Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس تابناک، بانک پاسارگاد که با سرمایه ثبت شده ۵۰۴۰ میلیارد تومانی در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران حضور دارد در صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص هر سهم را ۱۵۱ ریال اعلام کرده بود که این رقم در صورت‌های مالی حسابرسی شده با افزایش مواجه شده است.

بررسی صورت سود و زیان (وپاسار) در نیمه نخست امسال و برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸، حکایت ازرشد ۳۳ درصدی سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی و ثبت رقم ۴۳۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد تومان دارد در حالی که سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌ها طی این مدت با رشد ۱۱ درصدی، ۱۳۳۵.۹ میلیارد تومان گزارش شده است.

بر این اساس، درآمد‌های مشاع بانک پاسارگاد که از محل سرمایه گذاری مشترک بین سپرده گذاران و نیز حق الوکاله سهم بانک و همچنین از محل درآمد‌های مشترک حاصل بین بانک و وام گیرندگان از محل تسهیلات اعطایی بدست می‌آیند، با افزایش ۲۷ درصدی ۵۶۶۷.۳ میلیارد تومان بوده است.

لیکن سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه گذاری و سود سپرده گذاران هر دو با رشد ۳۳ درصدی مواجه شده و سهم بانک از درآمد‌های مشاع با کاهش ۶۵ درصدی، ۹۱.۷ میلیارد تومان بوده است.

رشد ۱۰۳ درصدی درآمد‌های غیر مشاع

درآمد‌های غیرمشاع بانک پاسارگاد که از محل ارایه انواع خدمات و کارمزد‌هایی که اخذ می‌شود، به دست می‌آیند، طی دوره ۶ ماهه امسال رشد خوبی داشته و گویای عزم جدی مدیران بانک پاسارگاد برای افزایش درآمد و سودآوری از این محل دارد، بر این اساس سود و وج التزام درآمد‌های غیر مشاع با رشد ۱۵۳ درصدی، رقم ۱۰۲۴.۱ میلیارد تومان گزارش شده و درآمد کارمزذ با رشد ۷۵ درصدی رقم ۴۴۱ میلیارد تومان گزارش شده است، نتیجه مبادلات ارزی با رشد ۳۵ درصدی رقم ۳۹۰.۵ میلیارد تومان بوده و سایر درآمد‌ها نیز با رشد ۱۱۶ درصدی رقم ۱۰۴۲.۸ میلیارد تومان بوده و بر این اساس درآمد‌های غیر مشاع بانک پاسارگاد با رشد ۱۰۳ درصدی رقم ۲۸۹۸.۵ میلیارد تومان بوده است.

مجموع درآمد‌های وپاسار طی این مدت با رشد ۷۷ درصدی، در حالی ۲۹۹۰ میلیارد تومان گزارش شده که این رقم در پایان شهریور ماه سال گذشته ۱۶۹۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

رشد ۲۸۸ درصدی سود خالص وپاسار

بانک پاسارگاد طی ۶ ماهه نخست امسال سود خالص خود را با رشد ۲۸۸ درصدی، به ۱۰۴۸.۲ میلیارد تومان افزایش داده است و موفق به شناسایی ۲۰۵ ریال سود خالص به ازای هر سهم طی این مدت شده است.

بررسی اطلاعات ترازنامه‌ای شرکت حکایت از رشد ۹ درصدی دارایی‌های وپاسار دارد که در بخش دارایی‌ها افزایش ۶۴ درصدی سایر حساب‌ها و اسناد پرداختنی و ثبت رقم ۹۵۱۲.۵ میلیارد تومان و رشد ۱۵ درصدی تسهیلات اعطایی با اشخاص غیر دولتی غیر از بانک‌ها و ثبت رقم ۶۹۸۱۸.۵ میلیارد تومان و همچنین رشد ۶ درصدی سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار و ثبت رقم ۳۰۳۴.۸ میلیارد تومان و افزایش ۸ درصدی سرمایه گذاری در املاک قابل توجه است.

مطالبات از بانک‌های مرکزی با رشد ۱۷ درصدی و مطالبات از بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری نیز با رشد ۹ درصدی مواجه شده است.

رشد ۱۰ درصدی سپرده‌های دیداری و مشابه که ۳۸۰۷.۳ میلیارد تومان گزارش شده، کاهش ۳۴ درصدی سپرده‌های پس انداز و رشد ۱۲ درصدی سپرده‌های سرمایه گذاری مدت دار نیز در بخش بدهی‌ها قابل توجه است.

اطلاعات ترازنامه بانک پاسارگاد تا پایان شهریور به شرح جداول زیر بوده است.

به گزارش بورس تابناک، بانک پاسارگاد ارایه محصولات و خدمات جدیدی از جمله توسعه طرح اعطای تسهیلات خرد در قبال جذب منابع ارزان قیمت، طرح اعتبار در حساب جاری، توسعه کیف پول الکترونیکی بانک پاسارگاد (کیپاد) واجرای طرح خرید آنلاین اقساطی را در دست اقدام دارد که پیش بینی می‌شود وضعیت سود آوری بانک از محل درامد‌های غیرمشاع با ارایه این خدمات و محصولات جدید بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک پاسارگاد تسهیلات بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱، ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۶۴۶۰.۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۱۹۳.۱ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴.۷ درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱.۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸.۳ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۴۸۵.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ ۴۵۲۶۷.۲ هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.

در این گزارش، جدول یک بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۶.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ ۴۳۱۵.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) است.

سهم تسهیلات پرداختی جهت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۰ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال) است. ملاحظه می‌شود از ۱۶۷۴۳.۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲.۰ درصد آن (مبلغ ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ است.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)

از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳۱۵۰.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲۳.۳ درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ ۱۰۳۲.۹ هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ ۱۴۱۸۳.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از ۱۸.۳ درصد در جدول -۱، به ۱۹.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲