Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی خاکسار» روز دوشنبه در آیین رونمایی و راه‌اندازی خط تولید کمباین برنج در شرکت کمباین‌سازی ایران در اراک افزود: آستان قدس رضوی براساس وظایف شرعی و قانونی خود نسبت به پرداخت مالیات واحدهای تولیدی زیرمجموعه این آستان نگاه ویژه‌ای دارد و اظهارنامه‌های مالیاتی در تمامی این واحدها تکمیل و مالیات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: براساس قانون تنها واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی مشمول پرداخت مالیات هستند و افرادی که ادعا می‌کنند تمامی سرمایه‌ها و دارایی‌های  آستان قدس رضوی باید مالیات پرداخت کنند اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: شفاف‌سازی در تمام امور رویکرد اصلی این آستان است و تمامی مناسبات مالی و فعالیت‌های اقتصادی آن برای همگان قابل مشاهده است.
خاکسار گفت: اگرچه انجام فعالیت های اقتصادی در زمره فعالیت‌های اصلی آستان قدس نیست اما در شرایط کنونی، پرداختن به امور اقتصادی به خصوص در زمینه تولید مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سرمایه اصلی آستان قدس رضوی موقوفات و امکاناتی است که از سوی مردم وقف این آستان مقدس شده و نگاه اصلی تولیت و مدیران این آستان نیز امانت‌داری صادقانه و استفاده مناسب از این ظرفیت است.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کزد: این آستان یک نهاد اقتصادی نیست اما با بهره‌گیری مناسب از اموال و امکانات موجود تلاش می‌کند نقش موثری در ماموریت‌های اجتماعی در راستای خدمات‌رسانی به آحاد جامعه داشته باشد.
خاکسار، تولید و توزیع بذر سالم را از دیگر فعالیت های اقتصادی آستان قدس عنوان کرد و افزود: این آستان مقدس در تامین مایحتاج و اقلام اساسی جامعه قدرت ریسک پذیری دارد و در فعالیت‌هایی که برخی افراد و نهادها توانایی آن را ندارند، ورود پیدا می کند و هیچ محدودیتی در این خصوص ندارد..
وی تولید کمباین برنج را گامی در راستای خودکفایی کشور در برداشت غلات دانست و گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ قطعه از مجموع ۲ هزار قطعه کمباین برنج تولید داخل است ک انتظار می رود شرکت کمباین سازی ایران نسبت به طراحی و ساخت دیگر قطعات وارداتی نیز برمامه‌ریزی کند.

بهره‌برداری از خط تولید کمباین برنج به پایداری فعالیتهای کمباین سازی می‌انجامد

مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی نیز گفت : از سال ۱۳۷۲ که بیلر در شرکت کمباین سازی تولید شده تاکنون محصول قابل توجهی در این شرکت تولید نشده بود که بهره برداری از خط تولید کمباین برنج می تواند به پایداری و تداوم فعالیت های شرکت کمک شایانی داشته باشد و سوددهی بیشتری عاید شرکت کمباین سازی شود .
سید رضا فاطمی امین بیان کرد: چشم اندازها و برنامه‌های متعددی در راستای پیشبرد اهداف و سیاست های آستان قدس تعریف شده که شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه آستان باید در این راستا حرکت کنند .
وی تاکید کرد: در آستان قدس رضوی برنامه‌های در حوزه‌های دامپروری و صنایع غذایی با امکانات ویژه در حال تدوین است که در سطح ملی نقش آفرینی می‌کند و این مجموعه خود را فراتر از بنگاه می بیند چرا که نقش توسعه گری دارد .
فاطمی امین اشاره کرد : آستان قدس در حوزه بذر و نهال فعالیت های مطلوبی دارد و تا پایان امسال ۱۰محصول که به لحاظ امنیت غذایی کشور دارای اهمیت بالایی است مشخص و با نگاه به ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی در ۱۰سال آتی در داخل کشور تولید شود.

در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام شرکت کمباین‌سازی  به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز آستان قدس رضوی با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.

برچسب‌ها صنعت و معدن اراک استان مرکزی آستان قدس رضوی مالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن اراک استان مرکزی آستان قدس رضوی مالیات صنعت و معدن اراک استان مرکزی آستان قدس رضوی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد.

علیرضا راشکی   بیان کرد: این واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد، واحد‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این ۴۱ واحد تولیدی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارایه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحد‌های راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ۴۱ واحد تولیدی با سرمایه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید