Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:16:52 GMT

آماده راه اندازی میز تخصصی شرینی سنتی در قزوین هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۸۵۶

آماده راه اندازی میز تخصصی شرینی سنتی در قزوین هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شیرینی سنتی قزوین ظهر دوشنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

مجید برزگر در این جلسه اظهارداشت: همزمان با برگزاری جشنواره شیرینی سنتی در قزوین آمادگی داریم تا میز شیرینی سنتی را نیز راه اندازی کنیم.

وی افزود: راه اندازی این میز می تواند در توسعه صادرات شیرینی سنتی کشور با محور قزوین موثرباشد و در این راستا برگزاری دوره آموزشی کارگاه بسته بندی هم پیش بینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزگر تصریح کرد: احداث شهرک تخصصی شیرینی سنتی از کارهای ماندگاری است که می تواند به عنوان نمایشگاه دائمی شیرینی سنتی برای دریافت مجوز اقدام شود تا از تسهیلات دولتی نیز برخوردار شوید.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین در خصوص قیمت گذاری شیزینی سنتی هم اظهارداشت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در مواد اولیه با تشکیل جلسات تخصصی برای تعیین قیمت مناسب در حال رایزنی هستیم.

برزگر افزود: سازمان صمت بر فعالیت تویلدکنندگان خانگی نظارتی ندارد و برای تضمین بهداشت و سلامت محصولات تولیدی آن باید برنامه ریزی کرد.

در ادامه حصاری معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: باید پذیرفت از ظرفیت های ارزشمند شیرینی سنتی قزوین در سال های گذشته غفلت شده که امیدواریم با راه اندازی خوشه صنعتی و برگزاری جشنواره و نیز تبلیغ مناسب در رسانه ها این قابلیت بخوبی معرفی شود.

وی افزود: در برگزاری مسابقه عکس از شیرینی سنتی بهتر است این کار در اماکن تاریخی صورت گیرد تا به معرفیگردشگری استان هم کمک کند.

حصاری تصریح کرد: تولیدکنندگان سنتی و خانگی که در جشنواره شرکت می کنند حتما باید مجوز بهداشتی داشته باشند تا بتوانیم به بهداشت و سلامت این محصول هم کمک کنیم.

محمد شفیع آبادی معاون اشتغال اداره کار استان قزوین هم اظهارداشت: در طرح تکاپو ۱۵ رسته مصوب شده که یک مورد آنشیرینی سنتی است که امیدواریم با اقدامات مدون انجام شده در این عرصه به موفقیت های لازم برسیم.

وی بیان کرد: در همه کسب و کارها موضوع نهاد سازی را داریم و طرح خوشه ها و کسب و کار و تکاپو با جدیت دنبال می شود.

شفیع آبادی یادآورشد: ۹۴ درصد اشتغال های ما کوچک و خانگی است و امسال ۲۳۷ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند و ۱۷ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی بیان کرد: تاکید داریم کسانی که در تولید شیرینی خانگی فعالیت می کنند حتما باید مجوز داشته باشند.

زرآبادی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین هم گفت: برندسازی در شیرینی سنتی را باید جدی بگیریم و برای عرضه آن در مبادی ورودی شهر قزوین جدی بگیریم.

وی افزود: پیش بینی عرضه و فروش شیرینی سنتی قزوین در غرفه های متحدالشکل در بازارهای خارج از استان،  برند سنتی باقلوای قزوین، عرضه شیرینی سنتی در نمایشگاه گردشگری تهران، ساخت فیلم مستند و نمایش آن در نمایشگاههای تخصصی، استفاده از شیوه های جدید تبلیغاتی و افراد حرفه ای در این کار از دیگر برنامه هایی است
که به معرفی تولیدات قزوین کمک می کند.

جشنواره شیرینی سنتی قزوین بهمن ماه امسال در قزوین برگزار می شود

چگینی کارگزار خوشه صنعتی شیرینی سنتی قزوین هم در این جلسه اظهارداشت: با همکاری نیروهای متخصص شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و تیم های توسعه در راستای دستیابی به بهره وری و ارزش آفرینی در تولید داخلی و توسعه بازارهای داخلی خوشه صنعتی شیرینی سنتی راه اندازی شده و برنامه های مدونی برای معرفی این ظرفیت و تقویت آن صورت گرفته است.

چگینی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما برای معرفی شیرینی سنتی قزوین برگزاری جشنواره شیرینی سنتی در بهمن ماه امسال است که امیدواریم با اختصاص غرفه های متعدد و برگزاری کارگاههای تخصصی و آموزشی به اهداف خود دست یابیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه های جنبی جشنواره هم اظهارداشت: سایت خوشه های شیرینی سنتی با قابلیت های متعددیکه در خصوص اسامی تولیدکنندگان، معرفی محصولات، اخبار خوشه های صنعتی دارد در این جشنواره رونمایی خواهد شد و در کنار آن رونمایی از ثبت ناملموس پخت شیرینی، تمبر یادبود پستی از شیرینی سنتی، برپایی غرفه آموزش پخت شیرینی و مسابقه عکاسی هم پیش بینی شده است.

کارگزار خوشه صنعتی شیرینی سنتی قزوین یادآورشد: تعداد ۱۵ تا ۲۰ غرفه فروش در نمایشگاه تخصصی شیرینی سنتی قزوین برپا خواهد شد که در آن ابزارهای قدیمی پخت شیرینی، سایت فروش اینترنتی، غرفه بسته بندی و مسابقه شیرینی پزی هم تدارک دیده شده است.

چگینی اضافه کرد: ثبت رکورد پخت بزرگترین شیرینی سنتی با بیش از ۳ هزار قطعه، مسابقه عکس شیرینی سنتی و انتخاب یک عکس برتر، مذاکره با تورهای گردشگری برای بازدید از جشنواره، تجلیل از پیش کسوتان و تولیدکنندگانی که بیش از چند دهه در این کار فعال هستند از دیگر برنامه های جشنواره است.

وی بیان کرد: این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه در محل نمایشگاههای بین المللی استان قزوین برپا خواهد شد و از همه دستگاههای متولی واتحادیه قنادان و شیرینی پزان نیز انتظار همراهی و همکاری داریم.

چگینی افزود: در فرایند توسعه خوشه کسب و کار شیرینی سنتی قزوین با همکاری انجام شده امیدواریم بتوانیم دررونق کسب و کار در این عرصه اقدامات موثری را عملیاتی کنیم.

کد خبر 4793371

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید برزگر استانداری قزوین شیرینی و شکلات انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند