Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:32:11 GMT

ملت ایران با تمام توان مقابل آمریکا می‌ایستد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۵۱۳

ملت ایران با تمام توان مقابل آمریکا می‌ایستد

حسین شیخ‌الاسلام روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در همدان افزود: آمریکایی ها امروز اعتراف کرده‌اند که ایران توانایی مقابله و برخورد با هر نوع فناوری آنها را دارد.

وی ادامه داد: امروز ایران یکی از پیشرفته ترین و هوشمندترین هواپیماهای جهان را مورد هدف قرار داد و آنها جرات حرف زدن نداشتند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: فقط ۳۳ هواپیما از این نوع در جهان وجود دارد که بعد از هدف قرار گرفتنش آمریکاییها ۲۲ مورد از آن را از رده خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الاسلام در ادامه اضافه کرد: دکتر مصدق در حرکتی بزرگ نفت کشور را ملی کرد اما در اشتباهی بزرگ‌تر به آمریکاییان اعتماد کرد.

وی افزود: اهمیت ایران به دلیل وجود منابع نفتی است که این منابع برای نخستین بار در مسجد سلیمان کشف شد و استکبارگران به دنبال چپاول آن بودند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کشور انگلیس، رژیم صهیونیستی را به وجود آورد تا به منابع نفتی از نیل تا فرات دست پیدا کند افزود: آمریکا برای نخستین بار به عنوان استخراج کننده نفت وارد عمل شد و به ازای آن به ایران پول کمی داد.

وی خاطرنشان کرد: مصدق گمان می کرد که به جای انگلیس می توان به آمریکا اعتماد کرد، اما آمریکا به همدستی انگلیس کودتا کرد و دولت مصدق را سرنگون کرد.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: آنها بعد از کودتا سعی کردند با آوردن نیکسون به تهران و اعطای دکترای افتخاری به او ملت ایران را بیش از پیش تحقیر کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه تهران اعتراض کردند و ارتش وارد دانشگاه شد افزود: سه تن از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون در دانشگاه اعتراض کرده و به شهادت رسیدند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکایی ها روزانه ۶ میلیون بشکه نفت ایران را استخراج و از کشور خارج می کردند،  نفتی که در میلیونها سال شکل می گیرد را به راحتی به یغما می بردند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: بهترین روش استخراج نفت از مخازن زیرزمینی روش صیانتی استخراج کردن است که آمریکایی ها به هیچ روشی صحیحی پایبند نبودند و ذخایر ایران را تاراج کردند.

وی با اشاره به اینکه آنها قانون ننگین کاپیتالاسیون را وضع کردند که آبرو، اعتبار و عزت مردم ایران را لکه دار می کرد ادامه داد: اما با انقلاب اسلامی ایران سیلی بزرگ ملت ایران به آمریکایی ها زده شد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: قانون دفاع پیشگیرانه و دفاع مشروع به ما اجازه می دهد که بگوییم تسخیر لانه جاسوسی خلاف قانون بین المللی نبوده است و  تمام قوانین بین‌المللی بر اساس منشور ملل متحد است.

شیخ الاسلام ادامه داد: تاثیر تسخیر لانه جاسوسی بر روی ریاست جمهوری کارتر خود را نشان داد و کارتر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نیاورد.

برچسب‌ها همدان روز دانشجو نفت محمد مصدق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان روز دانشجو نفت محمد مصدق همدان روز دانشجو نفت محمد مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و تحریم‌های احتمالی در این زمینه اظهار داشت: آمریکا همچنان اتهامات بی‌اساسی را درباره تبادلات تجاری و اقتصادی معمول چین و روسیه مطرح می‌کند و در عین حال مشغول تصویب لایحه‌ای برای ارائه کمکی بسیار زیاد به اوکراین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ریختن نفت بر روی آتش با سرزنش دیگران و مقصر جلوه دادن آن‌ها، اقدامی ریاکارانه و بسیار غیرمسوولانه است. چین این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وانگ ونبین گفت: موضع چین نسبت به مساله اوکراین همیشه عادلانه و عینی بوده است. چین برای پیشبرد گفت‌وگوها در زمینه صلح و توافق سیاسی تلاش کرده است. دولت چین صادرات کالاهای دوگانه را مطابق قوانین و مقررات انجام می‌دهد.

وی افزود: چین نه بوجودآورنده بحران اوکراین است و نه به آن مربوط است.

وانگ ونبین افزود: ما به هیچ عنوان این آتش را شعله‌ورتر نمی‌کنیم، به دنبال دستاوردهای خودخواهانه نیستیم و نمی‌پذیریم که قربانی این موضوع باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر تاکید کرد که بر اساس برابری و منافع متقابل، حق چین برای انجام مبادلات تجاری و اقتصادی معمول با روسیه و سایر کشورها نباید مختل شده و حقوق و منافع مشروع و قانونی چین نباید نقض شوند.

وی با بیان اینکه ریختن نفت بر روی آتش یا افترا زدن به دیگران راه درستی برای حل مساله اوکراین نیست، افزود: تنها سازش با نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها و ایجاد یک ساختار امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی از طریق گفت‌وگو و مذاکره، مسیر درست پیش ‌رو است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد