Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@10:52:24 GMT

همکاری فروشگاه شهروند با موسسه خیریه محک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۲۰۵

همکاری فروشگاه شهروند با موسسه خیریه محک

به گزارش تابناک : در نشست خبری که با هدف تشریح فعالیت مشترک فروشگاه شهروند با موسسه محک برگزار شد مسعود سریع القلم مدیر عامل فروشگاه شهروند در ابتدا در رابطه با این طرح گفت: در طول سال مجموعه شهروند چند کمپین مختلف را اجرایی می کند از جمله شب یلدا، با هماهنگی هایی که با مجوعه محک صورت گرفت و توافق هایی که انجام شد، تفاهم نامه ای را دو مجموعه امضا کردند، که طبق این تفاهم نامه از تاریخ 20 آذر تا 6 دی ماه سال جاری جشنواره ای را برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان اجرایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای مسئولیت های اجتماعی مجموعه شهروند بوده و شهردار تهران همواره، تاکید و توجهی  مبنی بر کمک و حمایت از فعالیت های خیرخواهانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی دارد.

سریع القلم افزود: این اقدام کاملا شفاف خواهد بود و هیچ فشاری به شرکای ما وارد نشده است اما تمام شرکت را در جریان این اقدام خیرخواهانه قرار دادیم و گفتیم اگر دوست دارند می توانند آنها هم سهمی در این موضوع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یک سری ماکت های شبیه دارو در نظر گرفته شده تا مردم هم با خرید این ماکت های کاغذی در قیمت های ۲ تا ۱۰ هزار تومانی در این مشارکت سهم داشته باشند

مدیرعامل شهروند گفت: این یعنی اینکه شهروندان براساس مراجعه به فروشگاه های شهروند اولا چون در جشنواره خرید میکنند بین ۵ تا ۵۰ درصد تخفیف خواهند گرفت از این تخفیف یک درصد به محک داده می شود و اگر از آن ماکت ها هم خریداری کنند که جداگانه پولش به حساب محک واریز می شود.

در ادامه این نشست آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه محک در رابطه با این طرح گفت: به طور معمول فروشگاه های مانند فروشگاه شهروند، کمپین‌های جشنواره خرید را در برنامه سالانه خودشان دارند، اما ابتکارعملی که شهروند به خرج داده تا این برنامه را متصل به یک حرکت خیرخواهانه کند، از چند جنبه اقدامی بسیار زیبایی بوده است، که ما آن را تحسین می‌کنیم و به سهم خودمان از این حرکت قدردانی لازم را به عمل می‌آوریم.

وی در ادامه افزود: اولین موضوع  انجام یک کار خیر است و این که در روزهای منتهی به شب یلدا خرید زیادی انجام می‌شود، اینکه بخشی از منافع آن خرید در نقطه ای هزینه شود که در آن کودکانی منتظر درمان هستند، کاری با ارزش است، به ویژه اینکه موضوع تامین دارو به ویژه در بیماران سرطانی یکی از موضوعات اصلی بوده، این حرکت را بسیار اقدامی زیبا می کند.

مدیرعامل موسسه محک در ادامه گفت: شهروند بخشی از پدیده ی اجتماعی شهر است، و خدماتی که ارائه می دهد مستقیم به شهروندان است، اینکه این پدیده اجتماعی به حرکتی که در گوشه ای از این شهر و در بیمارستان محک در حال انجام بوده توجه می کند. بخش ارزشمند دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشت.

موضوعی دیگر نگاه به این پدیده از منظر مسئولیت اجتماعی است، به هرحال شهروند یک شرکت است و باید به ناچار مانند شرکت های دیگر رفتاری تجاری داشته باشد، و این که یک شرکت تجاری ، به جامعه ای که در آن فعالیت می کند، توجه دارد اقدامی با ارزش است. و امیدواریم که این نگاه به شهر و شرکت های دیگر نیز توسعه یابد. موضوع فقط کودکان سرطانی نیستند و موضوعات بسیار زیادی وجود دارد که چنین اقداماتی می توانند به آن ها اختصاص پیدا بکنند. طبیعی است که موسسه محک به عنوان یک سازمان مردم نهاد ایرانی که مسئولیت توجه به کودکان مبتلا به سرطان را پذیرفته و در حال حاضر بالغ بر 19 هزار مبتلا به سرطان را تحت حمایت دارد.

احمدیان در رابطه برآورد مبلغی که از این طرح جمع آوری می شود گفت: بهتر است تا پایان طرح صبر کنیم، تا نتجیه نهایی بیرون بیاید، زیرا محک هم نتیجه نهایی را در سایت خودش منتشر می کند. ما بازار های خیره ای که برگزار می‌کنیم تا ریال آخر آن را در سایت اعلام خواهیم کرد.  

محک یک سازمان مردم نهاد غیردولتی و غیر انتفاهی است و هیچگونه بودجه دولتی ندارد و هیچ عملیات تجاری و بازرگانی انجام نمی دهد و عواید آن، فقط از محل جلب مشارکت های مردمی تامین می‌شود. و تمامی هزینه های دارو و درمان و آخرین خدمات تشخیصی و خدمات درمانی برای بالغ بر19هزار کودکان مبتلا به سرطان را در سرتاسر ایران بر عهده گرفته است.

وی در پایان گفت: اقداماتی که انجام می‌گیرد باید نتیجه گرا باشد، و نتیجه گرا بودن حرکت امروز در بیست و هشتیمن سال فعالیت موسسه محک، بالغ بر 6 هزار کودک بهبود یافته است، که به خانواده های خودشان برگشته اند و مسیر عادی زندگی را دنبال می کنند. ما خوشحال هستیم که امروز در کنار شهروند قرار می‌گیریم، صرف نظر از اینکه منابع مالی حاصل از این پروژه هزینه درمان چه میزان از کودکان را فراهم بکند، نفس این حرکت اجتماعی ارزشمند است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 سامانه کارمند گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی شرکت شهروند موسسه خیریه محک شهرداری تهران انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 سامانه کارمند گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سیگار‌ قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ پرویز عالیشاه گفت: ماموران پلیس با اشرافیت اطلاعاتی خود، متوجه فروش سیگار‌های قاچاق  در یکی از فروشگاه‌های دخانیات در شهر سمنان شدند.
وی افزود : ماموران انتظامی در بازرسی از این فروشگاه  ۳ هزار و ۱۸۰ نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز در قالب قاچاق و یا احتکار کالا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا ماموران انتظامی در اسرع وقت نسبت به رسیدگی آن اقدام کنند

دیگر خبرها

  • کشف محموله سیگار‌ قاچاق در سمنان
  • زدن برچسب تحریم بر روی کالاهای اسرائیلی در دوبلین + فیلم
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل