Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین»، تا دوم دی ماه در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «خواب در مرداب» اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران از مسلم علم‌زاده و اولین نمایشگاه آبرنگ حسن روح‌الامین به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نمایشگاه 22 اثر در قالب دیوراما و 13 اثر تصویرسازی با تکنیک آبرنگ به نمایش درمی‌آید.
آثار نمایشگاه «خواب در مرداب» در فضایی خلاقانه، با محوریت جنگ جهانی دوم و در واقع در نکوهش جنگ و میراث مخرب آن خلق شده‌اند.
دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.
نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های «حسن روح‌الامین»، از ساعت ١6الی ٢٠ روز جمعه 22 آذرماه 1398 گشایش می‌یابد و تا دوم دی‌ماه دایر خواهد بود.
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هرروز از ساعت 10 تا 17 به نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایشگاه خواب مرداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این موزه بین المللی در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است گفت: موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس مورد تاکید رهبری بوده است.


وی با اشاره به اینکه این موزه هم اکنون پیشرفت ۴۰درصدی دارد افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این موزه محقق شده است.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار این موزه تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.


سرهنگ فلاحی همچنین به موزه دفاع مقدس در مرکز استان اشاره کرد و خواستار تامین اعتبار برای این موزه نیز شد.


وی همچنین به تدوین کتاب در خصوص ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا اشاره کرد و افزود:نواختن زنگ استکبار ستیزی در شهرستان طبس، برگزاری دعای ندبه، رونمایی از ۵۰ پوستر، اعزام راویان به مدارس، اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی، برپایی محافل شهر ادبی و خاطره گویی، برگزاری جلسه کمیته رسانه برای اثار فضای مجازی، تبیین این روز در خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم‌های محوری ۵ اردیبهشت در شهرستان‌ها برای را از جمله برنامه‌های عنوان شده برای ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا عنوان کرد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین به تولید آثار هنری اشاره کرد و گفت:برترین آثار هنرمندان در رشته‌های موسیقی و آثار تجسمی انتخاب می‌شود و سال آینده در پنج اردیبهشت به نمایش گذاشته می‌شود.


سرهنگ فلاحی همچنین از صدا وسیمای خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های متنوع برای ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و افزود: صدا وسیمای استان در ارتباط با تمام مرکز استان‌ها مراسم پنج اردیبهشت را در سطح استانی و ملی به صورت زنده پوشش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس