Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: «تاکنون دوره‌های مختلفی برای آشنایی کارکنان، دانشجویان و استادان با کمک‌های اولیه برگزار شده که هدف از آن ارتقای سطح فنی و آموزشی افراد در مواقع بروز بحران و حوادث غیرمترقبه است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، ظهر امروز به همت کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، کارگاه آموزش‌های عملی امداد و کمک‌های اولیه با حضور استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این کارگاه با اشاره به دوره‌های برگزار شده، گفت: «تاکنون دوره‌های مختلفی برای آشنایی کارکنان، دانشجویان و استادان با کمک‌های اولیه برگزار شده که هدف از آن ارتقای سطح فنی و آموزشی افراد در مواقع بروز بحران و حوادث غیرمترقبه است.»

سعید مرادپور، آموزش عملی این دوره‌ها را راهی برای کمک به خانواده‌ها در شرایط خاص اعلام کرد و گفت: «نیاز است تا انسان‌ها با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم خود را در مقابل اتفاقات و حوادث ناگوار آماده سازند و بدانند که در مواقع بحرانی چگونه دور از احساسات  و منطقی با مجروح یا بیمار رفتار کنند.»

مباحث آموزشی ارائه شده به دانشجویان در کارگاه آموزش‌های عملی امداد و کمک‌های اولیه

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز بیان کرد: «در این کارگاه عملی، اصول کمک‌ها و ارزیابی اولیه بیمار، آشنایی با جعبه کمک‌های اولیه و نحوه استفاده از وسایل، انواع خونریزی و آسیب‌های بافت نرم و سوختگی، آسیب‌های اسکلتی (انواع شکستگی‌ها، پیچ‌خوردگی، دررفتگی)، آموزش داده شد.»

شقایق حمزوی یادآور شد: «آتل‌گیری و انواع پانسمان، احیای قلبی ـ ریویو انسداد راه هوایی (خفگی با جسم خارجی) از دیگر مباحث آموزشی در این کارگاه بود که مهران محسنی باغستانی مدرس این دوره با بهترین کیفیت آن را به حاضران آموزش داد.»

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره‌ها بتواند کمک زیادی در بالا بردن آگاهی مردم نسبت به کمک‌های اولیه و کمک به همنوعان بکند.

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: کمک های اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود