Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@23:57:53 GMT

ثبت نام ۴۰۱ نفر در انتخابات مجلس لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۳۶۴

ثبت نام ۴۰۱ نفر در انتخابات مجلس لرستان

صدای ایران- در نشست با خبرنگاران، جزئیات ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در مجلس اعلام شدمعاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تشریح جزئیات ثبت‌نام داوطلبان نمایندگي مردم لرستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعداد داوطلبان نسبت به دور گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.
به گزارش استانداری لرستان، محمود ثمینی صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت نام داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامي اظهار داشت: تا اين لحظه ثبت نام ۴۰۱ نفر در لرستان نهايي شده است که از اين تعداد ۳۷۱ نفر مرد و ۳۰ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل سن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال است،  تصریح کرد: در بین داوطلبان نمایندگي مردم لرستان ۶۲ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال دارند، ۵۷ نفر ۳۵ تا ۴۰ سال، ۸۱ نفر ۴۰ تا ۴۵ سال، ۸۸ نفر ۴۵ تا ۵۰ سال، ۵۱ نفر ۵۰ تا ۵۵ سال، ۴۷ نفر ۵۵ تا ۶۰ سال، ۱۱ نفر ۶۰ تا ۶۵ سال، ۲ نفر ۶۵ تا ۷۰ سال و ۲ نفر ۷۰ تا ۷۵ سال سن دارند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه جوان ترین داوطلبين انتخابات مجلس در لرستان ۷ نفر هستند که متولد سال ۶۸ بوده و ۳۰ سال سن دارند، افزود: همچنين مسن ترين داوطلبان ۲ نفر هستند که متولد ۱۳۲۸ بوده و ۷۱ سال سن دارند.
ثمینی در بخش دیگری از سخنان خود به تحصیلات داوطلبان نمایندگی مردم لرستان در مجلس اشاره کرد و افزود: ۲۸ نفر تحصیلات ليسانس،  ۳۱۴ نفر فوق ليسانس، ۵۷ نفر دکتري و ۹ نفر تحصيلات حوزوي دارند.
وی همچنین به گروه های شغلی داوطلبان شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: ۶۳ نفر فرهنگی، ۱۰ نفر پزشک، ۴۸ نفر استاد دانشگاه، ۴۵ نفر بازنشسته، ۱۳۲ نفر کارمند، ۱۱ نفر بیکار، ۲ نفر نظامی، ۵۳ نفر دارای شغل آزاد، ۱۶ نفر شغل متفرقه، ۲ نفر روحاني،  ۴ نفر وکيل يا قاضي و ۷ نفر نماينده مجلس هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در بین ثبت نام شدگان آن هايي که داراي سابقه نمايندگي هستند ۱۳ نفر هستند و کساني که داراي سابقه داوطلبي در انتخاب مجلس بوده اند ۱۰۵ نفر هستند، تصريح کرد: ۱۳۴ نفر ايثارگر و ۲۶۷ نفر غير ايثارگر هستند.
ثمینی با اشاره به اینکه ثبت نام شدگان در انتخابات مجلس دهم در لرستان ۳۰۷ نفر بوده اند که از این تعداد ۲۷۸ نفر مرد و ۲۰ نفر زن بوده اند، ادامه داد: همچنین تعداد ثبت نام شدگان در انتخابات مجلس نهم در لرستان ۱۶۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۵۵ نفر مرد و ۹ نفر زن بوده است؛ در مجموع ۹۳ درصد از ثبت نام شدگان مرد و ۷ درصد زن هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۱۰۵ نفر(۹۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن)، بروجرد ۷۳ نفر (۶۴ مرد و ۹ زن)، الیگودرز ۳۶ نفر (یک نفر زن و ۳۵ نفر مرد)، دورود و ازنا ۴۷ نفر (۴۶ تا مرد و یک زن)، کوهدشت و رومشگان ۷۱ نفر (۶۷ نفر مرد و ۴ زن)، دلفان و سلسله ۳۸ نفر (۳۷ نفر مرد و يک زن)، پلدختر ۳۱ نفر (۲۸ نفر مرد و ۳ نفر زن) براي نمايندگي مردم لرستان داوطلب شده اند، تصريح کرد: از ۹ نفر نماينده فعلي استان تاکنون ۷ نفر ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه بیشترين ثبت نام داوطلبان در خرم آباد و کمترين در پلدختر بوده است، يادآور شد: تعداد داوطلبان بدون سابقه داوطلبي ۲۹۶ نفر است که ۷۴ درصد ثبت نام شدگان را تشکيل مي دهند.
ثمینی خاطرنشان کرد: امروز هم دوستان رصد می کنند تا هیئت نظارت بررسی و تطبیق کنند و ۷ نفر داوطلب دیگر را نهایي کنند، در اين صورت تعداد داوطلبان نمايندگي مردم لرستان به ۴۰۸ نفر خواهد رسيد.
وی در خصوص تفاوت در آمار ارائه شده توسط فرمانداران و ستاد انتخابات استان گفت: همه به سامانه وصل هستیم و آخرین اخبار را بر اساس سامانه اطلاع رسانی می کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در خصوص ثبت نام افراد دارای مدرک تحصیلی ليسانس گفت: دو نکته وجود دارد، کساني که نماينده بوده اند هر دوره نمايندگي يک مقطع تحصيلي بالاتر حساب مي شود، نکته دوم ليسانس با ۵ سال سابقه اجرايي نيز قابل قبول است، همچنين براي ايثارگران هم يک مقطع تحصيلي بالاتر حساب مي شود.
ثمینی اظهار داشت: نسبت به دور قبل ۳۳ درصد افزایش ثبت نام داوطلبان در انتخابات را داشته ایم اما درصد جنسیتی هیچ تغیيري نسبت به دور گذشته نداشته است و ۷ درصد داوطلبان زن و ۹۳ درصد مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه فرآیند تشکیل هیئت های اجرایی در حال انجام است، گفت: در مورد برخي حوزه هايي که معطلي داشتند با مذاکراتي که با دوستان هيئت نظارت در استان داشتيم و همکاري هاي خوب تقريبا مشکلات حل شده و به نظر مي رسد امروز در آن دسته شهرستان ها هم کار نهايي شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم رئیس ستاد انتخابات لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز_ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۵ حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد و رقابت ۴ نامزد برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده کرمانشاه به دور دوم کشیده شده که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اختیارات قانونی در دور دوم می‌توانیم ۳۰ درصد صندوق کمتر داشته باشیم، اما در دور دوم انتخابات هم همانند دور اول، ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: آموزش‌های لازم در این راستا به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و همچنین در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

وی گفت: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745675

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم