Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@05:24:32 GMT

۲۰خودروی برقی محبوب در فنلاند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۲۲۳۸

۲۰خودروی برقی محبوب در فنلاند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

فهرست زیر به مروری بر ۲۰ خودروی الکتریکی و برقی محبوب در بازار فنلاند در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد:

 فولکس واگن پاسات جی‌تی‌ای (Volkswagen Passat GTE)  ولوو ایکس‌سی ۶۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۶۰ T۸ PHEV) ولوو اس/وی۶۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo S/V۶۰ T۸ PHEV) متفرقه بی‌ام‌و ۳۳۰ ای (BMW ۳۳۰e) میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV) ولوو ایکس سی ۹۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۹۰ T۸ PHEV) بی‌ام‌و ۵۳۰ ای (BMW ۵۳۰ e) مرسدس بنز ای۳۰۰ ای (Mercedes Benz e۳۰۰ e) هیوندای کونا برقی (Hyundai Kona EV) ولوو اس/وی۹۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo S/V۹۰ T۸ PHEV) نیسان لیف (Nissan Leaf) هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی (Hyundai Ioniq PHEV) بی‌ام‌و ۲۲۵ ایکس ای (BMW ۲۲۵ xe) کیا نیرو پلاگین هیبریدی (Kia Niro PHEV) مینی کانتری‌من پلاگین هیبریدی (MINI Countryman PHEV) تسلا مدل اس (Tesla model S) کیا اوپتیما پلاگین هیبریدی (Kia Niro PHEV) آئودی ای‌ترون (Audi e-Tron) رنج روور اسپرت پلاگین هیبریدی (Range Rover Sport PHEV) تسلا مدل ۳ (Tesla model ۳)

نکته جالب توجه در این فهرست آن است که به نظر می‌رسد مشتریان فنلاندی علاقه و تمایل بیشتری برای خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی اروپایی همچون فولکس‌واگن، ولوو و بی‌ام‌و دارند این در حالیست که سایر نقاط جهان از خودروهای آمریکایی تسلا استقبال بیشتری کرده‌اند.  

پیش‌تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می‌داد که چین، ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، استقبال شهروندان و مشتریان از خودروهای تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در کشورهای مذکور تحت تاثیر برنامه و سیاست های کوتاه مدت و بلندمدت در راستای ترغیب آنها به خریداری و استفاده از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست بالاتر گزارش و اعلام شده است و دولت این کشورها تسهیلات ویژه ای بدین منظور به شهروندان خود ارائه می کنند که تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده است.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا خودرو خودرو برقی مقابله با آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد

ایتنا - در ماه های اخیر به دلیل مشکلات متعدد، به ویژه سختی شارژ، اقبال خریداران برای خرید خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته است.
تسلا اواخر روز جمعه ۲۰۰۰ دلار از قیمت سه مدل از پنج مدل خود در ایالات متحده را کاهش داد. این کاهش قیمت، نشانه دیگری از چالش‌هایی است که این غول خودروساز برقی به رهبری میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک با آن مواجه است.

این اقدام پس از سقوط شدید سهام تسلا در روز جمعه انجام شد که به دنبال آن، تمامی سودهای کسب شده در سال گذشته این شرکت از بین رفت. قیمت سهام تسلا در سال جاری تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در ماه های اخیر به دلیل مشکلات متعدد، به ویژه سختی شارژ، اقبال خریداران برای خرید خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته است.

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی در آمریکا به دلیل مشکلات متعددی از جمله کمبود و سختی دسترسی به شارژر، انتظار طولانی برای شارژ و رقابت فزاینده از سوی برندهای لوکس مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و، از جمله عواملی هستند که به این افت قیمت‌ها دامن زده‌اند.

در کنار این مشکلات تسلا یک مسئله دیگر هم دارد، رقبای لوکس تسلا نظیر مرسدس بنز و بی ام دبلیو در بازار به شدت رقابتی آمریکا خودروهایی به مراتب با کیفیت تر و زیباتر را با قیمت‌های مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

تسلا قیمت‌های مدل Y، یک SUV کوچک که محبوب‌ترین مدل تسلا و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در ایالات متحده است را کاهش داده است. همچنین قیمت های مدل‌های X و S، که مدل‌های قدیمی‌تر و گران‌تر آن هستند نیز با کاهش مواجه شده‌اند. این در حالی است که قیمت سدان مدل ۳ و سایبرتراک ثابت ماند.

این کاهش قیمت سبب شده است تا قیمت شروع در ایالات متحده برای مدل Y به ۴۳ هزار دلار، مدل S به ۷۳ هزار دلار و مدل X به ۷۸ هزار دلار کاهش یابد.

ماسک در اوایل روز شنبه در ، پلتفرم ایکس نوشت که هزینه یک تسلا سطح پایه پس از احتساب اعتبار مالیاتی فدرال و صرفه جویی در بنزین تنها ۳۰ هزار دلار است.

اما در حالی که برخی منتظر معرفی مدل ۲، یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت از تسلا بودند، گزارش‌هایی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن این پروژه توسط ماسک منتشر شده است. این موضوع، ابهامات بیشتری را در مورد آینده این شرکت ایجاد کرده است.

اخیراً این شرکت اعلام کرد که قرار است ۱۰ درصد از کارکنان خود را در سطح جهانی، یعنی حدود ۱۴ هزار شغل را کاهش دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد که تقریباً ۴۰۰۰ دستگاه از سایبر تراک های خود را پس از کشف این موضوع که پدال گاز ممکن است گیر کند و احتمالاً باعث شتاب ناخواسته خودرو و افزایش خطر تصادف شود، فراخوان کرده است.

ماسک روز شنبه تایید کرد که سفر برنامه ریزی شده برای تعطیلات آخر هفته به هند برای دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور را به دلیل «تعهدات بسیار سنگین تسلا» به تعویق انداخته است. او در ایکس گفت که مشتاقانه منتظر برنامه ریزی مجدد این سفر برای اواخر سال جاری است.

این در حالی است که تسلا قرار است روز سه‌شنبه نتایج مالی سه ماهه اول خود را ارائه دهد.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که به دلیل افزایش رقابت و عدم موفقیت در جذب خریداران بیشتر با وجود کاهش قیمت‌ها، فروش جهانی این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد