Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:30:56 GMT

روایت مقاومت های مادر شهید شاملو در« هورس»

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۰۱۱۸

روایت مقاومت های مادر شهید شاملو در« هورس»

دریابیگی گفت: کتاب هورس وقایع و مقاومت های مادر شهید شاملو در جستجوی پیکر فرزند شهیدش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عطیه دریابیگی» نویسنده کتاب هورس از سری کتاب های کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی امروز (18 آذر) در مراسم معرفی و جشن امضای کتاب هورس که با حضور جمعی از مسئولان و دانشگاهیان در دانشگاه اراک برگزار شد، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را بر همگان واجب دانست و گفت: همه افراد باید در راستای تبیین زندگی این عزیزان که سبب آرامش و آسایش ایران اسلامی شدند تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بانوی اراکی با اشاره به اینکه کتاب هورس به بیان قهرمانی و تلاش های مادر شهید علیرضا شاملو می پردازد، افزود: نام این کتاب الهام گرفته از وقایع و مقاومت هایی است که در کوهستان های کردستان بر این مادر فداکار گذشته است و هورس نام گونه ای سرو است که در منطق کوهستانی و بیشتر در ارتفاعات بیش از ۲۵۰۰ متر می روید.

 

دریابیگی اضافه کرد: در این کتاب مقاومت مادر شهید شاملو برای پیدا کردن فرزند خود را می خوانیم و با رشادت ها و تلاش های مادر شهیدی که با وجود اینکه می داند فرزندش شهید شده اما باز هم به دنبال او می گردد و در این مسیر حوادث و اتفاقات خواندنی برایش اتفاق می افتد.

 

خواهر زاده شهید علیرضا شاملو و نویسنده این کتاب اضافه کرد: دایی من قبل از شهادتشان گنجینه ای از نوشته ها،صوت و فیلم جمع آوری کرده بودند و ما همیشه مشتاق دیدن آنها بودیم و حتی دایی شهیدم برخی اوقات آنها را به ما هدیه می داد.

 

وی در پایان اضافه کرد: صبر، مقاومت، قناعت و استقامت توام با ایمان قوی مهمترین درسی است که از مادران شهید می توان گرفت.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شبستان یزد مسجد مسجد مسجد استان مرکزی شهدا کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حاجیه خانم خیمه کبود مادر شهید "مجید قاسمی " پس از گذشت سال‌ها فراق فرزند شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر این مادر بزرگوار در ابوزیدآباد و به طرف گلزار شهدای این شهرتشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.
بسیجی شهید مجید قاسمی ابوزیدآبادی در اول شهریور ماه ۱۳۴۲ در حسین آباد ابوزیدآباد متولد شد.
وی علاقه خاصی به نقاشی داشت و به نگاشتن تصاویری ماندگار روی شیشه می‌پرداخت.
باشروع جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم جبهه شد و سرانجام ۲۲ اسفند ماه۶۳ در عملیات بدر در پایگاه زید به فیض شهادت نائل شد و پیکرش پس از ۱۰ سال به آغوش خانواده بازگشت.

دیگر خبرها

  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید کشمشی در کاشان