Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون والیبال در مورد شرط جایگزینی تیم‌ملی والیبال ایران به جای روسیه در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیح داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک پس از روسیه در رده دوم ایستاد و از صعود مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند، حال با توجه به اینکه ورزش روسیه از سوی آژانس ضددوپینگ به مدت برای چهار سال از حضور در تمامی رقابت‌های ورزشی از جمله رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم شده،  این سوال مطرح است که آیا تیم ملی والیبال ایران جایگزین روسیه در رقابت‌های المپیک پیش رو خواهد شد؟

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه توضیح داد: ورزش روسیه تا ۲۱ روز فرصت اعتراض دارد و اگر حکم قطعی شود و ورزشکاران و تیم‌ها با پرچم IOC شرکت نکنند، ایران جایگزین تیم ملی والیبال روسیه می‌شود، اما هنوز این مسئله قطعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ساعاتی آژانس ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال و تمامی تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی را برای چهار سال ندارند و به این ترتیب روسیه در جام جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن غایب خواهد بود.

آژانس جهانی ضددوپینگ، روسیه را متهم به تغییر اطلاعات این نهاد کرده است و به این ترتیب تا چهار سال تمامی ورزشکاران این کشور حق حضور در هیچ رقابتی را ندارند. خبرگزاری تاس نیز نوشت ورزشکاران این کشور زیر پرچم روسیه نمی‌توانند در المپیک توکیو رقابت کنند.

کمیته‌ای در نهاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ دریافته است که مقام‌های روسیه اطلاعات آزمایش‌های مثبت دوپینگ را از اسناد حذف کرده‌اند، این تحقیقات در ادامه رسوایی بزرگی است که سال ۲۰۱۵ از دوپینگ سازمان یافته و با حمایت دولت پرده برمی‌داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا داورزنی فدراسیون والیبال تيم ملي واليبال ايران تيم ملي واليبال روسيه المپیک توکیو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پایان دور مقدماتی رقابت‌های جهانی انتخابی المپیک تراپ مردان که با حضور ۱۴۰ ورزشکار در دوحه قطر برگزار می‌شود، محمد بیرانوند به همراه ۱۱ تیرانداز دیگر با ثبت امتیاز ۱۲۱، به طور مشترک در رده پنجم ایستاد تا راهی مرحله حذفی شود.   بیرانوند، اما در ادامه نتوانست جواز حضور در فینال را کسب کند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او پیش از این سهمیه المپیک پاریس را به دست آورده و حضورش در این دوره از بازی‌ها قطعی است.   در بخش بانوان نیز مرضیه پرورش‌نیا با ۱۱۴ امتیاز هجدهم شد و شیوا فرح‌پور امتیاز ۱۰۷ را ثبت کرد. هدایت تیم ملی تراپ کشورمان را نریمان نیکخو برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • امین کاویانی نژاد پنجمین المپیکی کشتی فرنگی ایران
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • شرط سنی رقابت‌های والیبال سال ۱۴۰۳
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟