Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@16:53:38 GMT

محرومیت در آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز بیداد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۱۰۰

محرومیت در آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز بیداد می‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز از محرومیت شدید این ناحیه به لحاظ کمبود فضای آموزشی خبر داد و گفت: وضعیت به گونه‌ای است که قفل شده‌ایم!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الله یار رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز اظهار داشت: این ناحیه با داشتن 75هزار دانش آموز محروم ترین ناحیه شیراز است به طوری که حتی یک استخر شنا در آن وجود ندارد!

وی افزود: بنا به اعلام اداره کل نوسازی مدارس فارس، 18مدرسه ناحیه 4باید تخریب و بازسازی شود و این در حالی است که با همین مدارس نیز جایی برای دانش آموزان حتی به صورت 2شیفت نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی خواستار توجه جدی مسوولان به وضعیت اسفناک ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز شد و گفت: در جریان سیل اخیر چند مدرسه این ناحیه دچار تخریب شد که مجبور شدیم دانش آموزان را به مدرسه فردوسی منتقل کنیم که مدرسه‌ای با سقف چوبی است که در بارندگی دیروز سقف این مدرسه نیز ریزش کرد!

مقام عالی ناحیه 4آموزش و پرورش شهرستان شیراز از عدم همکاری دستگاه‌های دیگر همچون شرکت گاز، برق و آب با آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: در شهرهای دیگر همچون یزد مسوولان دستگاه‌های دیگر در شورای آموزش و پرورش به نفع آموزش و پرورش سخن می‌گویند اما در شیراز برعکس است و مثل اینکه مدیران تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

وی به نمونه ای از عدم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها بعضا آب و برق و گاز مدارس قطع می‌کنند حتی  یک بار شرکت گاز کنتور گاز مدررسه فردوسی را باز کرد و برد! که به نظر بنده این کارها به صلاح شهر فرهنگ و هنر و ادب نیست. البته استدلال آنها فرسوده بودن لوله‌ها و ساختمان بود.

رضایی کمبود زمین را بزرگ ترین مشکل ناحیه 4 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خیر برای ساخت فضای آموزشی داریم اما زمین موجود نیست که از شهرداری تقاضای عاجل برای همکاری داریم.

این مقام مسوول ادامه داد: ما مشکل کمبود زمین را به شهرداران مناطق 3و 7 و 11 منتقل کردیم اما تا به امروز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری قطعا زمین دارد چراکه می تواند کاربری ها را عوض کند و زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

رضایی با تشکر از استاندار، فرماندار شیراز و مدیر کل آموزش و پرورش به دلیل همکاری با  این ناحیه گفت: با وجود همه مشکلات، اقدامات عمرانی برای ساخت فضای آموزشی در ناحیه 4در یک سال اخیر بی نظیر بوده به طوری که 17فضا در حال ساخت است که این حجم ساخت و ساز با 15سال گذشته برابری می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز  در عین حال گفت: اکثر دانش‌آموزان ناحیه 4 شیراز از افراد کم توان مالی هستند که معمولا از روستاها به حاشیه شهر شیراز پناه آورده‌اند و در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: با وجود این آسیب ها، امکانات آموزش و پرورش نیز در ناحیه 4بسیار ضعیف است به طوری که یک استخر شنا در این ناحیه وجود ندارد و بیشتر امکانات ورزشی در نواحی دیگر است؛ جالب اینکه آن نواحی کاملا برخوردار هستند.

رضایی از رسانه‌ها خواست صدای مظلومیت ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز را به گوش مسوولان برسانند و در عین حال گفت: شهرداری برای این ناحیه سرانه ساخت فضای آموزشی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/76017 

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز محرومیت دانش آموزان ناحیه 4 آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-نصر و تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس در ابتدا و انتهای بزرگراه شهید استوار در ادامه برنامه جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز و در واپسین روز‌های فروردین‌ماه، با حضور مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید استوار پیش از ایام نوروز و حدود دو ماه پیش، گفت: از امروز در ابتدا و انتهای این بزرگراه، دو تقاطع غیرهمسطح با ارزشی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود و تلاش خواهد شد تا هر دو پروژه در بازه زمانی ۱۵ ماهه به افتتاح و بهره‌برداری برسند.

محمدحسن اسدی ادامه داد: از سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، نوبت شب پروژه‌ها راه‌اندازی شد و نیاز است نوب شب برای این دو پروژه نیز در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه این دو پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این سازمان، سازمانی فعال و پویاست و مهمترین مزیت آن وجود نیرو‌های زبده و پای کار است و خوشبختانه تاکنون اقدامات بزرگی را رقم زده است.

شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که در تاریخ شهرداری این کلان‌شهر کلنگ‌زنی پروژه در فروردین ماه سابقه نداشته است، عنوان کرد: امسال شهرداری شیراز طبق برنامه شورای اسلامی شهر، با سرفصل خدمات شهری پیش خواهد رفت.

اسدی خاطرنشان کرد: توسط شورای شهر شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ طراحی و نزدیک به ۵۰ پروژه مهم و تاثیرگذار تعریف شد که در راستای اجرای این برنامه، راهبران هم مشخص شدند و پروژه‌ها به صورت مستمر پایش می‌شوند.

او ادامه داد: امسال تکلیف شهرداری شیراز، تحقق ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان آن، مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

شهردار شیراز به تعدادی از پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری با رویکرد‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز به صورت همزمان سه خط مترو در حال اجراست.

اسدی با تصریح بر این مطلب که امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی در کلان‌شهر شیراز است، گفت: هیچ مسأله‌ای در اراده مستحکم خانواده بزرگ شهرداری تاثیری ندارد.

توزیع متوازن پروژه‌ها در سطح کلان‌شهر شیراز

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از تلاش جهادی شهرداری این کلان‌شهر، گفت: فعالیت‌های این دوره از مدیریت شهری قابل قیاس با ادوار گذشته نیست و پروژه‌ها به صورت متوازن در سطح شهر شیراز اجرایی شده است.

محمدتقی تذوری ادامه داد: البته نباید تلاش کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر که کمیسیونی فعال و پویاست را در این باره نادیده گرفت.

او خاطرنشان کرد: جای خرسندی است در فضایی که دلاورمردان ایران زمین در یک عملیات، وعده صادق می‌دهند و موجب امید و نشاط مردم می‌شوند، شهرداری هم با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، موجبات رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم می‌کند.

همکاری دستگاه‌های خدمات رسان 

 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این آیین با بیان اینکه احداث بزرگراه سرلشکر شهید استوار در شورای چهارم به تصویب رسید، اما اجرای آن به کندی و با تأخیر انجام شد، گفت: همت شورای ششم و مدیریت فعلی شهرداری موجب بهره‌برداری از بزرگراه در بهمن ماه سال گذشته شد.

رضا محمدیان عنوان کرد: اجرای این دو تقاطع در تکمیل رینگ اولیه شهر شیراز پیش‌بینی شده است. 

او با بیان اینکه در این منطقه دستگاه‌های خدمات رسان، عملیات‌های مختلفی انجام داده‌اند و اگرچه نواقصی همچنان وجود دارد، اما کار‌های بزرگی انجام شده، از تلاش جهادی مدیریت شهری تقدیر و از شهردار خواست که این دو پروژه پیش از زمان‌بندی اعلامی به اتمام برسند.

اعتبار ما خدمت گزاری به مردم است 

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۷ شیراز نیز در این آیین بیان کرد: کلنگ‌زنی این دو تقاطع غیرهمسطح جزو نخستین پروژه کلنگ‌زنی شهرداری شیراز در سال جاری است و این مهم گویای این مدعاست که توسعه شرق شیراز و مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

محمود صفایی با بیان اینکه این دو پروژه، با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان طی ۱۸ ماه اجرایی خواهد شد، افزود: اجرای این دو پروژه به تنهایی ۵ برابر درآمد یکساله منطقه ۷ شهرداری شیراز است. 

او ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، پروژه‌های بسیار مهمی را رقم زدند که شامل شرقی‌ترین نقطه شیراز تا غربی‌ترین نقطه آن که زیرگذر گویم است، می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های عمرانی در سطح دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر و شهرداری طی دو سال اخیر در شیراز اجرایی شده، گفت: به پروژه‌های امسال بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد و اینها نشانگر رویکردی است که در شورای اسلامی شهر و شهرداری برنامه‌ریزی شده است.

صفایی تأکید کرد: اعتبار ما خدمت گزاری به مردم است و اقدامات عمرانی در این کلانشهر لوح افتخاری برای ما خواهد بود.

او اجرای پروژه‌های مدیریت شهری در شیراز را حاصل همراهی مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همدلی، شرایط بهتر برای زیست مطلوب در شیراز فراهم شود.

نقش بزرگراه سرلشکر شهید استوار در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شیراز 

 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در خصوص مشخصات دو تقاطعی که قرار است توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری این کلان‌شهر اجرایی شود، گفت: بزرگراه سرلشکر شهید استوار به طول ۶ کیلومتر بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید. 

محمد امین با بیان اینکه این بزرگراه نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شیراز دارد، افزود: خودرو‌های ورودی از این بزرگراه عبور و از شیراز خارج می‌شوند و یا تغییر مسیر می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح نصر-سرلشکر شهید استوار در امتداد مسیر بزرگراه سرلشکر شهید استوار اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این تقاطع با هدف ایجاد مسیر مستقیم طراحی شده است، به‌گونه‌ای که مسیر جنوب به سمت غرب و از غرب به سمت جنوب به صورت همسطح طراحی شده و مسیری که در امتداد بلوار نصر است یعنی از غرب به شرق، به صورت غیرهمسطح اجرایی خواهد شد.

معاون شهردار شیراز، طول عرشه پل این تقاطع را حدود ۵۰۰ مترمربع ذکر و اعلام کرد: برای اجرا و تملک املاک مورد مسیر این پروژه، اعتباری معادل ۵۳۰ میلیارد تومان نیاز است. همچنین مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش‌بینی شده است.

امین در خصوص تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس هم گفت: این تقاطع که در حال حاضر در جنوبی‌ترین نقطه بزرگراه سرلشکر شهید استوار طراحی شده، در حقیقت مهمترین تقاطع در این بزرگراه محسوب می‌شود و قرار است بزرگراه شهید استوار را به صورت مستقیم به بولوار خلیج فارس متصل کند.

او ادامه داد: در حال حاضر خودرو‌های ورودی شهر شیراز از سمت استان‌های جنوبی از جمله کرمان، بوشهر و هرمزگان و شهر‌های جنوبی از بولوار خلیج فارس وارد بزرگراه شهید استوار می‌شوند و ادامه مسیر می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، طول عرشه پل را ۵۵۰ مترمربع و هزینه اجرای پروژه را ۴۹۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این تقاطع نیز توسط سازمان عمران به عنوان بازوی توانمند شهرداری شیراز در حوزه اجرایی، احداث خواهد شد.

امین با بیان اینکه اجرای این پروژه نیز در بازه زمانی ۱۸ ماهه تعریف شده است، گفت: برای احداث این تقاطع نیاز به همکاری‌های زیادی از جمله شهرداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شرکت توزیع برق و …داریم و معتقدیم با همکاری آنها پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری به نتیجه می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد