Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@06:29:45 GMT

نکته بهداشتی: نوشتن برای رفع استرس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۹۹۵

نکته بهداشتی: نوشتن برای رفع استرس

بررسی‌ها نشان داده‌اند که نوشتن افکار و احساسات عمیق‌تان در موقعیت‌های سخت می‌تواند خلق‌وخویتان را بهبود بخشد، احتمال بیماری را کاهش دهد و بازدهی شما را بالا ببرد.

یک راه مناسب برای این کار نوشتن خاطرات یا یادداشت‌های روزانه است برای ثبت افکار و احساسات عمیق‌تان است.

این نکات را برای نوشتن یادداشت‌ها روزانه در نظر داشته باشید:

- درباره هر چیزی بنویسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگذارید افکارتان آزادانه جریان یابد.

-  به طور منظم بنویسید. در بهترین حالت هر روز ۲۰ دقیقه را به نوشتن اختصاص دهید.

- شیوه‌های جدید را امتحان کنید. به خودتان نامه بنویسید. خطاب به عزیزانی که دیگر با شما نیستند، نامه بنویسید. حتی می‌توانید از زبان عزیزانتان به خودتان نامه بنویسید.

- بیش از حد منفی نشوید. اگر فقط افکار منفی ذهنتان را اشغال کرده است، تلاش کنید نوشتن‌تان را به سمت دیگری سوق دهید. نوشتن درباهر چیزهایی که مثبت نیستند، اشکالی ندارد، اما برای این کار باید حدی قائل شوید.

- نوشتن را برای خودتان آسان کنید. قلم و کاغذ را در دسترستان نگهدارید. دفتر یادداشتتان را نزدیک تختخوابتان یا داخل کیفتان بگذارید. یا اینکه روی کامپیوتر یا تبلت‌تان بنویسید.

فعالیت هنری، استرس را کاهش می‌دهد کد خبر 468937 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز استرس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اینکه هنگام نماز حواس‌مان پرت نشود چه کنیم؟

هر انسانی در طول روز موظف است ۱۷رکعت نماز را به جا آورد، اما آنچه در هنگام به جای آوردن این‌ نمازهای واجب مهم است حضور قلب‌ و ارتباط عمیق قلبی با خداوند به هنگام نماز است.

به گزارش ایسنا، اگر دوست دارید نمازی بخوانید که همراه با حضور قلب و ارتباط عمیق با خداوند باشد حتما به نکات زیر دقت کنید:

-قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (آنگاه انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می‌دهد)

-چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی.

-ایجاد آمادگی قبل از نماز با: صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو؛ گفتن اذان و اقامه؛ همیشه اول وقت نماز خواندن؛ تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن.

-خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده‌اید و مستقیم می‌خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می‌بیند.

-اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس‌پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده‌ام.

منبع: کتاب اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز؛ ص73

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ نکته برای کاهش استرس
  • ۱۰ نکته برای مدیریت استرس
  • استرسی دارید؟ این ده نکته کمک‌تان می‌کتد
  • تصمیم بگیرید که تصمیم نگیرید!
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • فال شمع روزانه امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • تصاویر نوشتن شعار روی موشک‌ها قبل از پرتاب به اسرائیل
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • یک حماسه و سه پیام
  • برای اینکه هنگام نماز حواس‌مان پرت نشود چه کنیم؟