Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@21:31:17 GMT

نماز، عاملی انسان ساز است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۰۴۹

نماز، عاملی انسان ساز است

حجت الاسلام طهماسبی، به اثر تربیتی نماز اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان نهادینه شود و با توجه نقش تربیتی اموزش و پرورش نباید از این مهم غافل شد.

حجت الاسلام«ابراهیم طهماسبی»، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به اهمیت فرهنگ سازی اقامه نماز بین دانش آموزان تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت مبلغان در مدارس به بهترین شکل استفاده شود و نسل جوان و نوجوان را به سمت ارزش های دینی هدایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه کوهدشت نماز به درگاه خداوند را راه نجات و عاملی تربیت ساز خواند و گفت: نماز ذکر است و اولین عملی که در روز قیامت مورد حساب قرار می گیرد، نماز است.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز سبب سلامت روح و روان انسان می شود، خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در ارتقای معنویت و سلامت روحی جامعه نقش آفرین است.

 

حجت الاسلام طهماسبی به بیان راه های ایجاد علاقه به نماز در بین دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: با اهمیت دادن به نماز و سر وقت اقامه کردن آن، بر نامه های جذاب و در گیر نمودن اولیاء دانش آموزان و مربیان، دوری از فضای مجازی و عدم سخت گیری در امر نماز و تشویق آنها می توان در دانش آموزان علاقه و عشق به نماز ایجاد نمود.

 

وی بیان داشت: با تربیت دانش آموزانی مؤمن و انقلابی باید آنان را در برابر هجمه های دشمن مصون ساخت و نسلی تربیت کرد که بتوانند در آینده کشور نقش آفرینی کنند.

 

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: تربیت دینی نسل امروز موجب کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از رواج این آسیب ها در جامعه می شود و سلامت روحی جامعه را تضمین می کند.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بنی اسد، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی استان که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

وی افزود: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد، از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد مؤثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود.

بنی اسد، ادامه داد: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده است و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند گفت: تقاضا داریم خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده، به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است اظهار داشت: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است، اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی ۴ و ۵ ساله خود نیز اقدام کنند؛ زیرا کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی‌ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

محمود بنی اسد، با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز ،۳ تا ۵ آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی افزود: سنجش عشایر از طریق پایگاه‌های سیار می‌باشد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

کد خبر 6078456

دیگر خبرها

  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس