Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیل این مهم به غنای مراتع و چراگاه‌های مناطق حفاظت شده استان بر می‌گردد و همین باعث شده تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود علوفه در این مناطق برای جانوران و وحوش علفخوار پیش نیاید.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه در مناطق غیرمحصور تحت مدیریت این سازمان نیازی به علوفه‌ریزی نداشتیم، افزود: علوفه دستی در زمانی که نیازی به آن نباشد موجب بد عادت شدن جانواران می‌شود بنابراین فقط در شرایط فوق بحرانی این کار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی یادآور شد: هنوز برف سنگینی که موجب پوشاندن پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده شود، در مناطق حفاظت شده و ارتفاعات استان نباریده است که علفخواران و وحوش با مشکل تامین غذا مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها در سایت تکثیر حیات وحش بیجار در هر فصل نیاز به تامین علوفه است، اضافه کرد: هم اکنون در حال جذب اعتبار لازم برای تهیه علوفه مورد نیاز حیوانات علفخوار مستقر در این سایت هستیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

برچسب‌ها محیط زیست مراتع کردستان سنندج حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست مراتع کردستان سنندج حیات وحش محیط زیست مراتع کردستان سنندج حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • مسجد مقدس جمکران به برنامه‌ریزی کلان نیاز دارد
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید