Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور رضوانی جلال روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح تولید گوشت بوقلمون ۲۰ هزار قطعه‌ای ملایر در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۰ تُن گوشت بوقلمون در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشتیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ واحد تولید و پرورش بوقلمون در استان همدان در دست اجرا داریم که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها در ۲ سال آینده میزان تولید گوشت بوقلمون به بیش از ۲ هزار تُن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: سالانه بیش از ۶۸ هزار قطعه بوقلمون در استان همدان در ۱۴ واحد پرورش بوقلمون تولید می‌شود.

رضوانی جلال گفت: در حال حاضر طرح تبدیل واحدهای طیور گوشتی و سایر ماکیان را در دست اجرا داریم که علاقه‌مندان می‌توانند واحد خود را به تولید بوقلمون تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: این یک راه میان‌بُر است که فعالیت واحد موجود خود را تغییر داده و نسبت به تولید گوشت بوقلمون اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: تسهیلات بر اساس ظرفیت واحد تولیدی با حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه و حداکثر ۲ هزار قطعه اعطا می‌شود که تمام تلاش ما ترویج پرورش بوقلمون در استان است.

رضوانی جلال گفت: در حال حاضر شرایط مساعد، امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تولید و پرورش بوقلمون مهیا است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی سرانه مصرف گوشت بوقلمون در استان و کشور را ۳۵۰ گرم عنوان کرد و افزود: میانگین مصرف گوشت بوقلمون در جهان یک کیلوگرم است که با بهره‌برداری از واحدهای در دست احداث میزان سرانه در استان در حال افزایش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اجرای طرح تولید بوقلمون گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای در ملایر گفت: ویژگی‌های این طرح زنجیره‌ای بودن آن است تا با تولید جوجه، بوقلمون مادری، کشتارگاه و صنایع تبدیلی بتوانیم به داخل و خارج کشور صادرات داشته باشیم.

طرح تولید بوقلمون گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای در ۶ مرحله روز دوشنبه در شهرستان ملایر آغاز شد که برای کل مجموعه ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید همدان دام و طيور ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید همدان دام و طيور ملایر وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید همدان دام و طيور ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ استاندار همدان در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۹۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به همت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی یک‌هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از مصوبات این ستاد برخوردار شدند.

علیرضا قاسمی فرزاد تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مصوبات این ستاد نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

او تصریح کرد: در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سه پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: ۲ پرونده درخواست امهال در پرداخت بدهی تسهیلات بانکی را داشتند که مقرر شد در فرصت مناسب بدهی بانکی را تسویه کنند.

قاسمی فرزاد افزود: یک پرونده مربوط به بازبینی فنی و تعمیرات اساسی واحد تولیدی اسید بود که برای این اقدام نیاز به سوخت جایگزین داشت و مصوب شد سوخت جایگزین تحویل این واحد تولیدی شود.

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • قیمت گوشت بوقلمون امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد