Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری‌ معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان را مشتمل بر ۱۶ ماده ابلاغ کرد.

براساس این آیین نامه که در جلسه ۱۰ آذر هیئت وزیران به تصویب رسید، ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که به منظور نظارت و هماهنگی درخصوص مناسب سازی و دسترس پذیری کشور برای معلولان تشکیل می شود مکلف است بر امر مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه‌های مربوط، نظارت و گزارش های اقدامات آنها را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این آیین‌نامه، کلیه دستگاه‌های مشمول موظف‌اند حداکثر ظرف سه سال ساختمان‌ها و اماکن مربوط را برای دسترس‌پذیری معلولان به خدمات، مناسب‌سازی کنند.

هم‌چنین، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است ظرف سه ماه با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تدوین استانداردهای طراحی درگاه‌ها و وبگاه‌های الکترونیکی (سامانه های ارائه خدمات الکترونیکی) کلیه دستگاه‌های مشمول جهت مناسب سازی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت اقدام کند.

افزون بر این، وزارت صمت باید تمهیدات لازم را برای تأمین خودروهای مورد نیاز معلولان و خدمات پس از فروش آن از طریق شرکت های خودروساز داخلی یا شرکت های کاربری‌ساز (مناسب‌سازی خودرو) و یا واردات، انجام دهد.

تولید برنامه های آموزشی و آگاه سازی مرتبط با مناسب سازی و پخش رایگان حداقل یک ساعت در هفته، از جمله وظایف سازمان صدا و سیما با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور است.

مناسب‌سازی و دسترس پذیری محیط، معابر، اماکن و وسایل حمل ونقل عمومی و مبلمان شهری برای معلولان از سوی شهرداری‌ها و دهیاری های سراسرکشور، از دیگر اصول این آیین‌نامه است.

هم‌چنین، وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظفند صدور مجوز احداث و بهره‌برداری مجتمع های رفاهی بین جاده ای، پایانه های مسافر بری دریایی، هوایی، زمینی و ریلی را به مناسب سازی، مشروط کنند.

سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مکلف است در فرآیند اخذ و ارتقاء پایه شرکت‌های پیمانکار، گذراندن دوره آموزشی یا بازآموزی ضوابط و مقررات مناسب سازی را لحاظ کنند.

کد خبر 4793360 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معلولان مناسب سازی معابر شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران قوه قضاییه معلولان وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی اغتشاشات ایران دستگیری سارق آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی پیروز حناچی محمد علی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت

نمایندگان مجلس در نشست امروز بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت از مبحث پنجم تا دهم را برطرف کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را از مبحث پنجم تا دهم برطرف کردند.

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی پنجشنبه‌ها

بر اساس این گزارش، نمایندگان به بررسی ایرادات مبحث پنجم تا دهم پرداختند و مواد 817 تا 912 را تصویب کردند.

لازم به ذکر است محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جریان بررسی ایرادات لایحه تجارت در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس ماده 16 آیین‌نامه داخلی، اعضای هیأت رئیسه در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند و باید موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه باشند.

وی ادامه داد: رأی‌گیری یکباره چندین ماده با هم درست نیست و مغایر آیین‌نامه است و باید ماده به ماده لایحه رأی‌گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به حجت‌الاسلام ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، افزود: شما علاوه بر اینکه نایب رئیس مجلس هستید رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستید و روز گذشته در مورد رأی‌گیری لایحه تذکر دادم اما پاسخی دریافت نکردم و با این بهانه که وقت مجلس کم است نباید آیین‌نامه را زیر پا گذاشت.

ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: جلسه قبل که اداره صحن را برعهده داشتم تذکر را وارد دانستم و رأی‌گیری نکردیم و قرار بود در مورد آن بحث شود و تفسیر کلی این بود که چون مطالب فصول لایحه به هم مرتبط است در حکم یک ماده رأی‌گیری می‌شود و کلیت هیأت رئیسه بر همین موضوع تأکید دارند و رئیس مجلس تأکید داشت که برای حفظ انسجام مجلس و هیأت رئیسه همین روند و مسیر را ادامه دهیم و روز گذشته هم 71 درصد نمایندگان بر این تفسیر هیأت رئیسه صحه گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی