Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@02:15:02 GMT

افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۴۴۵

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، حسن قلی‌پور در این باره گفت: در مجموع آبان‌ماه امسال ۶۰ میلیون و ۵۴۳ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودروهای گازسوز پایتخت عرضه شده است که در مقایسه با مهرماه با ۵۵ میلیون و ۶۴ هزار مترمکعب، حدود ۵ میلیون مترمکعب (۹.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: این افزایش ۱۰ درصدی در حالی محقق شده است که طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در هفت روز مانده به پایان آبان‌ماه (جمعه، ۲۴ آبان‌ماه) اعلام و اجرایی شد و میزان افزایش در ماه آذر در شهر تهران و دیگر استان‌ها بیش از این خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی‌پور مجموع مصرف گاز طبیعی خودروها در آبان‌ماه را ۶۰۳ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۸ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مجموع مصرف گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) در خودروهای گازسوز در مهرماه امسال ۵۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۳۵ مترمکعب بوده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده در خودروها را در ۱۶ روز ابتدایی آذرماه امسال ۳۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد که این میزان از مصرف میانگین روزانه ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور حکایت دارد.

قلی‌پور تاکید کرد: بیشترین مقدار مصرف سی‌ان‌جی کشور در آبان‌ماه امسال مربوط به منطقه تهران با ۶۰ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۲۸ مترمکعب و کمترین آن مربوط به منطقه چابهار با ۲۶۸ هزار و ۷۷۹ مترمکعب بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین روزانه مصرف سی‌ان‌جی در ۱۶ روز ابتدایی آذرماه امسال در حالی به‌صورت روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب ثبت‌ شده است که تا پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، به‌طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی عرضه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) به خودروها هم‌اکنون خالی است و امکان عرضه دوبرابری گاز طبیعی به خودروهای دوگانه‌سوز تا بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

به گزارش شانا، با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این در گفت‌وگو با شانا  پیش‌بینی کرده بود میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین ساعت روز جمعه، ۲۴ آبان ماه امسال، اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور را اعلام کرد؛ هدف از اجرای این طرح کنترل مصرف بی‌رویه سوخت در کشور، افزایش توان صادراتی و پرداخت منابع حاصل از طرح به صورت مستقیم به اقشار کم‌درآمد اعلام شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایتخت رشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سیاست گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، علی مختاران صبح چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، با اشاره به تجارب استفاده از سامانه آبیاری قطره‌ای در تولید گندم به عنوان یک گیاه متراکم گفت: در این زمینه باید به کاهش مصرف آب و افزایش تولید و بهره وری در مزارع توجه جدی صورت گیرد.

وی مبنای این حرف را صرفه جویی واقعی در مصرف آب دانست که در سطح استان و کلان کشوری باید مورد پیگیری قرار گیرد و افزود: با توجه به کمبود آب در سراسر کشور، صرفاً با تأمین آب می‌توان تولید را افزایش داد اما ممکن است به ارتقای بهره وری در سطح یک حوزه یا استان نرسیم، بنابراین باید کاهش مصرف آب با در نظر گرفتن حفظ تولید محصول مد نظر باشد.

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات آبیاری زهکشی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف باید از تکنیک‌های به زراعی استفاده کرد، عنوان کرد: یکی از این تکنیک‌ها سامانه آبیاری قطره‌ای نواری است که برای تولید گندم می‌توان از آن استفاده کرد، در کنار این موضوع باید تمهیداتی نیز برای ارتقای بهره وری اتخاذ شود.

مختاران با تاکید بر ضرورت تمرکز بر سامانه کشت و استفاده از مهندسی زهکشی مناسب در جهت حفاظت از خاک بیان کرد: تجربه استفاده از این سامانه در تحقیقات این مؤسسه با حفظ عملکرد محصول از چهار تن در هکتار در مناطق مستعد شوری تا مناطق مستعد و خاک‌های مناسب که ۶ و نیم تن در هکتار بود، حاکی از کاهش ۳۲ درصدی مصرف آب نسبت به سامانه آبیاری سنتی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی مصرف آب با استفاده از این سامانه نسبت به بهره گیری از سیستم‌های آبیاری بارانی عنوان کرد: این سامانه توانسته میزان بهره وری آب در سطح مزرعه را ۳۵ درصد افزایش دهد و نسبت به سیستم آبیاری بارانی حدود ۱۰ درصد ارتقای بهره وری داشته باشد. اساس این سامانه دور آبیاری کم و تناوب آبیاری بالاست.

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات آبیاری زهکشی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه این سامانه اجازه نمی‌دهد نمک در اطراف ریشه گیاه تجمع کند، مطرح کرد: در مناطقی که کیفیت آب مناسب بود استفاده از این سامانه با حفظ بقایای گیاهی موجب ارتقای ۱۰ درصدی صرفه جویی واقعی آب نسبت به سیستم سنتی و نیز افزایش ۲۰ درصدی عملکرد محصول شد.

مختاران گفت: استفاده از سامانه آبیاری قطره‌ای نواری حتی به مهندسان آب اجازه می‌دهد که به راحتی سیستم‌های هوشمند را به صورت اتوماسیون یا بر خط استفاده از داده‌های هواشناسی اجرا کنند و ضمن مدیریت آبیاری، صرفه جویی واقعی آب در مزرعه محقق شود. توسعه این سیستم نباید مبنای توسعه اراضی کشاورزی بلکه باید مبنای بهبود باشد.

کد خبر 6080972

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه
  • افزایش ۲.۶۷ درصدی تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌ مفتح همدان
  • استاندار تهران خواستار کاهش هشت درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی شد