Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه بودجه پیشنهادی دولت که روز گذشته به مجلس ارائه شد سهم هر دستگاه و نهاد از بودجه سال ۹۹ مشخص شده است در این میان سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی که مددجویان و معلولان نیازمند را تحت پوشش خود دارند در ردیف های خاصی اعتباری برایش در نظر گرفته شده که البته نسبت به سال قبل رشد زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت کمک هزینه توانمند سازی معلولان و بیماران روانی مزمن، پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان معلول نیازمند، توسعه خدمات حمایتی، مستمری خانواده های مددجویی، کمک به هزینه مسکن، مناسب سازی محیط، کمک هزینه نگهداری و توانبخشی معلولان سالمندان و بیماران روانی مزمن ، کمک هزینه لوازم بهداشتی، حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و ... از جمله ردیف هایی است که بودجه اختصاص داده شده است.

سال گذشته اعتباری که در لایحه بود برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در نظر گرفته شد ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که مسئولان بهزیستی ۱۲.۵ میلیارد تومان برای اجرای کامل قانون درخواست کرده بودند، البته از ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب نیز بعد از گذشت ۹ ماه از سال هفته گذشته بخش اندکی از این اعتبار پرداخت شد.

برای سال جاری نیز از سوی بهزیستی اعتبار مورد نیاز اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود در حالیکه در لایحه پیشنهادی دولت فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با این اعتبار به نظر می رسد باز هم معلولان باید در انتظار لطف و کمک دولت بمانند که البته به نظر نمی‌رسد با وضعیت فعلی دولت این انتظار محقق شود.

شاید در نظر اول اعتبار اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان درصد اندکی رشد داشته باشد اما با توجه به اعتبار مورد نیاز اجرای آن سهم معلولان از لایحه بودجه بسیار اندک بوده در حالی که انتظار همراهی بیشتری از دولت داشتند.

اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان چند سال به طول انجامید و طی این سالها این افراد که اغلب برای تامین وسایل توانبخشی، بهداشتی و حتی عبور و مرور در سطح شهر و تامین نیازهای اصلی و ضروری خود با مشکل مواجه هستند، تصور می کردند که با تصویب اصلاحیه قانون، مشکلاتشان حل می شود اما متاسفانه هر سال کمتر از یک دهم بودجه و اعتبار مورد نیاز اجرای مفاد قانون اختصاص داده می شود و به نظر می رسد با این روند اجرای کامل آن سالهای سال طول بکشد.

کد خبر 4793034 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان بهزیستی لایحه بودجه شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران قوه قضاییه معلولان وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی اغتشاشات ایران دستگیری سارق آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی پیروز حناچی محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تمدید دو ساله مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست توسط مجلس