Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:43:06 GMT

توزیع بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۲۲۵۰

توزیع بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه گذشته ۸۲۶۷ تن انواع کالای اساسی برای تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

الیاس جویبان، امروز دوشنبه ۱۸ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال 2127 تن انواع برنج تنظیم بازار جذب و توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته نیز بیش از 900 تن برنج پاکستانی جذب و 450 تن نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها به قیمت هر کیسه 10 کیلوگرمی از نوع مرغوب 89 هزار تومان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: توزیع برنج پاکستانی در بیش از 160 واحد صنفی منتخب در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال انجام است و عرضه برنج پاکستانی بالاتر از قیمت مصوب تخلف و در صورت مشاهده تخلف و یا گزارش گرانفروشی از سوی مردم با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

جویبان با بیان اینکه جذب و توزیع برنج مرغوب پاکستانی با قیمت مصوب دولتی در استان ادامه دارد، تصریح کرد: سهمیه برنج هندی استان ۵۴۱ تن است که از این میزان تاکنون ۳۵۰ تن جذب شده اما ۲۰۰ تن به دلیل نبود متقاضی جذب نشده است که قیمت مصوب هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۶۵ هزار تومان است.

وی افزود: با هماهنگی فرمانداری ۱۶۰ مرکز توزیع برنج توسط اتحادیه خوار و بار بیرجند مشخص شده است که آدرس‌ محل فروش در سایت سازمان صمت استان موجود است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال ۶۱۰۰ تن شکر و ۱۴۰ تن گوشت مرغ منجمد نیز در قالب طرح تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

جویبان ادامه داد: قیمت گوشت گوسفندی وارداتی اکنون در اتحادیه‌ها حداکثر ۷۵ هزار تومان و در مراکز عرضه توزیع نیز ۶۸ هزار تومان بوده و قیمت عمده مصوب گوشت منجمد گوساله وارداتی ۵۰ هزار تومان است که با توزیع مناسب به زیر این قیمت نیز به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به میوه شب عید، تصریح کرد: 1100 تن میوه شب عید ویژه نوروز 99 از دو نوع سیب و پرتقال نیز خریداری و ذخیره شده که در پایان اسفندماه امسال و اوایل فرودین سال آینده توزیع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود قیمت این میوه‌ها با توجه به افزایش تولید، از عید سال گذشته پایین‌تر باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۳۴۶ فقره مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و ۲۲۷ طرح به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است که ۹۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

جویبان بیان کرد: اکنون سه میلیارد تومان اعتبار برای قالیبافان استان اختصاص یافته که در قالب تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی تاکنون ۳۰۰ نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

وی با اشاره به برگزاری پنج دوره آموزشی برای ۱۵۰ نفر از قالیبافان استان با ظرفیت ۳۷۴۰ نفر ساعت از ابتدای سال تاکنون، افزود: ۵۰ هزار قالیباف در استان فعاایت دارند که از این تعداد ۳۸۰۰نفر بیمه هستند که در حال پیگیری برای افزایش بیمه شدگان حداقل تا ۲۵ هزار نفر هستیم.

جویبان ادامه داد: براساس اعلام اتحادیه فرش  ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی استان صادراتی است و هر سال باید ۱۶۰ هزار مترمربع به ارزش میانگین ۱۴۵ میلیارد تومان صادر شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استان بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات دارد، اما به این شکل که فرش به استان‌های دیگر ارسال و توسط آنها صادر می‌شود؛ آمار مشخصی در گمرکات استان ثبت نمی‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم می‌توانند هر گونه تخلف را در مورد گرانفروشی به سامانه 124 سازمان صمت و یا سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲

به نقل از گمرک ایران، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۴ میلیون و ۶۱۹ هزار تن کالای اساسی و به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است.

این میزان کالای اساسی وارداتی در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از حیث ارزش ۹.۷۲ درصد کاهش داشته است.

این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالا‌های اساسی در سال ۱۴۰۲ می‌افزاید: در این مدت ذرت با ۳ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار و کنجاله سویا با یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار ۵ قلم اول کالا‌های اساسی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، در بین ۵ قلم اول کالای اساسی ذرت و کنجاله سویا به لحاظ ارزش به ترتیب ۱۵.۸۸ درصد و ۲۴.۲۲ درصد افزایش و روغن‌های خوراکی ۶.۲۰ درصد، انواع دانه‌های روغنی ۶۷ صدم درصد و برنج ۴۴.۶۷ درصد کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است، در سال ۱۴۰۲، یک میلیارد دلار گندم، ۷۴۷ میلیون دلار جو، ۵۷۴ میلیون دلار لاستیک سنگین، ۴۷۷ میلیون دلار شکر خام، ۴۶۰ میلیون دلار کود شیمیایی، ۴۰۶ میلیون دلار گوشت قرمز سرد سنگین، ۳۰۰ میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر، ۲۹۳ میلیون دلار خمیر کاغذ، ۲۸۸ میلیون دلار گوشت قرمز سبک گرم، ۲۲۹ میلیون دلار چای خشک، ۲۱۷ میلیون دلار حبوبات، ۱۲۲ میلیون دلار سموم تکنیکال شیمیایی، ۸۸ میلیون دلار گوشت مرغ، ۵۰ میلیون دلار انواع بذر و ۲۰ میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد شده است.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش در ارزش واردات کالای اساسی در سال ۱۴۰۲ می‌افزاید: گوشت قرمز گرم و سرد، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب ۵ قلم کالای اساسی بودند که در بین اقلام اساسی از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش برخوردار بودند.

بر اساس این گزارش، چای خشک، گندم، برنج، شکر خام و حبوبات در سال ۱۴۰۲ در بین ۲۰ قلم کالای اساسی بیشترین کاهش را به لحاظ ارزشی به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲
  • ۹۱۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان جنوبی/ مشکلی در توزیع مرغ گرم نداریم