Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده است و اجرایی شدن 10 درصد باقی‌مانده این مواد، منوط به تصویب آیین‌نامه یا پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی است و هیچ قانونی بدون تأمین هزینه، اجرا شدنی نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی ایزدی در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک با حضور در گلزار شهدای این شهر با اهدای گل به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این مراسم اظهار داشت: شهدا آرمان‌های بلند و مقدسی داشتند که جوانان باید ادامه‌دهنده راه آنان باشند. ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران و آرامش کشور مدیون شهدا و ایثارگرانی است که با بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایثار و شهادت در راه مکتب و میهن خود جان‌فشانی کردند و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان نه تنها یک وظیفه دینی، بلکه با عظمت و شکوه و امنیت ملی کشور گره خورده است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در شورای نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر لایق بهترین‌ها هستند، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع مشکل ایثارگران هستند و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قانونی است که حمایت از ایثارگران را به‌طور واضح مطرح کرده است.
ایزدی افزود: همکاری‌های بنیاد با مجلس شورای اسلامی به‌صورت مستمر در حال انجام است و همکاران معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد در جلسات تخصصی کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی و دولت برای طرح‌ها و لوایح مرتبط با ایثارگران حضور می‌یابند.
وی درباره اجرا شدن قوانین ایثارگری افزود: قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان شامل 20 ماده است که تمام این مواد اجرایی شده‌اند. همچنین 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز اجرا شده است و اجرایی شدن 10 درصد باقی‌مانده این مواد، منوط به تصویب آیین‌نامه یا پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی است و هیچ قانونی بدون تأمین هزینه، اجرا شدنی نیست.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تقویت معاضدت قضایی، تعامل مؤثر با سازمان زندان‌ها و ستاد دیه کشور جهت کمک به آزادی زندانیان ایثارگر، آسیب‌شناسی حوزه تقنینی از نظر اثرگذاری و تحقق‌پذیری و پیگیری مسائل مربوط به مصدومین شیمیایی از فعالیت‌های در حال انجام معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد است.
در ادامه مرتضی انصاری‌فر مدیرکل بنیاد مرکزی گفت: مواد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برای ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران تنظیم شده است که در نهایت به نفع این قشر است و نباید هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشند.
وی تصریح کرد: تمامی خدمات مربوط به ایثارگران و خانواده‌های شهدا به‌صورت ویژه و خاص در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آمده است و با اجرای آن، می‌توان میزان رضایتمندی آن‌ها را افزایش داد.
گفتنی است شورای اداری نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان با حضور معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار، مدیرکل، معاونین بنیاد مرکزی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد.
همچنین در پایان این جلسه به نمایندگان برتر ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی لوح تقدیر اهدا شد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با خانواده شهیدان «عیدی» و «داوودآبادی» در شهرستان اراک دیدار و گفت‌وگو کرد.
ایزدی در این دیدارها عزت و اقتدار کشور در جهان را حاصل مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت شهدا و ایثارگران و خانواده‌های سرافراز این افراد دانست و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و مشاهده این صبر و صلابت، برای مسئولان روحیه‌بخش و امید‌آفرین است و مسئولان را به کار و تلاش بیشتر تشویق می‌کند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه‌دهنده راه شهدا و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.
ایزدی ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدا را بسیار با اهمیت دانست و گفت: صحبت‌های دلگرم‌کننده خانواده شهدا در امید دادن به جامعه به‌اندازه چندین سخنران مطرح تأثیرگذار است چراکه از جان‌ودل سخن می‌گویند.
وی با آرزوی سلامت و طول عمر برای خانواده‌های شهدا، رفع مشکلات این عزیزان را از وظایف ویژه مسئولان دانست.
گفتنی است شهید محمد عیدی در چهارم فروردین‌ماه سال 47 متولد و در 21 فروردین‌ماه سال 67 در منطقه پنجوین و عملیات بیت‌المقدس 5 به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید علی‌نقی داوود آبادی نیز در یکم شهریورماه سال 42 متولد و در 17 آبان ماه سال 62 در منطقه پنجوین و عملیات والفجر 4 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرا کامل خدمات رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • جامعه ایثارگران از بنیاد شهید انتظاری به غیر از تکریم ندارد