Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- با کاهش درآمدهای نفتی و پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد نفت و گاز در سال آینده به ۲۲.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 با تحمیل تحریم‌ها و به دنبال آن کاهش صادرات نفت در سال جاری پیش‌بینی بر این است که صادرات نفت در سال آینده از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به حدود یک میلیون بشکه برسد.

هر بشکه نفت معادل ۵۰ دلار پیش‌بینی شده که در سال جاری حدود ۵۵ دلار بوده است، البته طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت در ماه‌های اخیر به ۶۳ دلار نیز رسیده ست و بر خلاف برخی اظهارات، پیش‌بینی ها خوشبینانه نیست و باید بتوان نفت فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین مبنای تبدیل دلار به ریال و به عبارتی نرخ تسعیر دلار ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با میانگین موزون نرخ ۵۴۰۰ تومانی که برای سال جاری در نظر گرفته شده بود کاهش دارد، اما در مجموع برابر با همان نرخ ۴۲۰۰ تومانی است که دولت برای کالاهای اساسی مورد استفاده قرار داد.

در سال آینده مجموع درآمد نفت و گاز به ۲۲.۲ میلیارد دلار می‌رسد که از محل ۱۸.۲ میلیارد دلار صادرات نفت و چهار میلیارد دلار صادرات گاز به دست خواهد آمد.

این در حالی است که در آمد ریالی صادرات نفت حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در مقایسه با درآمد ناشی از صادرات نفت مصوب در بودجه سال جاری که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش دارد.

از  رقم  ۲۲.۲ میلیارد دلاری ناشی از درآمد نفتی باید ۳۶ درصد معادل هشت میلیارد دلار به سهم صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کند، ۱۴.۵ درصدی برای شرکت ملی نفت با ۳.۲ میلیارد دلار پرداخت می‌شود  و ۴۹.۵ درصد برای دولت باقی‌ می‌ماند که حدود ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود.

البته دولت در لایحه واریز ۲۰ درصدی سهم صندوق توسعه ملی را مطرح کرده که در این حالت از سهم ۳۶ درصدی ۱۶ درصد پرداخت نخواهد شد و از هشت میلیاردی که سهم صندوق توسعه ملی استد، ۱۶ درصد در قالب تسهیلات به دولت باز خواهد گذشت.

از درآمدهای نفتی که برای دولت ایجاد می‌شود برای پروژه‌های عمرانی و همچنین تامین کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی