Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: التزام عملی به قانون اساسی از شرایط داوطلبان است و داوطلبان باید بدانند تبلیغات زودهنگام در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام علی محمدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: طبق ماده 99 قانون اساسی و اصل 99 وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی قانون اسلامی ایران است و هیئت‌های نظارت در کشور و در استان تشکیل شده که  زیر مجموعه شورای نگهبان  است و به عنوان ناظر بر انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه هیئت‌های نظارت طبق اصل 99 نظارت بر همه انتخابات است و از زمان  بدو ثبت‌نام تا انتهای روز اخذ رای شمارش آرا و اعلام آن این نظارت انجام می‌شود افزود: در تمام مراحل انتخابات ناظرین در سر صندوق‌ها نظارت می‌کنند این نظارت شورای نگهبان در همه مراحل انتخابات نظارت موثر دارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: شورای نگهبان برای اینکه بتواند نظارت صحیح و درست انجام دهد چندین سال است ساختاری تشکیل داده و در استانها دفتر نظارت دارد و این دفاتر نظارت وظیفه آنها سازمان‌دهی ناظرین و نظارت بر صندوق اخذ رای است تا درست نظارت صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات در قوه قضاییه تشکیل شده و تخلفات انتخاباتی رصد می‌شود.

انتخابات 98-گلستان| با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخورد می‌کنیمبوشهر| تبلیغات زودهنگام داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس تخلف است

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 127 نفر داوطلب شدند که از این تعداد 13 نفر خانم و 114 نفر آقا هستند که از آقایان 12 نفر مدرک حوزوی دارند افزود: مراحل تایید صلاحیت طبق قانون این است که در نخستین مرحله هیدت اجرایی به مدت 10 روز که از دیروز آغاز شده تا 26 آذر صلاحیت‌ها انجام می‌شود و در 27 آذرماه به وسیله فرمانداران و هیئت اجرایی استان نتیجه بررسی اعلام می‌شود و کسانی که رد صلاحیت شده باشند چهار روز مهلتدارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند تا بررسی شود و 20 روز هیئت نظارت استان وقت دارد رسیدگی کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: در مرحله بعد نظریه هیئت قابلیت اجرایی دارد و اگر در این مرحله فردی شکایت داشت احراز صلاحیت فرد به شورای نگبهان ارسال می‌شود و نظر نهایی که شورای نگهبان  تایید یا رد افراد اعلام می‌کند قطعی است و به شهرستانها و استان ابلاغ می‌شود.

محمدی گفت: در قانون انتخابات برای تبلیغات زود هنگام مشخصا جرمی مشخص نکرده که چنانچه قبل از موعد تبلیغات کند چه نوع برخوردی شود اما از خلأ قانون برخی استفاده و تبلیغات زود هنگام می‌کنند که این افراد باید بدانند در بررسی صلاحیتها مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 254/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ارائه عملکرد سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین بیان ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو دستور کار جلسه امروز بود گفت: سال گذشته در این شورا ۶۸ مصوبه به تصویب حاضران در جلسه رسید که تا پایان سال ۶۳ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: مهمترین مصوباتی که در سال گذشته در این شورا به تصویب رسیده توزیع اعتبارات در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در بخش مسکن، الحاق اراضی در طرح ملی بود.

شاکرآرانی در خصوص ظرفیت‌های مصوب شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه ۱۶ تبصره به تصویب مجلس رسیده که در این جلسه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد که به واسطه آن دستگاه‌های استان وظیفه دارند از این ظرفیت‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند تشریح شد.

استفاده از حقوق دولتی معادن، انتشار اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد‌های اختصاصی بهزیستی و آموزش و پرورش و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله۱۶ تبصره‌ای بود که در این جلسه در مورد آنها صحبت شد.

همچنین در این جلسه استاندار قم با انتقاد از افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات در قم در مقایسه با میانگین افزایش مالیات کشور که ۷۵ درصد گفت این رقم قابل قبول نیست.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان مردم قم برای کاهش این رقم گفت و افزود: توانستیم عدد و رقم درامد استان را از ۱۱ همت به ۷ همت برسانیم، اما باز هم این رقم از نظر ما زیاد است که در جلسه آتی مجلس تلاش میکنیم در امد مالیاتی را باز هم کاهش دهیم.

شاکر آرانی نیز در این خصوص گفت: در بررسی لایحه بودجه درآمد‌های استان‌ها در این لایحه درج شده است که متاسفانه در این بخش درآمد استان‌ها را عدد بسیار بالایی پیش‌بینی کرده بودند که با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستند این عدد و رقم را کاهش دهند که در برآورد اولیه حدود ۱۱ همت به عنوان درآمد‌های مالیاتی استان در نظر گرفته شده بود که در مرحله بررسی مجدد این عدد به ۷ همت رسید.

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس