Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@10:47:29 GMT

رشد ۳۲۲۴ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۳۳۹

رشد ۳۲۲۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار روند صعودی خود از ابتدای هفته را تاکنون حفظ کرده و سومین روز کاری خود رد هفته جاری را با رشد ۳۲۲۴ واحدی به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه 18 آذر) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 1974 واحدی و ایستادن در ارتفاع 334 هزار و 541 واحدی آغاز کرد و در ادامه روز این روند صعودی حفظ شد و شاخص کل بورس با رشد ۳۲۲۴ واحدی در ارتفاع ۳۳۵ هزار و ۷۹۴ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۶۳ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۸۹ هزار و  ۹۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۷۹ واحد رشد معادل ۱.۳۴درصد به ۱۰۴ هزار و ۱۷۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۲۲ واحد افزایش، معادل ۱.۳۴ درصد به ۶۹ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۳۸ واحد رشد، معادل ۰.۸۷ درصد به ۳۹۶ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۶۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۲۴۲ هزار و ۲۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۴۸۲ واحد رشد معادل ۱.۳۹ درصد، به ۶۹۱ هزار و ۱۵۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس فولاد با 309 واحد، شبندر با 204 واحد، شتران با 201 واحد، وبملت با 172 واحد، فارس با 152 واحد، شپنا با 109 واحد و خودرو با 84 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و همگی روند صعودی داشتند.

 

در پایان معاملات امروزنمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، خساپا – سايپا، غنوش - نوش‌ مازندران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربییینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، غنوش - نوش‌ مازندران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين روند نزولی داشتند.

 

شاخص صنایع خودرو با ۱۷۳۰ واحد صعود معادل ۳.۵۲ درصد به ۵۰ هزار و ۸۳۸ واحد، فرآورده های نفتی با ۴۳۴۷۴ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به یک هزار و ۳۴۱ واحد، انبوه سازی ۷۳ واحد رشد معادل ۳.۱۹ درصد به ۲ هزار و ۳۶۹ واحد، انتشار و چاپ ۳۵۴۷۲ واحد افزایش معادل ۳.۰۸ درصد به یک هزار و ۱۸۷ واحد، محصولات چرمی با ۴۷۴ واحد افت، معادل ۳.۵۷ درصد به ۱۲ هزار و ۸۰۷ واحد، ذغالسنگ با ۴۵۹ واحد افزایش معادل ۳.۶۲ درصد به ۱۲ هزار و ۲۰۹ واحد، فنی مهندسی با ۱۲۸ واحد فنی مهندسی معادل ۴.۱۱ درصد به ۳ هزار و ۲ واحد رسید. قیمت سهام نمادهای خفنر، غشاذر، پکویر، ثنوسا، غدام، آسیا و شسینا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای کساپا، کدما، مداران، کخاک، رمپنا، چکاوه و بنیرو بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

 

همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذاربر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز نمادهای رمپنا با ۳۵۰ واحد و فملی با ۱۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فارس با ۳۴۶ واحد، شتران با ۳۰۹ واحد،  پارسان با ۱۷۵ واحد و تاپیکو با ۱۶۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس در ۵۳۱ هزار و ۸۱۱ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و 797۶۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۹۷۳4 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یاداور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 17 آذر) با رکوردشکنی و رشد 4942 واحدی و ایستادن در ارتفاع 332 هزار و 567 واحد روز کاری خود را به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 1323 واحد افزایش معادل 1.51 درصد به 89 هزار و 78 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1737 واحد رشد معادل 1.72 درصد به 102 هزار و 799 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1160 واحد افزایش، معادل 1.72 درصد به 68 هزار و 693 واحد، شاخص آزاد شناور با 6432 واحد رشد، معادل 1.66 درصد به 393 هزار و 351 واحد، شاخص بازار اول با 4619 واحد افزایش معادل 1.96 درصد به 240 هزار و 518 واحد و شاخص بازار دوم با 5423 واحد رشد معادل 0.80 درصد، به 681 هزار و 673 واحد رسید.

 

شاخص صنایع سایر معادن با ۵۵۴۷ واحد صعود معادل ۶.۱۹ درصد به ۹۵ هزار و ۲۰۹ واحد، منسوجات با ۲۳۴ واحد افزایش معادل ۴.۸۴ درصد به ۵ هزار و ۸۷ واحد، وسایل ارتباطی ۵۸۰ واحد رشد معادل ۴.۴۹ درصد به ۱۳ هزار و ۵۰۱ واحد، قند و شکر ۱۹۸۴ واحد افزایش معادل ۳.۳۰ درصد به ۶۲ هزار و ۳۳ واحد، زراعت با ۲۶۸۰ واحد رشد، معادل ۳.۲۳ درصد به ۸۵ هزار و ۵۷۶ واحد، بانک ها با ۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۸ درصد به یک هزار و ۶۷۴ واحد، ماشین آلات با ۲۶۹۷ واحد رشد معادل ۲.۹۶ درصد به ۹۳ هزار و ۷۸۸ واحد رسید. قیمت سهام نمادهای خنصیر، وصنا، پترول، کماسه، کساپا، قثابت و پتایر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای غشصفا، دشیمی، خپویش، امید، فرآور، غبهنوش و والبر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت، فولاد، کگل، فملی، کچاد، تاپیکو و فخاس به ترتیب با 389، 366، 317، 237، 229، 196 و 170 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، دزهراوي - داروسازي‌زهراوي، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و تنها نماد و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) روند نزولی داشت و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در 544 هزار و 713 نوبت معاملاتی، 4 میلیارد و 797 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 23 هزار و 94 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان اردبیل فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با افزایش ۳۹۲۲ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- وزیر صمت: سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود/ تعیین قیمت پژو پارس با شورای رقابت است
۲- تورم فروردین ماه اعلام شد: در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است
۳- وزیر صمت: ما هم منتظر ابلاغ آیین‌نامۀ واردات خودرو هستیم/ ما مجری واردات خودرو هستیم و برای این کار منتظر آیین‌نامه اجرایی آن هستیم.
۴- امروز ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ۸۵ درصد از سهام استقلال برای چندمین بار روی میز فروش رفتند و بالاخره معامله شدند. / ۸,۹۴ میلیارد برگه سهم پرسپولیس به ارزش ۳,۲ همت و ۹,۱۷ میلیارد برگه سهم استقلال به ارزش ۲,۷۹ همت معامله شدند.
۵- موسسه تحقیقاتی انتایکه: قیمت مس و طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد
۶- شتوکا و مجمع عمومی: جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ برگزار میگردد
۷- بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 60 نماد | ارزش صف‌های خرید:  487.3 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 27 نماد | ارزش صف‌های فروش:  293.8 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 303 هزار و 382 واحد | کاهش 13421 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 478 هزار و 12 واحد | کاهش 2785 واحدی | معادل منفی 0.58 درصد

شاخص کل هم وزن: 759 هزار و 22 واحد | افزایش 1321 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 424 هزار و 855 واحد | افزایش 739 واحدی | معادل مثبت 0.17 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 982 هزار و 146 واحد | کاهش 22480 واحدی | معادل منفی 0.75 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 797 هزار و 751 واحد | کاهش 16700 واحدی | معادل منفی 0.92 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 304 هزار و 571 واحد | کاهش 6915 واحدی | معادل منفی 0.16 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  138 هزار و  33 واحد | کاهش 742 واحدی | معادل منفی 0.54 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 384 هزار و 966 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 49 هزار و 733 میلیارد ریال

حجم معاملات: 8 میلیارد و 893 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 150 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فولاد ، فملی ، شپنا ، نوری ، شبندر ، وغدیر ، وبملت

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 95 نماد | ارزش صف‌های خرید: 2926 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: فافق ، وارس ، ثنوسا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 31 نماد | ارزش صف‌های فروش: 2724 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، مالک آتیه ، خفولا

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 25.4 میلیون تومان

سرانه فروش: 25.9 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: فافق ، وارس ، ثنوسا

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: خفولا ، فنرژی ، کارام

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وتوسم ، کپشیر ، وصنا

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: دامین ، چکاپا ، تکمبا

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان ورود پول حقیقی: 51 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: خاهن ، خزامیا ، واعتبار

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فملی ، خودرو ، ثفارس

نقشه بازار امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳     

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس