Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تمرکز بر بهره‌گیری از آب‌های زیرزمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی‌ها نیز بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رازجویان در کارگروه شورای حفاظت منابع آب استان، اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره‌گیری از آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتوانستیم در بهره‌برداری از آب‌های سطحی سرمایه‌گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب‌های زیرسطحی متمرکز شدیم و این مسأله موجب می‌شود تا سطح تراز آب‌های زیرزمینی کاهش یابد و پایین‌تر رود و میزان آلودگی آب‌ها نیز بیشتر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران  خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره سازی آب‌های سطحی در استان شد و گفت: در این راستا، احداث سدها در استان در دستور کار قرار گرفته و برای تکمیل سدها نیز اعتباری تخصیص یافته است تا بتوانیم آب‌های سطحی زیادی را ذخیره کنیم.

رازجویان با بیان اینکه وقتی عوامل وزارت نیرو در استان با یکدیگر همخوانی ندارند تعحب‌آور است، ادامه داد: وقتی آبفا شهری و روستایی از اجرای مصوبه هیأت دولت امتناع می‌کنند و بهانه‌هایی مانند عدم تخصیص و عدم تامین اعتبار را مطرح می‌کنند آن وقت چگونه از دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت انتظار داشته باشیم تا مصرف آب را هوشمندسازی کند.

وی با طرح این سؤال که چنددرصد آب‌ها در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی هدر می‌رود، ادامه داد: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می‌توانیم منابع زیرزمینی را ذخیره کنیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه فقط در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم‌های قدیمی را به روزرسانی نکردیم، ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم و این مسأله می‌طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.

رازجویان گفت: باید مصوبات هیأت دولت با همه زوایا اجرایی شود.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: رازجویان هدایت ابهای سطحی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه راهکارهای حفاظت از ذخایر و پیشگیری از فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت و هیات مدیره تعاونی های ۱۸ و ۱۹ صیادی سد ارس، بررسی شد.

  همچنین در این جلسه ظرفیت های آبزی پروری و بهره برداری اصولی از آبزیان دریاچه سد ارس به عنوان یک منبع آبی مطرح و ارزشمند شیلاتی در کشور و راهکارهای مبارزه با صید غیر مجاز و روشهای کنترل عرضه آبزیان صید شده و نحوه همکاری و اقدامات مشترک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم