Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس، دوشنبه در شیراز گشایش یافت و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه با آخرین محصولات پژوهشی و دانش بنیان واحدها و دستگاه‌های مختلف این استان از نزدیک آشنا شدند.

به گفته برخی از این بازدیدکنندگان، این نمایشگاه به دلیل به نمایش گذاشتن محصولات پژوهشی، علمی و قرار دادن آن در غرفه‌های مختلف با نمایشگاه‌های سال‌های قبل تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اظهار این بازدیدکنندگان: در نمونه‌های مشابه این نمایشگاه در سال‌های گذشته، اغلب پایان‌نامه‌های دانشجویی که در قفسه‌ها چیده شده بود خودنمایی می کرد اما در این دوره از نمایشگاه، محصولات پژوهشی بیشتر به چشم می‌آید و این موضوع نشان دهنده حرکت مراکز پژوهشی، آموزشی و دانشگاهی این استان به سمت تولید محصولات پژوهشی و مورد نیاز جامعه است.

یکی از این بازدیدکنندگان، رییس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس بود که در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این استان که از امروز (هجدهم آذرماه 98) در شیراز گشایش یافته، ویژگی‌های ممتازی نسبت به سال‌های گذشته دارد و یکی از وجوه تمایز آن با نمایشگاه‌های پیشین این است که در آن نمایشگاه‌ها تنها غرفه های پُر شده از پایان‌نامه مشاهده می‌شد اما اکنون محصولات پژوهشی به جای پایان‌نامه‌ها خودنمایی می‌کند.

حبیب دانش منش افزود: این روند نشان می‌دهد که یک گام به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار به پیش رفته‌ایم.

وی، استاندار فارس را فردی حامی پژوهش دانست و گفت: شرایط کنونی این استان در حوزه پژوهش در کشور بی نظیر است.

تلاش برای پُررنگ شدن نگرش پژوهشی در میان دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه ۱۷ مدرسه پژوهنده در سال‌های اخیر در این استان ایجاد شده، گفت: 6 هزار فعالیت پژوهشی توسط فرهنگیان و کارکنان این نهاد در سال‌های اخیر انجام شده تا مشکلات پژوهشی دانش‌آموزان حل و فرهنگ پژوهش در این استان نهادینه شود.

عسکر نجفی افزود: درخشش این استان در حوزه پژوهش در سالیان اخیر به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به حوزه پژوهش توجه جدی نشان داده و تلاش می‌شود که نگرش پژوهشی در میان دانش آموزان پُر رنگ شود.

او بیان کرد: ۵۳ پژوهش سرا در سراسر استان فارس ایجاد شده است تا دانش‌‍آموزان با قوانین و مفاهیم پژوهشی آشنا شوند و امیدواریم فرهنگ پژوهش در آینده در بین آحاد جامعه نیز نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ۱۷ مدرسه پژوهنده برای نهادینه کردن 
پژوهش در بین دانش آموزان این استان ایجاد شده است

پژوهش جایگاه خود را پیدا کرده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این آیین اظهار داشت: مقوله پژوهش در کشور و این استان جایگاه خود را پیدا کرده است.

حسن نوروزی افزود: سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در سال ۸۴ تنظیم و مصوب شده که براساس آن ایران باید در سال ۱۴۰۴ جایگاه اول علمی در کشورهای منطقه را داشته باشد.

وی ادامه داد: قوانین لازم در حوزه پژوهش به اندازه کافی در سند چشم انداز کشور دیده شده و مهم است که چقدر بتوانیم از آن برای توسعه فارس بهره ببریم.

او اضافه کرد: در بندهای دو، سه و ۲۱ اقتصاد مقاومتی، به اقتصاد دانش بنیان توصیه ویژه شده و اگر بخواهیم در این حوزه پیشرفتی حاصل شود باید سهم صادرات دانش بنیان کشور و استان فارس افزایش یابد و این مستلزم توجه به پژوهش، فناوری و نوآوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس همچنین به تجمیع اعتبارات پژوهشی قانون بودجه کشور از سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: تجمیع اعتبارات در این حوزه باعث شد که در سال گذشته ۱۱ طرح پژوهشی برجسته در استان فارس تهیه شود.

نوروزی اظهار داشت: در سال ۹۸ نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در کارگروه پژوهشی، اولویت را به شناسایی طرح‌های مورد نیاز این استان داده است.

به گفته وی، شرح خدمات عناوین پژوهشی استان فارس آماده شده و در روزهای آتی نسبت به انتخاب پژوهشگران برتر این استان اقدام می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس که امروز (هجدهم آذرماه) در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز گشایش یافت تا بیستم آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ برای بازدید همگان دایر است.

در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی پژوهشگران در قالب 100 غرفه شامل، واحدهای فناورانه، دانش‌بنیان و دستگاههای اجرایی استان فارس به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها هفته پژوهش ” دانشگاه شیراز طرح پژوهشی پایان نامه تقلبی حوزه دانش بنیان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه شیراز طرح پژوهشی پایان نامه تقلبی حوزه دانش بنیان فارس هفته پژوهش دانشگاه شیراز طرح پژوهشی پایان نامه تقلبی حوزه دانش بنیان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو،  طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • مسابقات ربوکاپ آزاد ایران امروز به کار خود پایان می‌دهد
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • ببینید | دستاوردهای نظامی ارتش به نمایش درآمد