Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@07:10:33 GMT

میدان مینی که برای حشدالشعبی گسترده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۶۴۳

میدان مینی که برای حشدالشعبی گسترده شد

هرگونه ورود نیرو‌های حشدالشعبی به جمع معترضان در فضای فعلی، خطایی راهبردی خواهد بود، دستاوردی نخواهد داشت و چون میدان مینی عمل خواهد که طراحان آن منتظر ورود حشد هستند.

گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، در روز‌های اخیر اعتراضات عراق ابعاد مسلحانه به خود گرفته است که شاید درگیری‌های شامگاه پنجشنبه گذشته در میدان الخلانی و پل السنک را بتوان یکی از مهم‌ترین و البته مبهم‌ترین نمونه‌های آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از ارزیابی این رویدادها، به نظر می‌رسد پرسش اساسی این است که حشدالشعبی در تحولات اخیر عراق که به نظر می‌رسد تداوم داشته باشد، چه رویکردی را باید اتخاذ کند؟

با ارزیابی روند تظاهرات ماه‌های اخیر در عراق، مشخص می‌شود که برخی از افراد حاضر در میدان اعتراضات با حمایت گروهی از رسانه‌ها، تمایلی به اعتراضات مسالمت‌آمیز ندارند. حوادث روز‌های اخیر در بغداد نشان داد که این جریان از انگیزه، برنامه و امکانات کافی برای پیشبرد راهبرد «تداوم خشونت» برخوردارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد باید منتظر تداوم تحرکات ضد امنیتی، ترور، آشوب و نافرمانی مدنی بود. این رفتار خشونت‌بار با هدف تحقق یکی از دو سناریوی محتمل زیر دنبال می‌شود:

مداخله حشدالشعبی برای پایان دادن به وضعیت نابسامان امنیتی در برخی شهر‌های عراق، وقوع درگیری، کشته شدن تعداد زیادی از معترضان و سپس خط خبری رسانه‌ها برای تخریب جایگاه حشد و در نهایت تبدیل گزاره لزوم انحلال حشدالشعبی به عنوان یک گفتمان عمومی.
عدم مداخله حشدالشعبی و تداوم ناامنی و بی‌ثباتی با هدف افزایش نارضایتی مردم و مرجعیت و زمینه‌سازی برای افزایش نقش‌آفرینی آمریکا، کاهش روابط تجاری بغداد-تهران و انتخاب نخست‌وزیری با تضمین‌های عملی در راستای همکاری با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن.

در این میان، اما به نظر می‌رسد حشد باید به صورت قطعی از وقوع سناریو نخست جلوگیری و برای کاهش احتمال تحقق سناریوی دوم تلاش کند. از این منظر هرگونه ورود این نیرو‌ها به جمع معترضان در فضای فعلی، خطایی راهبردی خواهد بود، دستاوردی نخواهد داشت و، چون میدان مینی عمل خواهد که طراحان آن منتظر ورود حشد هستند. نیرو‌های مقاومت عراق در مقطع فعلی باید تمرکز خود را بر مبارزه با داعش، تحرکات مشکوک برای احیای تروریسم در عراق و فعالیت‌های آمریکا در «عین‌الاسد» بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حشدالشعبی اعتراضات عراق عصائب اهل الحق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر از افزایش سرانه ورزش دانش‌آموزی در ۲ سال اخیر خبر داد.

وی افزود: با توجه احداث ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و احداث مجموعه ورزشی دانش‌آموزی، انقلاب وسیعی در ورزش دانش‌آموزی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش‌آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال کسب کرده و صاحب عناوین کشوری شده است.

وی گفت: کار زیربنایی در ورزش دانش‌آموزی آغاز شده و در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، نایب رئیس و دبیر فدراسیون دانش‌آموزی و اعضای مجمع برگزار و صادق عبدالهی با ۲۷ رأی به‌عنوان رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد.

کد خبر 6084845

دیگر خبرها

  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است
  • فرآیند ساخت یک مینی نیروگاه برق آبی ۲۳۰ ولتی با سیمان و آجر (فیلم)
  • ٰمنبع اسرائیلی حمله به مقر حشدالشعبی را انکار کرد