Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:18:00 GMT

اجرای مکانیزم ماشه توسط اروپایی‌ها فعلا منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۲۱۹۰

اجرای مکانیزم ماشه توسط اروپایی‌ها فعلا منتفی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ایران برای اجرای گام پنجم کاهش تعهدات برجامی، گفت: در شرایط کنونی حدود یک ماه تا رسیدن به نقطه مورد نظر برای اجرای گام پنجم فاصله داریم، از این رو درباره چگونگی اجرای این گام ایده های مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روزهای آخر تصمیم گیری می شود که جمهوری اسلامی چه گامی را با چه کیفیتی بردارد، البته در نشست اخیر ایران با ۱+۴، بر این مسئله تأکید شد که در صورت عدم انتفاع ایران از برجام، کشورمان گام های جدیدی برای کاهش تعهدات برخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی درباره اجرای "مکانیزم ماشه" به علت کاهش تعهدات برجامی ایران، افزود: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، این موضوع به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

عراقچی در تشریح نشست امروز  کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون، موضوع تحریم های اخیر آمریکا علیه حوزه عمرانی کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این جلسه مسئولان مرتبط گزارش های جامعی را درباره ابعاد این مسئله ارائه کردند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در شرایط کنونی حرکت کشور به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت های داخلی در تمام حوزه از جمله بخش عمران است، از این رو بسیار خوشحالیم که مجموعه کشور در مقابل سیاست های تحریمی و سیاست فشار حداکثری آمریکا ایستاده اند.

کد خبر 4793433 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس عراقچی امريكا جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت کشور ایران سید عباس عراقچی سید اسماعیل موسوی فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت مقام معظم رهبری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227160 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • اظهارات شدیدالحن نماینده اسرائیل در شورای امنیت علیه ایران: ماشه را فعال کنید!
  • (ویدیو) درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران
  • درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران (فیلم)
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ببینید | درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای تعهدات اشتغالزایی هستند