Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رسانه های فارسی زبان خارج از کشور همزمان با آغاز اعتراضات مردمی در لبنان با پوشش گسترده سعی در جهت دهی مطالبات به حق مردمی به سمت و سوی اهداف سیاسی خود داشتند.

 

اما در حال حاضر اگرچه اعتراضات مردمی در لبنان فروکش نکرده اما کمتر خبری در خصوص معترضان در این رسانه ها مشاهده می شود.

 

سیاوش فلاح پور، کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخت و نوشت: «اخبار وتصاویر جالب اعتراضات لبنان را خاطرتان هست؟ گزارش‌هایی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های فارسی زبان داشت حالا با گذشت نزدیک به ۲ ماه از آغاز اعتراضات، دیگر بازتاب خاصی از آن در رسانه‌های فارسی به چشم نمی‌خورد چرا؟ آیا این اعتراضات و تحولات مرتبط با آن خاتمه یافته؟پاسخ منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هم اعتراضات ادامه دارد و هم تحولات سیاسی-امنیتی مرتبط با آن اگرچه با چهره‌ای متفاوت از آنچه در رسانه‌های فارسی دیدیم با تداوم بحران سیاسی بعد از استعفای حریری و ادامه تجمعاتی که گاها منجر به بستن جاده‌های اساسی کشور می‌شد،

 

سقوط بی سابقه ارزش لیر مقابل دلار ادامه دارد، به گونه‌ای که هر دلار در بازار سیاه تا بیش از ۲ هزار لیر معامله می‌شود متعاقبا، قیمت بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تا ۵۰ درصد افزایش یافته، آن هم در حالی که بخشی از این اقلام یا در دسترس نیست و یا بسیار نایاب است و با قیمتی گزاف عرضه می‌شود.


تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و موسسات خصوصی که عملا کسب و کارشان متوقف شده و یا بسیار محدود شده (به دلیل شرایط عمومی کشور) حقوق کارمندان خود را بعضا تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند به دلیل نگرانی مردم از افزایش قیمت دلار و تقاضای عمومی برای انتقال سپرده‌های بانکی به بازار ارز بانک مرکزی قوانین بی سابقه‌ای را برای تعیین سقف مشخص برداشت از سپرده‌ها توسط شهروندان تعیین کرده تا مانع از فروپاشی ذخایر ارزی شود از سوی دیگر، استعفای نخست وزیر و انفعال دولت ضعیف لبنان، فضا را برای مافیاهای اقتصادی به منظور اعمال فشار بیشتر بر شهروندان فراهم کرده است.


برای مثال در همین یک ماه گذشته جریانات حاکم بر مافیای بنزین با هدف فشار بر دولت و تحمیل افزایش قیمت بنزین، دست به اعتصاب عمومی در تمام جایگاه‌های سوخت زدند بعید می‌دانم رسانه‌های فارسی زبان تصاویر صف‌های طولانی و درگیری شهروندان مقابل پمپ بنزین‌ها را بازتاب داده باشند.


کمپین‌های نه به خرید کالای گران که در یکی دو هفته اول اعتراضات مورد استقبال مردم قرار گرفته بود به تدریج رنگ باخته و حالا دغدغه اصلی، برداشت پول از سپرده‌های بانکی برای خرید کالاهای مورد نیاز شهروندان است شرایط اقتصاد لبنان بسیار بحرانی است و هر روز تاخیر در تشکیل دولت، هزینه سنگینی را بر شهروندان و خانواده‌های لبنانی تحمیل می‌کند آنچه روایت شد تنها بخش کوچکی از آن روی سکه‌ی فیلم‌ها و تصاویر زیباییست که در هفته‌های اول اعتراضات لبنان در رسانه‌ها می‌دیدیم حرکت قطار لبنان در مسیر بحران ادامه دارد؛ رسانه‌ها اما صرفا تا ایستگاه اول ما را همراهی کردند.»

 

این وضعیت نشان می دهد که این رسانه ها نه تنها نگران وضعیت معیشتی و مطالبات مردمی نیستند بلکه تمام اهداف آنان ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشورهایی است که رنگ و بوی مقاومت در آنان به مشام می رسد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز اپوزیسیون لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیر خطر در کریوت نیز به صدا درآمده است که از دسامبر گذشته تاکنون شنیده نشده بود.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در خلیج حیفا و فعال شدن سامانه هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز شهر عکا در اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در کریوت پس از به صدا درآمدن آزیر اشاره کردند.

منابع صهیونیست از اصابت موشک‌هایی به مناطق جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که هدف نظامی در یکی از شهرک‌های ساحل رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هدف نظامی در عمق ساحل رژیم صهونیستی با پهپاد انتحاری شلیک شده از لبنان هدف قرار گرفته است. این هدف برای اولین بار مورد اصابت قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین از حمله سنگین پهپادی از لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

منابع عبری لحظاتی قبل اعلام کردند که ۲۰۰ هزار صهیونیست در شمال به پناهگاه رفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: می‌توان دود برخاسته در شمال حیفا به دنبال شنیده شدن صدای انفجار را مشاهده کرد.

حزب الله یک هدف را به طور مستقیم در نزدیک حیفا مورد اصابت قرار داده است.

کد خبر 6086632

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند