا عضلات، سردرد،خستگی و ... همراه است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: هرکس می‌تواند به آنفولانزا مبتلا شود و این موضوع ربطی به شرایط و یا سن و سال ندارد اما به طور کلی افرادی که بیماری‌های مزمن مثل آسم، دیابت و یا بیماری‌های قلبی دارند در معرض بیشتر این بیماری قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: خانم های باردار، کودکان زیر پنج سال و زیر ۲ سال در معرض بیشتری هستند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز بیشتر از بقیه در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.

 

این مقام مسئول درباره راه‌های پیشگیری از آنفولانزا، اظهار کرد: برای پیشگیری از این بیماری باید دست‌های خود را در طول روز چندین بار با آب و صابون بشویید، از تماس دست‌های آلوده با چشم، دهان و بینی خودداری و در مواجهه با بیماران و افراد مبتلا از ماسک استفاده کنید و سعی کنید فاصله حداقل یک متری را از این بیماران حفظ کنید و در زمان شیوع بیماری آنفولانزا از دست دادن و روبوسی با کردن با دیگران خودداری کنید.

 

عباسی با بیان اینکه آنفولانزا به روش‌های مختلف منتشر می‌شود، گفت: سرماخوردگی و آنفلوانزا علائمی مشابه دارند با این تفاوت که سرماخوردگی معمولا خفیف‌تر است و ممکن است بدون تب یا با تب پایین باشد، اما آنفولانزا به‌طور ناگهانی شروع شده و با تب بالا همراه است، همچنین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنفولانزا بهبود یابد، اما این مدت در سرماخوردگی کوتاه‌تر است.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر بیماری آنفولانزا نقش رسانه ها بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت خورشت فسنجان با گوشت چرخ کرده توسط دو بانوی گیلانی (فیلم) نمایی از بلندترین آبشار ایران در شمال کشور (فیلم) دهکده تورستی گیلده در گردنه حیران (فیلم)

دیگر خبرها

  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • (ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو
  • پخش زنده دیدار امروز ملوان از شبکه باران
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • پیدا شدن جسد پیرمرد کرجی در آستارا