Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از آمادگی همه دستگاه ها برای مبارزه با ریزش ملخ ها در استان خبرداد. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

علیرضا صفا ایسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: بحث ملخ ها به صورت مداوم در حال رصد و پایش است و آمادگی برای مبارزه با آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از مناطق پوره های ملخ از هجوم سال قبل مانده است و این پوره ها می توانند مشکل ساز شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به وظایف خود عمل می کند و مکاتبات لازم از از تیرماه در حال انجام است و پیگیر اعتبارات مبارزه با هجوم ملخ ها بوده ایم.

صفا عنوان کرد: از یک ماه پیش ارائه آموزش های لازم مبارزه با ریزش ملخ ها به دهیاران و بخشداران داده شده است اما قاعدتا بدون حضور نیروهای مردمی و بسیج مبارزه با ملخ ها صورت نمی گیرد. 

وی تصریح کرد: اکثر ملخ هایی که به سمت استان هرمزگان می آیند به صورت عبوری هستند و خوشبختانه تاکنون به قطب های کشاورزی در استان نرسیده اند و نتوانسته اند آسیبی وارد کنند.

مبارزه با ملخ صحرایی در سه استان کشور/ کشاورزان نگران نباشندعملیات ردیابی و مبارزه با هجوم ملخ ها در هرمزگان آغاز شدموج جدید هجوم ملخ ها به هرمزگان رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت: ملخ ها در وهله اول به محصولات دارای برگ های ترد حمله می کنند و در مرحله آخر به سمت مرکبات می روند که در بین مرکبات هم لیمو بیشتر در معرض خطر حمله ملخ ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبات با فرمانداران صورت گرفته است و سم به اندازه کافی در استان موجود است و ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا در صورت هجوم دوباره ملخ ها آسیب ها و خسارات را به حداقل برسانیم.

صفا اظهار داشت: در آخرین مبارزه 2 هفته پیش شهرستان سیریک نیاز به سم پاشی داشت که در همین راستا علاوه 2 موتور سم پاشی موجود در سیریک 3 موتور دیگر از بندرعباس و حاجی آباد به سیریک ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و حفظ نباتات در حال رصد و پایش مناطق است، خاطرنشان کرد: مردم و کشاورزان می توانند در صورت مشاهده دسته جات ملخ ابتدا به مراکز خدمات کشاورزی، دهیاری ها و بخشداری ها اطلاع دهند تا مسئله را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/864/ ت

R7555/P/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات